تصمیم بگیر www یا بدون www- خیلی مهم است - خودت سایت را سئو کن

شاید توجه نکرده باشید ، اما یکی از اشکالاتی که پیش می آید، و آن این هست که سایت شما دو تا آدرس دارد با www و بدون www . باید این دو تا را یکی کنی . فرقی هم نمی کند که کدامیکی باشد .

اما حتما حتما سایت باید روی یکیش فیکس باشد

www یا بدون www
www یا بدون www


چطوری

اگر توی وردپرس هستید می توانید از طریق تنظیمات اینکار را انجام بدهید

اگر هم سایت دیگری دارید از طریق تنظیمات فایل htaccess

توی اینترنت سرچ کنی ، دست می آید

شاید هم من به زودی یک راهنمای کامل توی سایت خودم گذاشتم

اما تا اینجا من راه کار را گفتم ، خوب دنبالش باشی . نتیجه می گیری .

توضیح نمی دهم ، چون یک خورده فنی هست - یک موقع سایت را خراب می کنید.



استفاده از www یا بدون www در وردپرس

برای استفاده از www یا بدون www در وردپرس هرکسی نظر خاص خودش رو داره و همینطور دلایل خاص دیگه که میتونه برای هر کدومشون داشته باشه، به عنوان مثال من شاید من دوست داشته باشم تا برای نظم بهتری در آدرس سایتم از www استفاده کنم .

یا اینکه در طرف مقابل بگم که آدرس سایت من در حالت بدون www خلاصه تر خواهد بود اما برای هر دو این دلایلی که ممکنه که شما هم داشته باشید یک وضعیت حائل وجود داره و اون اینه که شما بخواهید از هر نوع آدرسی که استفاده کنید به دلیل اینکه میتونید تعریف کنید ریدایرکت به اون وضعیت صورت بگیره پس این دلایل چیزی نیست که به عنوان معیار اصلی ما قرار داشته باشند.

پس حالا که تصمیم خودتون را برای تغییر آدرس های وردپرس به www یا بدون www گرفتید وارد پیشخوان وردپرس شده و به مسیر تنظیمات> همگانی مراجعه کرده و در دو فیلد نشانی وردپرس (URL) و نشانی سایت (URL) که مشابه تصویر زیر در اون مشاهده میکنید آدرس سایت خودتون رو مشخص کنید که با www باشه و یا بدون www و دقت کنید که در هر دو فیلد این گزینه را به صورت یکسان تعیین کنید.