کار با صفر و یک‌های دنیای کامپیوتر و انواع دیتا تایپ در گولنگ

دنیای کامپیوتر یعین دنیای صفر و یک‌ها ، هر نوع اطلاعاتی رو ما میتونیم با استفاده از همین ۰ و ۱ ها در کامیپوتر ذخیره و استفاده کنیم. و مثلا یه ویدیو یا یه عکس یا هر چیزی دقیقا از کنار هم قرار گرفتن همین ۰ و ۱ ها تشکیل شدن .

کوچیکترین واحد دنیای کامپیوتر بیت bit هستش که یا مقدار ۰ یا ۱ داره و بعدیش میشه بایت byte که هر بایت معادل ۸ بیت هستش یعنی ۸ تا از این ۰ یا ۱ها .

سمت چپ‌ترین بیت با ارزشترین بیت هسش یعنی ۲ به توان ۷ معادل ۱۲۸ و سمت راستترین معادل بی ارزشترین یعنی ۲ به توان ۰ معادل ۱

هر بایت میتونه ۲۵۵ حالت داشته باشه یعنی هر بیتش میتونه ۰ یا ۱ بشه مثلا

BYTE  [   1        0       1       0       1       0      0      0   ]

بعدا که بریم سراغ پوینترها زیاد با خونه‌های مموری کار داریم و بیشتر در موردشون توضیح میدم.

package main
import &quotfmt&quot
func main(){
        var testByte byte = 65
        fmt.Println(fmt.Sprintf(&quot%8b&quot,testByte))
        fmt.Println(&quotwww.uncodev.ir&quot)
}

من اومدم با گولنگ یه برنامه نوشتم که میاد ۶۵ رو به بیت تبدیل میکنه و معادل بیتیشو به ما میده و بعدشم گفتم که string اش رو هم به من بگو که میشه معادل کاراکتر A .

bite => 10000001
string : A

یا این مثال رو ببینید

اومده گفته که ۱۷۰ بایت معدل بیتیش به این صورت میشه ، کدوم بیت‌ها صفر هستن و کدوم‌ها یک . اونایی که مقدار بیتشون یک هست رو با هم جمع زده و جمعشون شده ۱۷۰ یعنییی ۲ + ۸ + ۳۲ + ۱۲۸ = ۱۷۰

حالا اگه همین رو بخوایم ببینیم معادل چه کارکتری هستش میشه معادل کاراکتر `ª

کد تبدیلش به بیت و string
کد تبدیلش به بیت و string
نتیجش
نتیجش
تو قسمت بعد میریم سراغ دیتا‌ تایپ‌ها در گولنگ


`