ویرگول
ورودثبت نام
benyamins
benyamins
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

چە کسی خوش حال؟

من/:
من/:

روانشناس سوئیسی تعبیر جالبی از انسان خوشحال دارد که بسیار از تعریف عادی و معمولی خوشحالی فاصله دارد.براساس این تعریف: خوشحال بودن یعنی، توانمندی بالای ما در شکیبایی و استقامت در برابر سختی ها. خوشحالی یعنی اطمینان درونی به اینکه درد و رنج و سخنی و بیماری جز لاینفک زندگی ست، اما هیچکدام از آنها نمی تواند مرا از پا بیندازد. خوشحالی یعنی میل به زندگی علی رغم علم به فانی بودن همه چیز،خوشحالی یعنی در سختی ها لبخند زدن! خوشحالی یعنی آگاهی از توانمندی بزرگ ما برا به دوش کشیدن مشکلات. خوشحالی یعنی بعد از هر زمین خوردن همچنان بتوانیم بلند شویم، بعد از هر گریه کردن،همچنان بتوانیم بخندیم و لبخند بر لب دیگر همنوعان بیاوریم. خوشحالی یعنی حضور کامل ما در هستی، خوشحالی یعنی همچون رود جاری بودن و در حرکت بودن، عبور کردن و به عظمتی بی پایان چشم دوختن، خوشحالی یعنی توانایی ما به گفتن یک آری بزرگ به زندگی…..


.

.

.

.

#یونگ #روانشناسی #روانشناسی_اجتماعی #خوشحالی #فروید #شادی #بنیامینس#کارل_ گوستاو _ یونگ


یونگخوشحال بودنروانشناسی فردیروانشناسیبنیامینس
داستان زندگی من روح نواز تر از کمدی های شکسپیرِ .نوشتن شبیه سفر کردن بدون خستگی است .من با پا هایم پرواز میکنم هرچند بال زدن راهم میدانم )))(مترونوم فوتبال)insta\benyamins8
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید