ویرگول
ورودثبت نام
سیدمهدی موسوی
سیدمهدی موسوی
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

نقش رنج ها در کتاب زندگی ما

  • به نام خالق هستی


سلام به همه

قبل از مطالعه این نوشته ، نوشته ی قبلی من رو ببینین :

https://virgool.io/@7_Mehdi_mousavi_7/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%B4%D8%A8%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C%D9%85-rbxuvokkimi6
جهان بینی و درک اتفاقات زندگی
جهان بینی و درک اتفاقات زندگی


آیا به اهمیت فضیلت‌های چون مهربانی ، بخشش ، اعتدال و شکیبایی پی برده اید؟

چقدر مایل هستید که این فضیلت ها در خودتان و دیگران وجود داشته باشند؟


در واقع رنج ها ، اتفاقات ناخوشایند ، برخوردهای ناجور و بدبیاری ها همگی فرصت‌هایی هستند که با آنها فضیلت های خودمان را محک بزنیم.

عیبی ندارد اگر ناراحت شویم . ما در حال شکل دادن جهان‌بینی مان هستیم

در جهان رنج ها ، رنج ها بوجود نمی آیند و از بین نمی روند بلکه از شکلی به شکل دیگر در می آیند.


اما همه این رنج ها جزو تجارب زیسته ی ما هستند و ما با آن معنایی که به آنها می‌دهیم آن ها را برای ثبت در کتابمان برچسب گذاری می کنیم.

به کتاب خودتان رجوع کنید ، چه برچسب هایی را به رنج هایتان زده اید؟


دسته یک:بدشانسی؟ به موقع انتقام خواهم گرفت؟ زندگی مرا نابود کرد؟ نمی‌بخشم؟ تلافی می کنم؟

و یا اینکه

دسته دو:می بخشم؟ برای این است که صبوری ام را محک بزنم؟ برای این است که ثابت کنم مهربان تر می شوم؟ و در کل در حال امتحان پس دادن و عبور از مراحل سخت هستم تا رشد کنم


کدام دسته؟


باید باور کنیم که داریم با گفتگوهای درونی و بیرونیِ ِخودمان جهان بینی مان با شکل می دهیم


پی نوشت :


به دنبال فرصت خواهم بود تا مهربانی ، اعتدال و شکیبایی را پیشه کنم ، زیرا این ها مهارت هایی هستند که باید پرورش دهم (برایان کالینز)

معنای زندگیرنجنوشتن کتابفضیلتاخلاق
دانشجوی مهندسی مکانیک و پژوهشگر کارآفرینی و توسعه فردی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید