رفع خطای cannot create dev/null: permission denied

در این آموزش میخواهم شما را با رفع این خطای آزار دهنده آشنا کنم خطایی که حتی با پاک کردن داده برنامه ترموکس یا با حذف نصب کردن ( uninstall ) آن به این راحتی رفع نمی شود !

خب دلایل زیادی ممکن است باعث ایجاد این خطا شود از جمله زدن دستور اشتباه ! فرستادن هر چیزی به مسیر dev/null/ ، روت نبودن یا بهتر بگم دسترسی روت نداشتن و...

اما null ( بخوانید نال ) چیه ؟ همان طور که میدانید به معنای تهی ( خالی ) می باشد این را مانند سیاه چاله های کهکشان ها تصور کنید که هر چیزی یا هر جسمی را در خودش می بلعد ! بله به این اندازه این دستورات اشتباه خطرناک هستند ! و خود من هم به اشتباه یا بدون دانش مثلا محتویات مسیر HOME$ را به null فرستادم و به دردسر افتادم.


خب من ریکاوری twrp نصب کرده ام خب طبق مدل گوشی خودم با گرفتن دکمه های سخت افزاری یعنی ولوم بالا + پاور + هوم ( گوشی های قدیمی ) یا ولوم بالا +پاور (گوشی های مدل جدید) وارد محیط ریکاوری می شویم و از قسمت wipe گزینه های advanced wipe تیک دو گزینه cache و dalvik/ART cache را می زنیم و سپس دکمه ی زرد رنگ <<<<<= به سمت راست می کشیم سپس reboot system now می زنیم. به همین راحتی از شر این ارور خلاص میشیم.

یک wipe را انتخاب می کنیم
یک wipe را انتخاب می کنیم



مرحله دو advanced wipe را لمس کنید
مرحله دو advanced wipe را لمس کنید


تیک این دو گزینه بزنید و فلش زرد رنگ را به سمت راست بکشید
تیک این دو گزینه بزنید و فلش زرد رنگ را به سمت راست بکشید


منبع : گوگل + تجربیات خودم .