ویرگول
ورودثبت نام
رایزن
رایزن
خواندن ۵ دقیقه·۱ سال پیش

گفتگو کنیم تا باشیم

قبل شروع: این متن بی‌ارتباط با برنامه اعلامی و در ارتباط با اتفاقات اخیره.
عنوان متن از عنوان مطالب جناب دست‌انداز کش رفته شده.

کاربر مایانار به خوبی اتفاقات این چند روز رو توضیح داده:

درود
دقیقن از روز جمعه که خیلی از بچه ها از جمله آیرین، آیدا، پاتریک و ... شروع به نوشتن درباره ی اعدام ها کردند ویرگول بدون ارائه هیچ دلیلی شروع به پاک کردن پست ها و مسدود کردن حساب ها کرد!
لیست اسم بچه هایی که مسدود شدن یا پستشون پاک شده به این صورت هست:
آیرین: مسدودیت دائم + حذف تمام پست‌ها +حذف بیو
آیدا: مسدودیت دائم + حذف ۲ پست
پاتریک: مسدودیت یک هفته‌ای + حذف ۲ پست
فرهود: مسدودیت یک هفته‌ای + حذف ۲ پست
اسما :مسدودیت یک هفته‌ای + حذف پست آخر
محفا: حذف پست آخر
آسیه محمودی: حذف یک پست
پست های سیاسی دارن یکی یکی حذف میشن و سوال همه ی ما اینجاست که اولن به چه علت این اتفاق افتاده؟ دومن اگر قراره بگین به خاطر نقض قوانین بود چرا تا الان کاری نکردید؟ محتوا پست ها از ابتدا اعتراضات تا الان تغییری نکرده (از لحاظ موضع سیاسی) در نتیجه اگر مشکلی با محتوا داشتید باید از ابتدای خیزش بیان می کردید و دست به این سانسور ها میزدید!
چیشد الان یهو تصمیم گرفتید هر چی هست رو نیست و نابود کنید؟
و علاوه بر این چرا همه ی پست های آیرین رو پاک کردید؟! همشون سیاسی نبودند! من نمیدونم چه چیزی در مثلن دل نوشته های آیرین بود که با قوانین شما جور در نمیومد! مگر ممکنه حدود 40 پست یه نفر هممممگی بر خلاف قوانین ویرگول باشن؟! تازه اونجایی جالب تر میشه که خیلی از این پستا تو بخش منتخبین هم قرار گرفتند!
منتظر جوابیم!

ویرگول تا الان جوابی بهش نداده.

نمیدونم چه اتفاقی داره رخ میده. ویرگول خودسر این کارها رو می‌کنه یا بر اساس گزارش دیگر کاربران این مطالب حذف شدند؟ منتظر جواب این سوالم.

اما چیزی که هست اینه که فضا پر شده از کولی‌بازی و داد و فریاد از نبود آزادی بیان (مثلا به این نگاه کنید).

اما به نظرم بهتره از این بازی‌ها دست بردارید. هر دو طرف مشکل دارند. هر دو طرف اهل گفتگو نیستند. این یه حقیقته. اگه الان این مطالب حذف میشن، به این دلیله که تمام این مدت گفتگو شکل نگرفت. اگه گفتگو شکل گرفته بود، اگه هر دو طرف حاضر بودند تسلیم حقیقتی باشند که در طی گفتگو به دست میاد، شاهد این وضعیت نبودیم. پس همه مقصرند.

بذارید به رفتار کاربر آیرین اشاره کنم. این کاربر وقتی ازش خواستم در مطالبش اینقدر به طرف مقابل توهین نکنه، خیلی ساده بلاکم کرد. من زیاد دیده بودم این کاربر در مطالبش از طرف موافق حکومت هیولا بسازه، هیولایی که فقط باید نابود بشه. زیاد بهش گفتم این کار رو نکنه. اما هر بار تکرار می‌کردم. آخرش عصبانی شدم و با لحن تندی باهاش حرف زدم. ایشون هم طاقت نیاورد و بلاک کرد. برخلاف تصور خانم محمودی این کارها شجاعت نیست، اسمش حماقته. اسمش خودمطلق‌انگاریه. پس، اگه مطالب این کاربر حذف بشن، اسمش نقض آزادی بیان نیست. امیدوارم متوجه این بدیهی‌ترین حقایق باشید.

یا مثلا کاربر پاتریک رو در نظر بگیرید. این کاربر خودش رو برانداز جمهوری اسلامی معرفی کرده بود. این هم اسمش حماقته. تو اگه برانداز نظامی، اینکه این واقعیت رو در رسانه خود نظام جار بزنی، اسمش شجاعت نیست. طرف داره خودش رو دشمن نظام معرفی می‌کنه. داره میگه من میخوام تو رو حذف کنم. اگه نظام مطالب این آدم رو حذف کنه، اسم این کار نقض آزادی بیان نیست. متوجه این حقایق باشید.

این وسط یه توصیه به پاتریک بکنم. اگه واقعا براندازی، بهتره از ویرگول بری. توصیه میکنم عین اریک یه کانال تلگرامی بزنی و اونجا مزخرف بگی. یه کار دیگه هم میتونی بکنی. تو همین ویرگول باش، اما به جای اینکه خودت رو دشمن معرفی کنی از نظام بد دفاع کن. اینجوری قدرت تخریبش بیشتره. درست عین این دوستمون:

اما حذف اشتباهه. اگه گفتگویی تا الان شکل نگرفته، مقصر اصلی خواصی مثل دست‌انداز هستند که حرف و عملشون در تضاد با هم قرار داره. در حرف زیاد گفتگو می‌کنند، اما در عمل هیچ. همین که کاربر علیرضا به خودش جرأت میده و میاد اینجوری به من توهین میکنه به این دلیله که خواصی مثل دست‌انداز حاضر نیستند با من گفتگو کنند. گفتگو نمی‌کنند چون از شبهه می‌ترسند.

چیزی که این مدت دیدم اینه که عملا ارتباط دو طرف با هم قطع شده. ندیدم نقدی صورت بگیره. هیچ کدوم اون یکی رو نقد نمی‌کنه و حقیقتش من هم دیگه علاقه‌ای ندارم با کسی که نمیخواد به نقد گوش کنه، حرف بزنم. البته همه اینجوری نیستند. اما اکثریت خواص همین‌اند و همین فضا رو به لجن کشیده.

منکر این نیستم که یه عده از موافقان نظام دوست دارند هر صدای مخالفی رو حذف کنند. اما منصف باشیم. طرف مخالف هم چندان دموکرات نیست. اگه بود، از یه مشت قاتل قهرمان نمی‌ساخت.

بهرحال، اگه حذف این مطالب به دلیل گزارش فله‌ای دوستان موافق نظام باشه، باید بگم خاک بر سرشون که با این کارشون فقط دوستان مخالف رو به دامن رسانه‌های دشمن هل میدن.

حرف بیشتری نیست.

پ.ن: البته که احتمالا از نظر کسی مثل کاربر محمودی، من صرفا یه ماله‌کش نظامم. درست نمی‌گم؟

اضافه شده در سه ساعت بعد:
من از حذف مطالب کاربر آیدا دفاع نمیکنم. اون اشتباهه. از حذف هر مطلبی که در مورد اعدام‌ها نوشته شده، دفاع نمی‌کنم. این هم اشتباهه. اما حذف مطالب کاربری مثل آیرین که تمام یه بخش از مردم ایران رو تبدیل به هیولا می‌کنه و جواب منتقد هم نمی‌ده، نقض آزادی بیان نیست. اگه کسی فکر میکنه حذف مطالب کاربر آیرین نقض آزادی بیانه، باید بگم به بیماری تعصب دچاره.

آزادی بیانویرگولشوراجهل جمعی
در کار کلام
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید