این کارخانه‌های تولید آخوند؟

بسم الله الرحمن الرحیم.

سلام.

مقدمه

یکی از واقعیت‌های ما انسان ها اینه که خدا، به یه اندازه، عقل به همه ما نداده و انسان‌ها در میزان عقل باهم متفاوت هستن و البته بعد از مرگ هم میزان عقلی که داشتن، در بررسیِ اعمالشان درنظر گرفته خواهد شد که البته این یعنی اوج عدالتِ خدا.

حالا یه سری انسان‌های به ظاهر بالغ و بزرگسال هستن که عقل اونها چیزی تو مایه‌های عقلِ بچه هاست و استدلال‌ها و اظهار نظراتی که می‌کنن هم بهترین شاهد برای این قضیه هست.

به این دسته از انسان‌ها، «مستضعفِ عقلی» گفته میشه.

حدیث زیر رو ببینید:

امام باقر عليه السلام، درباره آيهٔ «جز آن مردان و زنان و كودكان مستضعف...» فرمود:
مستضعف كسى است كه نه توانِ كافر شدن را دارد و نه راه ايمان را پيدا مى‌كند تا مؤمن شود. از كودكان و مردان و زنانى كه عقل و فكرشان به اندازه كودكان است، تكليف برداشته شده است.
منابع:
میزان‌الحکمه، جلد ۶
معاني الأخبار : ۴ / ۲۰۱

البته احادیث بسیاری در این زمینه هست و من فقط به همین یکی اکتفا می‌کنم.

یک ابرازِ نظرِ کودکانه

یکی از این افرادِ مستضعفِ عقلی، کسی هست که توی این شبکه های ضد ایرانی و اسلامی و ضد تشیع، به عنوان کارشناس (!)، مهمان برنامه‌ها میشه و صحبت‌های کودکانهٔ خودش رو تحویل مردم میده و متأسفانه خیلی‌ها هم عقلشان رو میدن دست اینجور آدمها.

ادعایی که این شخص کرده بود، اینه:

شما به من بگید این کارخانه‌های تولیدِ آخوند (یعنی حوزه‌های علمیه) و این آخوندها اصلاً به چه دردی میخورن و چه کمکی به مردم دارن میکنن.

این حرف انقدری کودکانه و خنده‌داره که لازم نیست یه مقالهٔ بلند بهش اختصاص داده بشه و یه «۵خطی» هم براش خیلی هم زیاده.

و اما جواب

  • یه شخصی رو در نظر بگیرید که زورش به هیچکس نمیرسه ولی میاد میگه «من طرفدار صلح هستم». خب باید ازش پرسید «گلابی، مثلاً اگه طرفدار صلح نباشی میخوای چکار کنی؟!».
  • طرفدارِ صلح بودن، زمانی معنیِ واقعیِ خودش رو داره که در درجه اول، «قدرتی» هم پشتش وجود داشته باشه که اگه کسی خواست ازت سوء استفاده کنه، «توان دفاع» داشته باشی.
  • حالا یک کشور رو در نظر بگیرید. آیا عقل به ما نمیگه که این کشور هم برای دفاع از خودش، نیاز به سپاه و ارتش و موشک و غیره داره؟
  • اگه کشوری اینها رو نداشته باشه، مثل اون شخصی میشه که قدرتی نداره و ادعای صلح هم می‌کنه. اینجور کشوری «مجبوره» طرفدار صلح باشه، چون اگه کسی بهش تعرضی هم بکنه، توان دفاع نداره.
  • درست مثل اون شخص و اون کشور که مثال زدیم، «عقاید» هم نیاز به دفاع دارن و چه بسا که نیاز به دفاع از عقاید در این دوره زمانه خیلی هم مهم‌تر شده از نیاز به موشک. حالا با وجود اینهمه حمله‌های رسانه‌ای که عقاید رو نشان گرفتن، اگه این «کارخانه‌های تولید آخوند» نباشن که طی چند سال باید فاتحهٔ دین و مذهب و اسلام و تشیع رو خواند. وظیفه‌ای که روحانیتِ شیعه داره، چیزی کمتر از وظیفهٔ سپاه و ارتش و غیره نیست و چه بسا وظیفه مهمتری هم هست.

البته اینها کارشان از مستضعفِ عقلی گذشته و رسماً دارن با ما می‌جنگن با این کارهاشان. ولی خب بازم در آخر، کسی که با خدا و اسلام و قرآن و پیامبرش (ص) و ائمه علیهم‌السلام سرِ جنگ داره، مستضعفِ عقلی هم براش خیلی زیاده.

خلاصه انقدر این ادعای این شخص، سطحی و بی‌اساس و ضعیفه که آدم نمیدانه بخنده یا گریه کنه.

من خندیدن رو انتخاب میکنم :)

مخلصات،

یا علی.


به کانال تلگرام من هم سر بزنید. برای ارتباط با من هم میتانید از این ID استفاده کنید.