ویرگول
ورودثبت نام
AliRezaEFY.ir
AliRezaEFY.ir
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

معرفی کتاب مدیر مدرسه

نام کتاب: مدیر مدرسه

موضوع: داستان‌های فارسی– قرن -- 14

نویسنده: جلال آل‌احمد

ناشر: انتشارات مصدق

تعداد صفحات: 112

قیمت: 28000 تومان


موضوع درمورد معلمی است که برای رهایی از مشکلات و درگیری‌های تدریس، به مدیر مدرسه شدن روی می‌آورد. جلال آل‌احمد با نگاهی کاملاً انتقادی به اوضاع جامعه و به خصوص سیستم آموزشی به بیان داستان می‌پردازد. از صحنه‌های دردناک در این داستان می‌توان از رو به رو شدن با قشر مرفه برای انجام امور خیریه نام برد. جایی که انسان به خاطر دانش‌آموزان باید شخصیت خود را نادیده بگیرد و درمقابل آن‌ها از غرور خود بگذرد. این نادیده گرفتن با شخصیت اصلی داستان در تناقض است. البته این شخصیت نسبت به هم قطارهای خود یک سر و گردن بالاتر است و بقیه جوانب کار را هم در نظر می‌گیرد. همین جوانب باعث قرار گیری وجدان او در برابر شخصیتش می‌شود که کش‌مکشی فرسایشی را در درون او ایجاد می‌کند.

پ.ن: مکالمه من و دوستم درمورد کتاب

+ درحال خوندن چه کتابی هستی؟!
- مدیر مدرسه از جلال آل‌احمد
+ اولش چی میگه؟!
- کجاش منظورت هست؟!
+ دنگم گرفنه بود! ?
- زیر همین ورقه مرقوم بفرمایید! ?
+ کتاب سبکی هست.
- آره، صبح شروع کردم تا امشب تمومش می‌کنم.
+ من تو سرویس دانشگاه، تو یه روز خوندم. تو راه رفت و برگشت بین خوابگاه و دانشگاه؛ و فردا صبحش رفتم از دانشگاه (ارشد) انصراف دادم. ?
- ???
+ حالا به آخرش که برسی متوجه میشی
- ???

https://alirezaefy.ir

instagram.com/alirezaefy.ir

کتابنویسندگیخلاقیتمعلمروانشناسی
من علیرضا هستم. تصمیم گرفتم نوشته‌هایم رو با شما به اشتراک بگذارم، و از نظرات و انتقادات شما بهره لازم و کافی رو برای بهتر شدن خودم ببرم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید