برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، می شود جور دیگر هم فکر کرد.

یک مددکار : از جمله ویژگی های مثبت نگری ، تفکر انتقادی و تفکر خلاق این است که بدانیم می شود هر مساله یا مشکلی را از زاویه دیگری هم تحلیل کرد. در آن صورت ، نگاه متفاوت و مثبت به موقعیت ها و رویدادها می تواند موجب سلامت ما شده و توانایی ما را برای مواجهه موثر ، سازگاری و تاب آوری ، ارتقاء دهد.

در اینجا به چند نمونه می پردازیم.

- نگوییم : من مجبورم کارم را به خوبی انجام دهم.

- بگوییم : من می خواهم کارم را به خوبی انجام دهم.

- نگوییم : تو نباید این کار را انجام بدهی.

- بگوییم : من ترجیح می دهم که این کار را انجام ندهی.

- نگوییم : تو هرگز به من کمک نکردی.

- بگوییم : تو به ندرت به من کمک کردی.

- نگوییم : من در این شغل نمی مانم.

- بگوییم : من شغلم را دوست ندارم.

- نگوییم : تو پسر بدی هستی.

- بگوییم : رفتار تو ، دور از انتظار است.

- نگوییم : من یک شکست خورده ام.

- بگوییم : من در این مورد ، موفق نشدم.