ویرگول
ورودثبت نام
عبدالله گلشن نور
عبدالله گلشن نور
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

بحران ها

بحران های کاری و شخصی و روش های مواجهه با آن:

این روزها، زندگی معمولی اکثر آدام ها با بحران همراه است. این بحران ها میتواند شامل بحران های عاطفی، مالی، خانوادگی، تحصیلی، کاری، روابط و .. باشدو

من نه به عنوان کارشناس بحران، بلکه به عنوان کسی که در لحظه و چند بار مشکلات فوق را تجربه کرده ام لازم دیدم تا مطالب فوق را با شما به اشتراک بگذارم.

بحران ها به دو بخش تقسیم میشوند، 1- بحران هایی که ناگهانی رخ میدهد، مانند تصادف 2- بحران هایی که از قبل قابل پیش بینی هستند مانند انتظار قطعی برق در تابستان و یا پاس نشدن چک اجاره فردا به دلیل عدم تامین موجودی و رخدادهای پس از آن.

حال لازم است بدانید که اکثر رخدادهایی که به ذهن شما میرسد اتفاق نمی افتد، پس آرام و منطقی باشید .

در مواجهه با اکثر مشکلات، بحران را رفتار ما میسازد و تا قبل از واکنش ما به آن رخداد، اتفاص صورت گیرفته کم نظیر نبوده و برای خیلی ها پیش آمده، پس سعی کنید بهترین تصمیم را بر اساس توانمندی و شرایط پیرامونی خود اتخاذ کنید.

مشکلات شما برای هیچ کس اهمیت ندارد، نوع رفتار شما در مواجهه با آن موضوع اما شخصیت شما را میسازد و مردم و اطرافیان با آن شما را میشناسند و نه با مشکلاتتان. خود شما هم سایرین را از روی روش برخورد با مسایل میشناسید. این یعنی قدرت، تجربه و غیره

در مواجهه با بحران ها مدام از خودتان بپرسید مشکل چی بوده ؟

من چه انتخاب هایی دارم ؟

انتخاب من از موارد فوق کدام است ؟

در بحران ها راه حل های شما نباید دامن زدن به بحران باشد. سسبب ساز بحران و مشکل جدید نباشید.

مثال سخت من این است: عزیزی فوت کرده و قرار است به اطرافیان خبر دهید. چه میکنید؟

تجربه شخصی من این بود، به بهانه ی حال بد عزیز متوفی همه را به بیمارستان کشیدم، همه ی وابستگان درجه یکی که از واکنششان و از بیماران زمینه ای آنان نگران بودم.

وقتی مراجعه کردند و حالشان بد شد به سرعت تحت درمان قرارگرفتند چون در مرکز درمانی بودند و کادر درمان آموزش های لازم در این خصوص را دیده اند.

مثال بعدی: شرکتم مدتی در مشکلات پیچیده ای قرار داشت و سایر شرکا از زیر بار مسئولیت شانه خالی میکردند چون میدانستند این شرکت برایم عزیز است و من مشکلات را تنهایی حل میکنم و آنها نیز از آن منتفع میشوند، جلسه ای ترتیب دادم و بدون از درگیری و علی رغم تلاش انسان های قد کوتاهی که مدام به دنبال ایجاد درگیری و چالش بودند، کاملا منطقی و تاکید میکنم بدون درگیری و نگه داشتن تن صدا در یک سطح شرایط را عنوان کردم و مسئولیت را تقسیم کردم.

اما ممکن است برای شما درآمد ماه های اخیر بحرانی در ماه های آینده ایجاد کند، پس باید از حالا برای حل اش کاری کرد که در نوشته ای دیگر در خصوص روش های افزایش درآمد توضیح خواهم داد .

بطور کلی هیچ فرمولی جز فرمول عنوان شده در متن برای مدیریت بحران وجود ندارد و این فرمول بینظیر است.

1- آرامش خود را حفظ کنید.

2- با خودتان صادق باشید

3- معجزه را شما رقم میزنید پس منطقی باشید

4- برای مشکل پیش آمده انتخاب هایی را بگذارید

5- بهترین گزینه را از انتخاب های خود براساس شرایط برگزینید.

6- زمان برای برخی مشکلات حلال است. عجول نباشید

آرامشی درونی برایتان آرزومندم

بحرانمشکلاتabdollah golshannoorعبدالله گلشنتصمیم گیری
سالهاست در اکو سیستم فناوری مشغول ب کارم، مدیرعامل و ایده پرداز، مشاور و مدرس، دکتری مدیریت و همیشه دانشجو
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید