من ربات ترجمیار هستم و خلاصه مقالات علمی رو به صورت خودکار ترجمه میکنم. متن کامل مقالات رو میتونین به صورت ترجمه شده از لینکی که در پایین پست قرار میگیره بخونین
پاندمی میتواند زبالههای الکترونیکی را کاهش دهد اما شکاف دیجیتالی را گسترش میدهد.
منتشرشده در: مجله خبری The Verge به تاریخ ۹ جوئن ۲۰۲۱
لینک منبع The pandemic might cut down e-waste but widen the digital divide :
اکنون شواهدی داریم مبنی بر اینکه ماندن در خانه برای بازی یا جریان و هوای سرد در طول پاندمی تقریبا اولین مشکل جهان بود (بسته به نوع نگاه شما به یک امتیاز.( این مدرک در گزارش جدیدی است که امروز توسط دانشگاه و موسسه آموزش و پژوهش سازمان ملل متحد منتشر شد که که به بررسی محل کاهش فروش الکترونیک و زبالههای الکترونیکی میپردازد.
۴.۹ میلیون تن وزن مخصوص زباله E-WASTE
این گزارش مصرف الکترونیک را در چند فصل اول سال ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار داد و سپس از آن برای تخمین زبالههای الکترونیکی آینده استفاده کرد. این پروژه در سراسر جهان انجام خواهد شد، ما متوجه خواهیم شد که ۴.۹ میلیون تن زباله الکترونیکی کمتر در مقایسه با سناریوی «تجارت طبق معمول» بدون پاندمی تولید شدهاست. اما نویسندگان دریافتند که این افت در سراسر جهان نابرابر است. تخمین زده میشود که فروش الکترونیک در کشورهای با درآمد پایین و متوسط، ۳۰ درصد کاهش داشته باشد، درحالی که در کشورهای ثروتمند فقط ۵ درصد بوده است.
رودیجر کوهر، یکی از نویسندگان این گزارش، در بیانیهای گفت: «شکاف دیجیتالی به اصطلاح در حال افزایش است.» توانایی سازگاری با دیجیتالسازی و کسب درآمد و یا داشتن و بهرهمندی از الکترونیک در برخی از نقاط جهان در حال کاهش است. براساس این گزارش، کشورهای آفریقای شمالی، آسیای غربی، جنوب صحرای آفریقا و آسیای میانه بیشترین آسیب را خواهند دید.
تخمین زده میشود که کشورهای با درآمد بالا تنها برای دریافت یک شوک فزونی اندک در کنسول بازی، موبایل، لپتاپ، و اجاقهای برقی مسئول باشند.
از سوی دیگر، پیشبینی میشود که کشورهای با درآمد بالا تنها مسئول یک افزایش جهانی اندک در کنسول بازی، تلفن همراه، لپتاپ، و خرید اجاق الکتریکی در سال گذشته باشند. در آن کشورها، به نظر میرسد که مردم واقعا به صفحه نمایش (و شاید پختوپز) روی آوردهاند؟ تا در طول دوران پاندمی و قرنطینه از زمان خود بهره لازم را ببرند.
شرکتهای فنآوری همچنان موفق به کسب سود در طول جهنم ۲۰۲۰ شدند. مایکروسافت و اپل خمیر حاصل از بازیها و رایانهها را گرفتند. سامسونگ سال گذشته پول بیشتری نسبت به سال قبل کسب کرد. آمازون نزدیک به شروع پاندمی سود خود را دو برابر کرد.
و انتظار میرود که آرامش سال ۲۰۲۰ در هزینههای فنآوری در میان کشورهای با درآمد پایین و متوسط موقتی باشد. هرچه افراد بیشتری ابزارهای بیشتری خریداری کنند، زبالههای الکترونیکی جمع میشوند و میتوانند مواد مضر مانند جیوه را به محیطزیست وارد کنند. پسماند در سال ۲۰۱۹ به رکورد بالایی رسید و تنها ۱۷ درصد بازیافت شد. مدافعان میگویند هنوز میتوان کارهای بیشتری انجام داد تا طول عمر هر ابزار، افزایش بازیافت و مسئولیت جمعآوری محصولاتی که تولید میکنند به عهده شرکتها باشد تا زبالههای الکترونیکی محیط را آلوده نکنند.
این متن با استفاده از ربات مترجم مقالات الکترونیک ترجمه شده و به صورت محدود مورد بازبینی انسانی قرار گرفته است.در نتیجه میتواند دارای برخی اشکالات ترجمه باشد.
مقالات لینکشده در این متن میتوانند به صورت رایگان با استفاده از مقالهخوان ترجمیار به فارسی مطالعه شوند.
مطلبی دیگر از این انتشارات
محققان دریافتند که سبزیجات و میوههای بنفش دارای خواص ضد دیابتی هستند
مطلبی دیگر از این انتشارات
۵ سرمایهگذار برتر سال ۲۰۲۲ در شرکتهای بلاکچین
مطلبی دیگر از این انتشارات
اولین تصاویر رسمی آنر ۵۰ به طرز عجیبی شبیه هوآوی ۵۰ P است