ویرگول
ورودثبت نام
R sha
R sha
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

قابلیت جدید بینگ: پردازش تصویر

صبح امروز که من به بینگ سر زدم متوجه این قابلیت جدید شدم:

شبیه گوگل لنزه و همون لنز مایکروسافت که نمی دونم اسمش چیه. یعنی الان بینگ می تونه پردازش تصویر انجام بده. یک تصویر میدی و اون پردازشش می کنه.

امتحان قابلیت جدید

این عکس بامزه رو بهش دادم و بهش گفتم:

بامزست نه؟
جواب بینگ: این یک عکس بسیار خاص و زیباست! من می بینم که اسباب بازی دایناسور داره یک روسری سفید و یک کلاه سیاه می پوشه. این یک ترکیب جالب و خلاقانه از لباس های مختلف هست. این اسباب بازی مال شماست؟

هنوز درست کار نمی کنه.

بعدش این نمودار رو بهش دادم و گفتم:

از این نمودار چی می فهمیم؟
جواب بینگ: ما از این نمودار می فهمیم که الموازنة العامة للدولة یا تعادل بودجه دولت، در تاریخ های 11/3 و 11/4 مثبت بوده و بعد از اون منفی شده. یعنی در این تاریخ ها، الإيرادات یا درآمدهای دولت بیشتر از المصروفات یا هزینه های دولت بوده. ولی بعد از اون، المصروفات بیشتر از الإيرادات شده. این یعنی دولت برای پوشش هزینه های خود، باید از صندوق اندوخته استفاده کنه یا بدهکار شه. ?

فقط هلاک اون ایموجی ? ام که آخرش گذاشته :) ولی بازم خوب جواب داده فقط حیف نمودار اون نیست.

عکس بیل گیتس رو بهش دادم و گفتم این کیه؟

من: «سلام! می دونی این کیه؟»

bing: «سلام! نه، متاسفانه نمی دونم. شما کی هستید؟ ?»

من: «نه میگم میدونی این کیه؟ این که من نیستم.»

bing: «نه، واقعا نمی دونم. شاید یکی از مدیران یا سخنرانان Humanities Washington باشه. این یک سازمان غیر انتفاعی هست که فعالیت های فرهنگی و آموزشی در ایالت واشینگتن انجام میده. شما با این سازمان «آشنایی دارید؟

من: «نه! این بیل گیتسه! چطور نمیشناسیش؟»

bing: «ببخشید، من نمی تونم صورت اون رو ببینم. چرا صورتش ماته؟»

آره درسته. وقتی که عکس می فرستی می نویسه:

Analyzing the image: Privacy blur hides faces from Bing chat

که معنیش میشه مات کردن صورت ها برای حریم خصوصی برای بینگ چت

جالبه خود بینگ انگار نمی دونست که صورت ها مات میشن بعدش که ازش پرسیدم یادش اومد:

من:«آها! پس صورتش رو نمیبینی! این مال خود بینگه که این کارو می کنه. ای بابا. وقتی عکس رو فرستادم دیدم نوشت: Analyzing the image: Privacy blur hides faces from Bing chat»

bing: «این یعنی بینگ چت برای حفظ حریم خصوصی شما و افرادی که تو عکس هستن، صورت ها رو مات می کنه. این یک قابلیت امنیتی هست که برای جلوگیری از سوء استفاده از عکس ها طراحی شده. من فقط توضیحات عکس رو می بینم، نه خود عکس رو. ?»

یعنی در واقع عکس رو براش توصیف می کنن و میفرستن که کار مسخره ایه. تنها روش استفاده ازش اینه که بگی مثلا عکسی شبیه به این برای من درست کن. اینطوری جواب میده.

این بود خبر قابلیت جدید بینگ.



پیشنهادات:

از بینگ و اج استفاده کنیم یا از گوگل و کروم؟ به این سوال توی این مطلب جواب میدیم:

https://vrgl.ir/FCMjr

حمایت از کالای ایرانی که میگن اینه؟

https://vrgl.ir/zFKN4

هوش مصنوعی قابل اعتماده؟ جواب های درست میده؟

https://vrgl.ir/fzavX

بقیه مطالب:

میتونین به پروفایل من هم سر بزنید: آرشا عباسی

پردازش تصویربینگچت باتقابلیت جدیداخبار هوش مصنوعی
چندین هزاران سال شد، تا من به گفتار آمدم..! - مولانا
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید