بیچاره شدم - قیمت دامنه را میگه 3 میلیارد تومان

حتما می دانید دامنه یا Domain اگر نمی دانید، دامنه همان اسم یا آدرس سایت شماست . وقتی می خواهید یک سایت راه بیندازید اولین چیزی که باید انتخاب کنید، یک اسم است، به آن دامنه سایت می گویند.


دامنه چیست ؟

نام دامنه یک آدرس منحصر به فرد است که به راحتی به خاطر سپرده می شود و برای دسترسی به وب سایت هایی مانند 'google.com' و 'webbartar.com' استفاده می شود. کاربران می توانند به لطف سیستم DNS با استفاده از نام دامنه به وب سایت ها متصل شوند.


اما داستان چیه

یک دامنه 3 میلیارد تومان
یک دامنه 3 میلیارد تومان



خواستم یک سایت با ابتکاری خاص طراحی کنم، خوب باید یک دامنه خوب انتخاب می کردم. رفتم برای سراغ خرید دامنه . قیمت حدود 3000000000 یعنی سه میلیارد تومان . راستی چرا ؟

دامنه انتخابی من alphabet.io است

عکس را بزرگ کنید ، قیمت به دلار 114768.85 دلار را هم 26 هزار تومان در نظر بگیریم ، اگر درست حساب کنم می شود 2983990100 تومان نزدیک به سه میلیارد تومان .

عکس را بزرگ کنید، دامنه  3 میلیارد تومان
عکس را بزرگ کنید، دامنه 3 میلیارد تومان


اما چرا این دامنه آنقدر گران است .

این پست را بوکمارک کنید و من را دنبال کنید، تا از دلیلش مطلع شوید.