کوله پشتی سال هزار و چهارصد و دو

سلام:)))

به خودم قول داده بودم که این چالش رو انجام بدم و خب اینم نتیجش :))

وایبی که 1401 بهم داد
وایبی که 1401 بهم داد

1. فرض کنید کوله‌پشتی دارید که قرار است در آن تجربیاتی را از سال ۱۴۰۱ بگذارید و با خود به سال ۱۴۰۲ببرید. تجربیات مثبتی که همراه داشتن آنها به شما کمک می‌کند نسبت به سال قبل فردی توانمندتر بشوید. در کوله‌ی خود چه تجربیاتی را قرار می‌دهید؟
  • 1. لذت بردن از تک تک لحظات؛
  • راستش من آدمی بودم که میموندم منتظر تا یه اتفاق خوب بیوفته و منو خوشحال کنه و خب اون اتفاق خوب شااااید سالی دو سه بار میومد، و امسال یاد گرفتم که از تک تک لحظه هام لذت ببرم و واسه خودم اتفاقای خوب رقم بزنم و همنیجوری الکی منتظر دلخوشی ها نمونم.
  • 2. برنامه ریزی؛
  • من همیشه یه گارد عجیبی نسبت به برنامه ریختن و عمل به اون داشتم، که خدا رو شکر 1401 این عیب رو برطرف کرد:))
  • 3. تجربه جدید کسب کردن؛
  • خب اگه فرض کنیم من همیشه از این کوله پشتی ها داشتم این مورد رو میتونستید توی همه شون پیدا کنید، من عاشق کار های جدید رو تجربه کردن و چیز های جدید رو یاد گرفتن ام.
  • 4. دنبال آرزوهام رفتن و به موانع مسیر توجه نکردن؛
  • من یه آرزوی خیلی بزرگ داشتم که به دلایلی نتونستم بهش برسم که خب اصلی ترین دلیلش تنبلی بیش از اندازه ی خودم بود :// و دلم میخواد توی سال بعدی بتونم آرزوهام رو خاطره کنم و این داستانا..
  • 5. دوست بودن با دشمن؛
  • اینو تازه یاد گرفتم و بهتون توصیه ش میکنم چون خیلی جالبه و جدا حال میده، مثلا وقتی اون کارهایی میکنه یا چیزایی میگه که تورو ناراحت کنه تو بهش لبخند بزن و باهاش احوال پرسی کن؛ به معنای واقعی باهاش دوست باش. (امسال کلا یکی دو تا دشمن جدی داشتم، برعکس سال های گذشته و منظورم از دشمن کسیه که ناراحتم میکنه)
  • 6. حذف آدمای سمی و پیدا کردن و نگه داشتن آدمای خوب؛
  • پارسال این قول رو به خودم دادم و خدا رو صد هزااااااااااااااااار مرتبه شکر تونستم بهش عمل کنم و دلم میخواد این تجربه رو تا ابد با خودم داشته باشمممممم...
  • 7.به بقیه انرژی مثبت دادن و تحویل گرفتن خودم؛
  • با اتفاقاتی که امسال افتاد فهمیدم که چرا وقتی یه آدم رو میبینم که یه ویژگی مثبت داره (مثلا خوشگله یا رفتارش زیباست) بهش نگم و بزارم یه چیز کوچولو روزش رو خراب کنه؟ پس سعی میکنم همیشه اینجوری بقیه رو خوشحال کنم و روزش رو بسازم. یا حتی اگه یه نفر رو ببینم که ناراحته یجورایی از اون وضعیت درش بیارم.
  • *نکته: من آنتی غریبه دارم و یه کوچولو طول میکشه تا با غریبه ها صمیمی شم و اصطلاحا یخم باز بشه و اینکه میتونم با یه آدم که بار اوله میبینمش حرف بزنم و خوشحالش کنم طوری که از ذوق منفجر بشه واسه من یه پیشرفت خیلی بزرگه*
  • 8. تمرکز روی خودم و پیشرفتم و
  • 9. تا وقتی آینده رو دارم نچسبم به گذشته و تا وقتی حال رو دارم آینده رو رها کنم.




2.برای حرکت در مسیر زندگی باید سبک و چابک بود. چه مواردی را از کوله‌ی خود خارج می‌کنید که در سال ۱۴۰۱ باقی بماند و شما سبک‌تر حرکت کنید؟ چیزهایی که از کوله‌ خارج می‌کنید مثلا می‌تواند تجربیات ناخوشایند یا ناراحتی‌ها باشد.
  • 1. بهونه گیری؛
  • میخوام توی سال جدید کمتر نق بزنم و دنبال دلیل واسه انجام ندادن کارام بگردم.
  • 2. به حرف راهنماهای زندگیم گوش نکردن؛
  • راهنماهای زندگی من مامان و بابام و تجربیات خودم و دیگرانن. من معمولا اونا رو نادیده میگیرم و از یه سوراخ چند بار گزیده میشم.
  • 3. تنفر ورزیدن؛
  • خب به نظرم جلوی پیشرفت رو میگیره و نصف بیشتر موارد لیست اولم رو از بین میبره پس..
  • 4. پشت گوش انداختن کار ها و
  • 5. تلف کردن وقت.




3. فرض کنید در پایان سال ۱۴۰۲ بیشتر آن فردی شده‌اید که شبیه خود ایده‌آل شما است. در این صورت چه ویژگی‌ها و رفتارهایی باید در شما تقویت شود؟ چه چیزهایی را در کوله‌ی خود می‌گذارید که کمک می‌کند این ویژگی‌ها در شما تقویت شود؟
  • 1. دور انداختن رفتار های بد و تقویت رفتار های خوب؛
  • 2. صبور بودن؛
  • 3. اراده و
  • 4. اعتقاد به باور ها.


همینااا :))

خوشحال میشم شما هم تجربیاتتون رو در اختیارم بذارید چونکه من جوونم و جویای نام.