ویرگول
ورودثبت نام
glasses/عینک?
glasses/عینک?
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

انواع قلم مو های نقاشی

به نام خداوندبلند آسمان *** خداوند خاک و خدای جهان

حتما براتون سوال شده که چند نوع قلم مو در حوضه نقاشی داریم ؟
قلم مو های اصلی نقاشی به هفت دسته تقسیم میشوند، در سایز های مختلف :

1. قلم موهای تخت : این نوع قلم مو ها انتهایی مربع مانند دارند مخصوص حرکات سریع و شجاعانه بر روی بوم و اکثرا مناسب برای پر کردن و ضربه زدن در نقاشی به کار میروند وبرای کار با رنگ روغن ایده آل ترند .

2. قلم موهای سرگرد : این نوع قلم مو بیشتر برای کار های دقیق و کنترل شده استفاده میشوند و عموما برای به تصویر کشیدن جزئیات و یا کشیدن خطوط نازک به کار میروند . این نوع قلم مو برای کار با گواش و آب رنگ و البته ریزه کاری های اکرلیک ، پلاستیک و روغن ایده آلند .

3.قلم موهای فیلبرت : این قلم مو تقریبا شبیه به قلم موی تخت است با دو تفاوت ، یک لبه های نرم شده و دایره شکلش که آن را شبیه زبان کرده ، و دو بافت نرم و کارایی متفاوتش ، اکثرا از این قلم مو برای زیر کار اصلی نقاشی استفاده نمیکنیم ، بیشتر برای محو کردن یا نرم کردن خطوط تیز و خشن استفاده میشود یا برای ساخت بافت های خاص

4. قلم موهای باد بزنی : این یکی قلم مورد علاقه منه ، لایه ناازکی از مو هایی که مثل بادبزن کنار یکدیگر قرار گرفته اند ظاهر متفاوتی با همه قلم مو ها دارند . برای همه رنگ ها ایده آل هستند و اکثرا برای روشن نشان دادن ساختار هایی مثل مو و چمن و درخت استفاده میشوند .

5. قلم موهای شاخه زن : این قلم مو ها بسیار نازک و نوک تیزند از تعداد زیادی مو های بلند کنار هم تشکیل شده اند . برای کشیدن تار مو و خطوط ظریف و یک اندازه عالی هستن و برای همه رنگ ها ایده آلند .

6.قلم موهای ماپ : اصلا دست زدن به مو هاش آرامش بخشه ، بشدت نرمه و حتی در عمر آرایش و میکاپ هم خیلی موثره ، اکثرا در نقاشی برای محو کردن استفاده میشه البته برای کار با آبرنگ هم مناسبه ، برای کشیدن آسمون هم حرف نداره ، مخصوصا نرم نشون دادن ابر ها . من توی کشیدن پرتره هم ازش استفاده میکنم .

7.قلم موهای شمشیری : این قلم مو نیز بشدت شبیه قلم موی تخت است با این تفاوت که سرش زاویه داره ، در سایه زدن استفاده زیادی داره و خیلی مفیده اما توی رسم خطوط هم بد نیست .

متشکرم که تا اینجا این ولاگ رو خوندید ، امیدوارم تونسته باشم بهتون کمک کنم ، به یک نکته توجه داشته باشید ، اکثر قلم مو ها قابل استفاده در تمام رنگ ها هستند اما من رنگ هایی که ایده آلشون هستن رو هم گفتم بهتون . قلم مو ها از سایز های مختلف هستن و هر سایز ظرافت و دقت و کارایی خودشو داره . قلم مو های یلی بزرگ یا قلم مو های خاص دیگری هم هستن ، من تو این ولاگ فقط اونهایی که اکثرا رو بوم کاربرد داره بهتون گفتم . شب و روزتنو پر از نقاشی های دلنشین از جای جای خاطراتتون .

قلمهنرنقاشیبوم نقاشیقلمو
وقتشه دیدمون رو چندگانه کنیم ، یه عینک رو کنار بزارید و عینک های دیگه رو امتحان کنید ، من اینجام تا بهتون کمک کنم جهان رو از دید های دیگری ببینید
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید