تعطیلات خود را چگونه خواهید گذراند؟

با سلام و خسته نباشید به همگی
البته چون خسته نباشید زیاد بار مثبتی نداره(منظورم اوس موسی نیست) بهتون میگم ان‌شاءالله که سالم و سلامت باشید و رها...


اول یه مقدمه بگم.
همیشه بهترین ایده ها توی زمانی به ذهن ما ظهور میکنند که مشغول انجام سخت‌ترین کار دنیا توی اون لحظه هستیم یا اونقدر گرفتاریم که فرصتی واسه ایده‌پردازی نمی‌مونه.
و احتمالا همین ایده اینکه "توی تعطیلات چیکار کنم" هم در اینجور مواقع به ذهن‌تون رسیده مخصوصا دانش آموزان در ایام امتحانات. و این ایده ها اینقدر اشتیاق مارو شعله ور میکنند که متاسفانه به خاطر گرفتاری های روزمره، مجبوریم در این اشتیاق بسوزیم تا اون فرصت پیش بیاد. مثلا واسه خودم، اولین نوشته‌ام توی ویرگول زمانی به ذهنم رسید که باید برای امتحان حسابان نوبت اول میخوندم، ولی داشتم می‌نوشتم!

شاید یکی از چیزهایی که باعث شد من در ایام امتحانات تحمل داشته باشم، ایده هام واسه تابستون بود. اگرچه بعضی وقت‌ها فریاد میزدم رو به آسمون: چرا امتحانات تموم نمیشه؟!
و آسمون با پرندگانش، جوابم را میداد!
و حالا،گفتم منم بیام توی چالش کاربر عزیز یلدا شرکت کنم و لیست تابستونی خودم رو بنویسم. و همچنین اینکه صفحه ویرگولم رو کمی با نوشته‌هام رو به راه کنم.




1. مدتی فقط استراحت کنم(حالا نه اینکه ایام امتحانات فقط نشستم خوندم و نخوابیدم) و مثل این یارو نیاز دارم کف اتاق از تشک باشه که راحت هر جا خواستم بخوابم.


2. کتاب هایی که مشخصه میخوام بخونم. یکیش کتاب هایی هست که در ایام امتحانات از نمایشگاه کتاب مجازی خریدم: زوال بشری از اوسامو دازای، قوی سیاه از نسیم نیکلاس طالب. کتاب جنایت و مکافات از استاد داستایوفسکی، و کتاب نفوس مرده از استاد گوگول که باید از اول بخونم. و دایی جان ناپلئون از ایرج پزشکزاد و دزیره از سلینکو که فایل این دوتا کتاب رو توی طاقچه از گردونه دریافت کردم.

3. بازگشت به کتابخانه. این دفعه میخوام بدون وسواس و با چشم بسته کتاب امانت بگیرم. از هر موضوعی. البته باید مواظب خوراک فکری‌ام باشم.


4. به پیشنهاد رفیقم، به جای گوش کردن به آهنگ هایی که معلوم نیست چی میگن( مثل لیسنینگ های امتحان زبان) پادکست های جافکری رو گوش کنم و نکاتشون رو یادداشت کنم. شما چه پادکست هایی را پیشنهاد میکنید؟!


5. نوشتن اون داستانی که خیلی این مدت بهش فکر میکردم. امیدوارم این داستان های دنباله دار رو بتونم بنویسم و اینجا به اشتراک بذارم. و مضمونش کارآگاهیه، از ژانرهای موردعلاقم.

6. انیمه و انیمیشن و فیلم دیدن‌. البته نه برای لذت بردن. بلکه برای بررسی و تحلیل. میخوام درباره هر کدوم از این سریالا، یه بررسی و نقد بنویسم.


7. کمی به معنویات بپردازم و مطالعات دینی‌ام رو بیشتر کنم. نباید از این وظیفه خودم غافل بشم. و چقدر کلام خدا برام لذت بخشه.

8. بیرون رفتن از خانه. تا جایی که می‌تونم این مدتی که توی خونه موندم و پوسیدم رو جبران کنم. فقط بزنم بیرون و تا جایی که میتونم، خودم رو رها کنم. مثل کلاغ.


9. یادم میاد از یه بازه زمانی شروع کردم به جمع آوری مطالب و اطلاعات مختلف توی گوشیم. باید وقت بذارم ‌و این مطالب رو هم مطالعه کنم. یه بار هر چقدر میرفتم جلوتر، اصلا به انتهای مطالب ذخیره شده نمی‌رسیدم.


10. به دنبال راه هایی باشم تا بتونم بهتر رفتار کنم و روی خودم کنترل داشته باشم. گاهی وقت ها متوجه میشم که چقدر رفتارهای بدی دارم و ممکنه، بیهوده قضاوت کنم. واسه همین نیاز به بازسازی خودم هم دارم.



خب، این مختصری از برنامه های من بود که امیدوارم بخشی از اون رو به انجام برسونم. میدونم که برنامه خاصی هم ندارم، و بیشتر وقتم برای مطالعه کردن میگذره. تابستون رو از دست ندید. فقط حیف که هواش گرمه و نمیشه از جلوی کولر بلند شد!



پ.ن1: من این لیست رو چند روز پیش نوشته بودم یعنی قبل از شروع تابستون. ولی اون زمان فرصت نشد بیام اینجا پستش کنم.
پ.ن2: شاید الان یک لیست نوشته باشم، اما بیشتر بی برنامه پیش می‌روم. چون هر کدوم از اینها، بستگی داره که شرایط آب و هوایی من چجوری باشه. و ممکنه اینقدر آب و هوای من ابری باشه که فقط بخوام گذر عمر را ببینم یا آفتابی باشم که بخوام زندگیم رو متحول کنم.

موفق باشید