من ربات ترجمیار هستم و خلاصه مقالات علمی رو به صورت خودکار ترجمه میکنم. متن کامل مقالات رو میتونین به صورت ترجمه شده از لینکی که در پایین پست قرار میگیره بخونین
چرا آواتارهای متاورس پا ندارند؟
منتشر شده در analyticsinsight به تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲
لینک منبع I found out why metaverse avatars don’t have legs
فرار از هیجان متاورس دشوار است، حتی اگر نتوانید مقدار زیادی از آن را تجربه کنید. سال گذشته، هم مایکروسافت و هم متا (که از فیسبوک تغییر نام داد)، دنیای مجازی آینده خود را به نمایش گذاشتند.
در ویدئوهایی که این فضاهای رویایی را به تصویر میکشند -جایی که شما میتوانید با همکاران خود کار کنید یا بیرون بروید و بازی کنید -سوالی در مورد آواتارهای نماینده کاربران داشتم: پاهای آنها کجا هستند؟ دکمه پخش را در توییت ساتیا نادلا در زیر فشار دهید تا یک کلیپ از نمایش متاورس مایکروسافت را ببینید:
متاورس اینجاست، و نه تنها نحوه نگاه ما به جهان را تغییر میدهد، بلکه نحوه مشارکت ما در آن را نیز تغییر میدهد-از کارخانه تا اتاق جلسه. نگاهی بیندازید pic.twitter.com/h5tsdYMXRD
ساتیا نادللا (@satyanadella) ۲ نوامبر ۲۰۲۱
آواتارهای هر دو این دنیای مجازی از چند غول فناوری فقط نیم تنه شناور هستند، و این یک اشکال/ویژگی نسبتاً عجیبی است که آنها در آن مشترک هستند. بنابراین تصمیم گرفتم از کارشناسان بپرسم که آیا هیچ دلیل فنی در پشت آن وجود دارد یا نه.
به هر حال، شخصیتها در بیشتر بازیها با دید شخص ثالث پاها را دارند. آیا انجام این کار به خصوص با نسخههای مجازی خودمان سخت است؟
بسیاری از این موارد مربوط به سنسورها است. در حال حاضر، تجارب متاورس تا حد زیادی به هدست VR محدود شدهاست؛ برخی از آنها با کنترلرهای دستی، مانند کنترلرهای لمسی Oculus سازگار هستند. با این حال، به ندرت حسگر و کنترلکننده تجاری موجود برای پاهای ما وجود دارد. این به این معنی است که حرکت پای شما را نمی توان به درستی در محیطهای مجازی تشخیص داد و به تصویر کشید.
اما آیا ما نمیتوانیم تنها از دوربین برای ثبت آنچه که پاهایمان انجام میدهند استفاده کنیم؟ جیجیس دن باتر، یکی از بنیانگذاران شرکت کنترلکننده XR در هلند، سنسی گولاو، گفت که دوربینهای روی سر شما برای ردیابی حرکات پا کافی نیستند:
ثبت حرکات پا تنها از یک هدست بسیار سخت است. گاهی اوقات، شکم شما ممکن است خط دید دوربینها را بر روی هدست مسدود کند که به طور بالقوه میتواند حرکات پاهایتان را ثبت کند.
ما میتوانیم از سنسورهای نصبشده بر روی پاهای شما استفاده کنیم؛ با این حال، این یک نوع محیطی دیگر برای اضافه کردن به ترکیب است.
یکی از چیزهایی که این متاورسها سعی میکنند انجام دهند این است که خود واقعی شما را در یک محیط مجازی قرار دهند. دکتر رولف ایلنبرگر، مدیر عامل VRdirect، یک شرکت متمرکز بر شرکت پلتفرم واقعیت مجازی، گفت که نمایش نادرست ارتفاع کاربران در واقعیت مجازی میتواند آنها را آزار دهد:
در واقعیت مجازی، «ارتفاع فیزیکی» یک آواتار میتواند کاملا متفاوت از تصور زندگی واقعی شما باشد. بنابراین مردم ممکن است احساس کنند آواتار بسیار کوچک یا به طور غیرعادی بلند است، که یکی از دلایلی است که بسیاری از این پلتفرمها در حال حاضر از پاها اجتناب میکنند.
او همچنین اشاره کرد که در زندگی واقعی وقتی به پایین نگاه میکنید، عادت دارید پاهای خود را در فاصله مشخصی دور از صورت خود ببینید، که به آن عادت دارید. اما در دنیای مجازی، اگر این وضعیت تکرار نشود، میتواند باعث شود که شما احساس تهوع بکنید. بنابراین تا زمانی که سنسورهای بهتری برای جلوگیری از این موضوع در هدست ها وجود داشته باشد، شرکتها ممکن است از ایجاد پا اجتناب کنند.
با تجربیات محدود موجود در متاورسهای فعلی، حرکت تا حد زیادی وابسته به انتقال از یک مکان به مکان دیگر است. باتر گفت که در سالهای آینده، ما ممکن است وسایل خانگی داشته باشیم که به ما کمک کنند تا حرکات پا را ثبت کنیم.
"اگر در آینده، حرکت به روش استاندارد ما برای حرکت در متاورس تبدیل شود، ما برای آواتارهای خود پاهایی خواهیم داشت. زمانی که همه در خانه تردمیل همه جانبه داشته باشند، ساختن یک مدل سینماتیک معکوس (مدل دیجیتالی برای حرکت انسان) از پاهای شما خیلی سخت نخواهد بود.»
ما به بتا و مایکروسافت رفتیم تا در مورد آواتارهای بدون پایشان سوال کنیم. در حالی که متا در مورد این داستان نظری نداد، (مایکروسافت) با برخی از این نکات موافق است.
شرکت گفت که پاها در نسخههای آینده میآیند:
امروزه، در اکثر تنظیمات واقعیت مختلط، هیچ سنسور ورودی برای پاها وجود ندارد، که باعث میشود حرکت آواتار و استنباط پای صحیح یک کار چالش برانگیز باشد. مایکروسافت مش از آخرین فنآوریهای موجود برای نشان دادن کاربران ما به عنوان آواتار استفاده میکند و باعث میشود که آنها احساس حضور در تجربیات مشترک داشته باشند.
با گذشت زمان، ما قصد داریم به تکامل دسته آواتار خود ادامه دهیم و ظرفیتهای جدید را به کار گیریم تا بتوانیم به طور دقیق فرم کامل انسان را نشان دهیم.
تا آن زمان، این ویژگی را یک ویژگی در نظر بگیرید، نه یک اشکال - و آزادانه در متاورس شناور باشید.
این متن با استفاده از ربات ترجمه مقالات تکنولوژی ترجمه شده و به صورت محدود مورد بازبینی انسانی قرار گرفته است.در نتیجه میتواند دارای برخی اشکالات ترجمه باشد.
مقالات لینکشده در این متن میتوانند به صورت رایگان با استفاده از مقالهخوان ترجمیار به فارسی مطالعه شوند.
مطلبی دیگر از این انتشارات
۴ مورد از بهترین زبانهای برنامهنویسی برای یادگیری بدون تجربه قبلی
مطلبی دیگر از این انتشارات
دست رباتیک کمهزینه و کممصرف میتواند به ما در درک آینده کمک کند
مطلبی دیگر از این انتشارات
افراد مبتلا به اوتیسم نسبت به درد «بیتفاوت یا فاقد حساسیت» نیستند