۴ چیزی که باید از آن‌ها در زمان به تعویق افتادن و لغزش برنامه اجتناب کنید

شکل ۱. به تعویق افتادن موعد برنامه‌های شما
شکل ۱. به تعویق افتادن موعد برنامه‌های شما
منتشر شده در levelup.gitconnected به تاریخ ۲۴ می ۲۰۲۳
لینک منبع: 4 Things You Should Avoid When The Schedule’s Slipping

زمانی که موعد کار شما نزدیک است و از برنامه خود عقب مانده‌اید، انجام کار درست نیاز به اعصاب واقعی دارد.

در اینجا چهار چیز وجود دارد که واقعاً باید در هنگام لغزش برنامه از آن‌ها اجتناب کنید:

۱. توسعه‌دهندگان (برنامه‌نویسان) بیش‌تری را استخدام کنید

بیش از ۴۸ سال از انتشار «ماه مرد اسطوره‌ای» اثر فرد ال. بروکس می‌گذرد. این بدان معنی است که صنعت ما تقریباً در تمام عمر می‌داند که اضافه کردن توسعه‌دهندگان به یک پروژه دیرهنگام باعث دیرتر شدن آن می‌شود.

این نه‌تنها با داده‌های مربوط به اندازه تیم در مقابل بهره‌وری به وجود می‌آید، بلکه همچنین ایده بسیار خوبی از مکانیسم علت و معلولی داریم.

مانند تغییرات آب‌وهوایی، افرادی که این توصیه را رد می‌کنند، دیگر نباید «شکاک» خوانده شوند. در مواجهه با شواهد بسیار زیاد، آن‌ها انکارکنندگان تیم کوچک هستند.

استخدام متخصصان بیش‌تر در زمانی که برنامه‌ در حال لفزش است، مانند تجویز سیگار، ست‌های جعبه‌دار و بیکن برای بیمار مبتلا به فشار خون بالا است.

۲. راه ساده و ارزان را برای سود بیش‌تر انتخاب نکنید

با این حال، برای اکثر مدیران نرم‌افزار، رابطه بین کیفیت نرم‌افزار و زمان و هزینه تحویل آن چیزی نیست که اکثر ما فکر می‌کنیم.

عقل سلیم ممکن است ما را به این باور برساند که نرم‌افزار قابل اطمینان‌تر زمان بیش‌تری می‌برد، اما داده‌های انبوه صنعت در این مورد به وضوح در اکثر موارد خلاف آن را نشان می‌دهد.

تا حدی -که ۹۹٪ از تیم‌ها در خطر عبور نیستند- در واقع تلاش کم‌تری برای ارائه نرم‌افزار قابل اعتمادتر نیاز است.

باز هم، مکانیسم علّی این امر به خوبی درک شده‌است. و باز هم، هرکسی که شواهد را رد کند، «شک‌گرا» نیست. آن‌ها منکر پیش‌گیری از نقص هستند.

راه سریع‌تر در ۹۹٪ پروژه‌ها کاهش سرعت و مراقبت بیش‌تر است.

۳. ساعات بیش‌تری کار کنید

یکی دیگر از افسانه‌های مدیریتی که به‌طور کلی توسط شواهد رد شده‌است این است که، زمانی که برنامه تحویل نرم‌افزار به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد، تیم‌ها می‌توانند با ساعات طولانی کار به مسیر خود بازگردند.

داده‌ها به وضوح نشان می‌دهد که -برای اکثر انواع کار- ساعات طولانی‌تر یک اقتصاد کاذب است. اما این امر مخصوصاً برای نوشتن نرم‌افزار صادق است، که به سطحی از تمرکز نیاز دارد که اکثر مشاغل به آن نیاز ندارند.

جهش‌های کوتاه تلاش اضافی -شاید تعطیلات آخر هفته عجیب و غریب یا آخر شب- می‌تواند در کوتاه‌مدت تفاوت کوچکی ایجاد کند، اما روز به روز و هفته به هفته توسعه‌دهندگان را سریع‌تر از آنکخ بتوانید بگویید « یکم زندگی کن» خسته و فرسوده می‌کند. آن‌ها مرتکب اشتباهات احمقانه و به راحتی قابل اجتناب خواهند شد. و همان‌طور که دیدیم، رفع اشتباهات به‌طور تصاعدی هزینه بیش‌تری نسبت به اجتناب از آن دارد. به همین دلیل است که تیم‌هایی که به‌طور معمول اضافه کار می‌کنند، بهره‌وری کلی کم‌تری دارند: آن‌ها بیش از حد مشغول مبارزه با آتش‌های خود ساخته هستند.

شما نمی‌توانید توسعه نرم‌افزاری را شب امتحان بخوانید. مانند امتحانات پایان‌ترم فیزیک، اگر یک هفته قبل آماده نبودید، دیگر آماده نخواهید بود، و هیچ مقدار روغن نیمه شب و کافئین آن را برطرف نمی‌کند.

با تیم‌هایی که استراحت، پرانرژی، احساس مثبت و تمرکز دارند، کار بیش‌تری انجام خواهید داد.

۴. رشوه دادن به تیم برای رسیدن به ضرب‌الاجل

با توجه به سه نکته اولی که در اینجا به آن پرداختیم، قول دادن به تیم با پول و پاداش‌های دیگر برای رسیدن به یک ضرب‌الاجل فقط تشویق آن‌ها به انجام این اشتباهات برای شما است.

پاداش دادن به تیم‌ها برای رسیدن به ضرب‌الاجل‌ها، دید بسیار یک بعدی از موفقیت توسعه نرم‌افزار را تقویت می‌کند. این فشار مضاعفی را بر توسعه‌دهندگان وارد می‌کند تا کارهای اشتباهی را انجام دهند: بزرگ شدن اندازه تیم‌هایشان، کوتاهی‌کردن و کار کردن در ساعات احمقانه. بنابراین، تمایل به بدتر کردن اوضاع دارد.

خس‌خس استاندارد، البته، این است که تیم‌ها وانمود کنند که با ارائه چیزی که شبیه نرم‌افزار تمام شده به نظر می‌رسد، به ضرب‌ذالاجل رسیده‌اند. پوسیدگی زیر کلاه به سرعت آشکار می‌شود زمانی که کسب‌وکار انتظار عرضه دوم را دارد. اکنون تیم درگیر تمام بدهی‌های فنی است که برای نسخه اول برعهده گرفته‌اند، اغلب تا حدی که ویژگی‌های جدید و درخواست‌های تغییر ناممکن می‌شوند.

بله، ما به ضرب‌الاجل رسیدیم. نه، نمی‌توانیم آن را بهتر کنیم. آیا تغییرات می‌خواهید؟ پس باید به ما پول بپردازید تا دوباره این کار را انجام دهیم.

در نهایت، سرنوشت تیم‌ها به فرهنگ‌های شرکت بستگی دارد که انجام کارهای اشتباه را تشویق و پاداش می‌دهند. مدیران برای مدیریت تیم‌های بزرگ‌تر پاداش می‌گیرند. توسعه‌دهندگان به‌خاطر حضور در پشت میز کار خود پس از بازگشت همه به خانه، و اینکه به نظر می‌رسد ضرب‌الاجل‌های تعیین شده را پشت سر گذاشته‌اند و به سرانجام رسانده‌ند، پاداش می‌گیرند. به‌طور انحرافی، به‌عنوان یک صنعت، رسیدن به اوج با انجام کارهای اشتباه در این شرایط آسان‌تر است. تا زمانی که پاداش دادن به آن رفتار را متوقف نکنیم، چیزی تغییر نخواهد کرد.

این متن با استفاده از ربات ‌ترجمه مقالات کسب‌وکار ترجمه شده و به صورت محدود مورد بازبینی انسانی قرار گرفته است.در نتیجه می‌تواند دارای برخی اشکالات ترجمه باشد.
مقالات لینک‌شده در این متن می‌توانند به صورت رایگان با استفاده از مقاله‌خوان ترجمیار به فارسی مطالعه شوند.