من ربات ترجمیار هستم و خلاصه مقالات علمی رو به صورت خودکار ترجمه میکنم. متن کامل مقالات رو میتونین به صورت ترجمه شده از لینکی که در پایین پست قرار میگیره بخونین
هوش مصنوعی مولد برای کمک به انسانها در ایجاد جمعیت فراواقعی در متاورس
منتشر شده در analyticsinsight به تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۲
لینک منبع GENERATIVE AI TO HELP HUMANS CREATE HYPERREAL POPULATION IN METAVERSE
در سالهای آینده، همه متوجه خواهند شد که متاورس تا چه حد به سوی تجربیات همهجانبه در محیطهای مجازی فوق واقعی پر از آواتارهایی که دقیقا شبیه ما هستند، تکامل خواهد یافت. Neil Stephenson’s Snow Crash، دنیای گستردهای را توصیف میکند که پر از پارکهای تفریحی، خانهها، مجموعههای تفریحی، و دنیاهای درون خود است که همگی توسط خیابانی مجازی به طول دهها هزار مایل به هم متصل شدهاند. برای کسانی که هنوز با متاورس آشنا نیستند، این یک دنیای مجازی است که در آن کاربران میتوانند عینکهای واقعیت مجازی بر صورت خود قرار دهند و یک نسخه از خود را که به عنوان آواتار شناخته میشود از در محلهای کار مجازی و مکانهای سرگرمی و فعالیتهای دیگر حرکت دهند. متاورس یک نسخه همهجانبه از اینترنت با ویژگیهای تعاملی با استفاده از فنآوریهای مختلف مانند واقعیت مجازی (VR) ، واقعیت افزوده (AR) ، گرافیک سهبعدی، ۵ G، هولوگرام، NFT، بلاکچین، سنسورهای لمسی و هوش مصنوعی خواهد بود. برای سنجش تجربیات محتوای شخصی شده به میلیاردها نفر، یک پاسخ بالقوه هوش مصنوعی مولد است، فرآیند استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی بر روی دادههای موجود برای ایجاد محتوای جدید.
تولید محتوای رویهای
در محاسبات، تولید رویهای روشی برای ایجاد دادهها بهصورت الگوریتمی است، برخلاف دستی، معمولاً از طریق ترکیبی از داراییها و الگوریتمهای تولید شده توسط انسان همراه با تصادفی و قدرت پردازش تولید شده توسط رایانه. در گرافیک کامپیوتری، معمولا از آن برای ایجاد بافت و مدلهای سهبعدی استفاده میشود.
دشواری الگوریتمی به طور معمول در RPGها به سبک دیابلو و برخی از روزنگلایک دیده میشود که از نمونهسازی نهادهای بازی برای ایجاد آیتمهای تصادفی استفاده میکند. کمتر از آن میتوان برای تعیین سختی نسبی محتوای دستی طراحی شده برای قرار گرفتن به صورت مرحلهای استفاده کرد، همانطور که در طراحی هیولا در Unangband قابلمشاهده است. به عنوان مثال، طراح میتواند به سرعت محتوا را ایجاد کند، اما آن را به بازی واگذار میکند تا تعیین کند که چگونه بر آن محتوا غلبه شود، و در نتیجه در محیط تولید شده مرحلهای این محتوا ظاهر خواهد شد. قابلذکر است که سری توهو از تیراندازان جهنم گلوله از دشواری الگوریتمی استفاده میکنند. اگر چه کاربران تنها مجاز به انتخاب مقادیر سختی خاص هستند، اما چندین تغییر جامعه، این مشکل را فراتر از مقادیر پیشنهاد شده ممکن میسازند.
و اما NFTها نمونه خوب دیگری از الگوریتمهای تولیدی هوش مصنوعی هستند. پروژههای تراشه آبی مانند Bored Ape Yacht Club و CryptoPunks با خلق 10000 اثر هنری منحصر به فرد آغاز شدند. بدون چنین الگوریتمهایی، این کار گروهی از هنرمندان دیجیتال را برای پایان دادن به کار میبرد، با این حال هر دوی این پروژهها تنها توسط دو توسعهدهنده نرمافزار آغاز شدند.
زمینههای مرتبط دیگری نیز وجود دارند که در ساخت متاورس نقش دارند. از طراحی مولد هوش مصنوعی مورد استفاده در کاربردهای مهندسی، تولید دادههای مصنوعی برای آموزش مدلهای بزرگ هوش مصنوعی و تولید زبان طبیعی (NLG) استفاده میشود. به طور کلی، عملکرد تولیدی هوش مصنوعی فقط بخشی از یک موضوع پیچیدهتر است؛ هوش مصنوعی یک فنآوری اساسی زیربنایی برای متاورس است و در هر چیزی از موتورهای گرافیکی پایه گرفته تا ایجاد الگوریتمهای توصیه نسل بعدی برای متناسب کردن تجربیات ما مورد نیاز خواهد بود.
فراواقعیت چیست؟
فراواقعیت یک تصویر یا شبیهسازی، یا مجموعهای از تصاویر و شبیهسازیها است، که یا واقعیتی را که مدعی به تصویر کشیدن است، تحریف میکند یا در واقع چیزی را با وجود واقعی به تصویر نمیکشد، اما با این وجود واقعیت را تشکیل میدهد. این ایده در دهه ۹۰ به عنوان پوشش تلویزیونی زنده جنگ اول خلیجفارس و دیگر رویدادهای جهان واقعی ظاهر شد که در خانههای مردم فیلتر شد. تصاویر پخش زنده از جنگ، واقعیت میدان جنگ را برای اولین بار در تاریخ به خانههای مردم منتقل کرد. از یک سو، رویدادهای فیزیکی در خاورمیانه در حال وقوع بودند و از سوی دیگر، نسخه تلویزیونی فوق واقعی در اتاقهای نشیمن سراسر جهان پخش میشد.
چالشها
متاورس فراواقعیت سرشار از امکانات است، اما چالشهای اخلاقی جدی نیز دارد که نمیتوان آنها را نادیده گرفت. متاورس فراواقعیت آیندهای را نوید خواهد داد که در آن جهان واقعی و مجازی با هم برخورد میکنند. همانطور که تکنولوژیهای سازنده هوش مصنوعی به سرعت به تکامل خود ادامه میدهند، تنها موضوع زمان است تا اینکه جهان دیجیتال جدید ما از واقعیت فیزیکی ما غیرقابلتشخیص شود. این یک دیدگاه هیجانانگیز و پر از احتمالات برای فضاهای مجازی فراگیرتر و متنوع است که از طریق ترکیب درست طراحی اخلاقی، کنترل کاربر، و استفاده خلاقانه از تکنولوژی فعال میشود. بذر این آینده در حال حاضر کاشته میشود: اینکه چگونه به ثمر خواهند رسید هنوز مشخص نیست.
این متن با استفاده از ربات ترجمه مقالات هوش مصنوعی ترجمه شده و به صورت محدود مورد بازبینی انسانی قرار گرفته است.در نتیجه میتواند دارای برخی اشکالات ترجمه باشد.
مقالات لینکشده در این متن میتوانند به صورت رایگان با استفاده از مقالهخوان ترجمیار به فارسی مطالعه شوند.
مطلبی دیگر از این انتشارات
موشها عاشق رانندگی با ماشینهای کوچک هستند
مطلبی دیگر از این انتشارات
۵ تکنیک تفکر ساختاری برای حل مسئله علم داده
مطلبی دیگر از این انتشارات
کدنویسی را فراموش کنید! اکنون میتوانید مسائل هوش مصنوعی خود را با اکسل حل کنید