چگونه با کودکان و نوجوانان در معرض خطر و آسیب دیده ، صحبت کنیم؟

یک مددکار : در یادداشت های قبلی ، درباره شیوه جمع آوری اطلاعات و نیز مهارت های مصاحبه با «مورد» برای تشخصیص و سطح بندی وضعیت او و تنظیم یک برنامه خدمت و پیگیری برای او ، صحبت کردیم.

در این یادداشت ، بار دیگر ، دو نمونه سبک درست و غلط مصاحبه و گفتگو با «مورد» را مرور می کنیم.

- الگوی بد

- من می دانم که شما باید چه کاری انجام دهید ، بنابراین من هدف شما را تعیین می کنم."

- ‘من می خواهم تمام اهداف را برای شما در این فرم پر کنم. فقط چند دقیقه طول خواهد کشید. '

- "به نظر می رسد شما بیش از حد تنبل هستید و نمی توانید در مورد مشکلات خود کاری انجام دهید."

- شما فقط باید تسلیم شوید. هیچ کاری نمی توان انجام داد.

- "شما که واقعاً نمی خواهید این کار را انجام دهید ، مگر نه؟"

- الگوی خوب

- اکنون احساس شما را درک می کنم. فکر می کنید والدین شما چه حسی دارند؟ '

- "آیا می توانید در این باره بیشتر به من بگویید؟"

- ‘می بینم ... بنابراین این یک چالش برای شماست. چه مدت این مشکل برای شما ایجاد شده است؟ '

- "آیا به آنچه می خواهید انجام دهید فکر کرده اید؟"

- "آیا می توانید به من بگویید که برای حل این مشکل چه کاری انجام داده اید؟"