گوگل سواد ندارد - من بهتون ثابت میکنم

این چند روزه گیر دادم به گوگل . گوگل را با مستراح مقایسه کردم و چیزهای دیگر . فکر کنم یک روز گوگل من سو کند ( نوعی فرستادن حکم جلب خودمان هست ) . امروز هم یک مطلب چند خطی درباره بی سوادی گوگل .

گوگل یا گوگول
گوگل یا گوگول


خوب آیا تا به حال فکر کردید گوگل چه معنائی دارد؟

گوگل را داخل سایت www.dictionary.com زدم که برام ترجمعه کند.

آنچه دیدم

Trademark.

the proprietary name of a leading internet search engine, founded in 1998.

verb (used with object), Goo·gled, Goo·gling.

(often lowercase) to search the internet for information about (a person, topic, etc.):

We googled the new applicant to check her background.

verb (used without object), Goo·gled, Goo·gling.

(often lowercase) to use a search engine such as Google to find information, a website address, etc., on the internet.

خوب این که نشد ترجمعه کلمه google یان بیشتر اشاره به سرویس گوگل دارد.

حالا این کلمه googol را تست کنیم

این بار آمد

googol

[ gōō′gôl′, gōō′gəl ]


The number 10 raised to the 100th power (10100), written out as 1 followed by 100 zeros.

کلمه googol یعنی 10 به توان 100 یعنی عدد یک و جلوش 100 صفر . این همان است که گوگل قصد داشت باشد. یعنی من بزرگم و برای هر پرسش شما من هزارن و میلیون ها جواب دارم .

گوگل سلطان موتورهای جستجو است ، مابقی داستان است

متن از یک سایت خارجی ، فارسی : نام "گوگل" در واقع نوعی املای اشتباه از اصطلاح ریاضی گوگول 'googol' است، به معنای عدد یک که ۱۰۰ صفر در برابر آن باشد.قصه‌های راست و دروغی در مورد چگونگی ساخته شدن این واژه در روزهای آغازین کار گوگل وجود دارد، مبنی بر این که مهندس یا دانشجویی این املای اشتباه را به کار برده است.این اشتباه باب شد و واژهٔ جدید ساخته شد. باقی همه قصه است.


مقاله ای دیگر در باره گوگل ، گوگل بهتر است یا مستراح

حتما متوجه شدید ، این روش نوشتن ، با هدف اشتراکی گذاری مطالب و ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب می باشد. وگرنه ما قصد توهین به شرکت گوگل یا هیچ شرکت و شخص دیگری را نداریم . لطفا نظرتان را با این نحوه نگرش اعلام کنید تا بتوانیم مطالب را مطابق نظرات شما ( که برای ما خیلی مهم است ) پیش ببریم .

مرداد 1400

داریوش زمانی