ویرگول
ورودثبت نام
بهار شمس
بهار شمس
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

تجربه استفاده هانتانا (نمونه ایرانی هاتجر)

هاتجر یا هانتانا؟
هاتجر یا هانتانا؟


آمار و گزارشاتی که از سمت تیم دیتا ساینس و مارکتینگ به دست ما رسیده بود، مطلوب نبود. تنها نکته ای که با استفاده از گزارشات میشد فهمید، این بود که ما نیاز به ریدیزاین سایت داریم. اما مشکل کاربرا با دیزاین قبلی سایت چیه؟ چرا خوب باهاش ارتباط نمی‌گیرن؟ چرا پشتیبانی باید هرروز به جواب تلفن‌هایی رو بده که تو سایت خیلی مشخص و واضحه؟

در بلاگ قبلی گفتم : "تمرکز اصلی گوگل آنالیتیکس روی تحلیل و گزارش‌گیری داده‌های کمی‌ست و برای تحلیل دلیل یا همون چرایی وقوع این رخدادها طراحی نشده. اگر می‌خواین دیتا و تحلیل‌هاتون از عدد و رقم و چند تا نمودار خارج بشه و بتونین از اون به طور کاربردی استفاده کنین، باید دست به دامن یک ابزار مکمل بشین. مثل هاتجر و هانتانا. "

منم تصمیم گرفتم با استفاده از یکی از این ابزارها، بهتر به هدفی که دارم برسم. به دلیل محدودیت بودجه که شرکت برام تعیین کرده بود، به ناچار هانتانا رو انتخاب کردم. در ادامه می خوام تجربه شخصیم از استفاده هانتانا رو براتون بنویسم.

تجربه استفاده از محصولات هانتانا

هانتانا 6 محصول برای درک بهتر تجربه کاربری در سایت، داره:

1. نقشه حرارتی هیت مپ(heatmap)

 نقشه حرارتی هیت مپ(heatmap)
نقشه حرارتی هیت مپ(heatmap)


2. نظرسنجی و پرسشنامه



3. بازخورد Feedback

بازخورد Feedback
بازخورد Feedback



4. پاپ‌آپ




5. تابلو Funnel

تابلو
تابلو



6. خبرنامه



خبرنامه
خبرنامه



اگه میخواین درباره کاربرد هر کدوم از ابزار ها بدونین، پیشنهاد می‌کنم به سایت‌شون سر بزنین. تو سایت هانتانا علاوه بر اینکه درباره محصولاتش توضیح داده، دمو اونا رو هم نشون میده. یکی از نقاط مثبت هانتانا تو تجربه من، همین دمو محصولاتشه.

  1. 5 تا پلن برای خرید هانتانا در نظر گرفته شده. رایگان، پایه، حرفه ای، اقتصادی و ویژه.
    من اول به طور تستی 7 روز کاملا رایگان از هانتانا استفاده کردم تا ببینم عملکردش چطوریه؟ اصلا به دردم میخوره یا نه؟ البته دسترسی‌ها و نتایجی که بهمون میده محدوده ولی برای تست، کافی بود.
  2. متاسفانه وقتی یک نظرسنجی یا هر مورد دیگه‌ای رو run میکردم؛ به‌هیچ‌وجه دیگه نمیتونستم اون رو ادیت کنم. این مورد خیلی رو مخم بود و اذیتم کرد. چون مجبور شدم برای تست یک نظرسنجی، بیشتر از 5 بار از اول تا آخر تنظیمات رو انجام بدم.
  3. پشتیبانی اصلا وجود نداره. من چند بار سعی کردم با پشتیبانی تماس بگیرم ولی متاسفانه هیچ کدوم از شماره هاشون رو جواب ندادن. تو لینکدین و اینستاگرام هم دنبال ردپایی ازشون بودم که فقط به یک پیج قدیمی اینستاگرام که ماه‌هاست فعالیت نداشت، پیدا کردم. واقعا حیفه چنین محصول پرکاربردی، پشتیبانی اینقدر ضعیفی داشته باشه. البته این حس هم به من منتقل شده که شاید failed شدن!!!
  4. یکی دیگه از فیچرهای خفن محصولات، سوالات آماده پیش‌فرض بود. سوالات پیش فرض دید خوبی میدن تا چجوری سوال بپرسین یا حتی می‌تونین از اونا استفاده کنین.
  5. اطلاعات و نتایج گزارش، از طریق بات تلگرام برای شما ارسال می شود.
  6. یه موردی که من خیلیییییی باهاش حال کردم: هانتانا به شما اجازه میده تا انتخاب کنین لوگوش پایین باکس نظرسنجی و … باشه یا نه.



در آخر ...

به طور کلی، تجربه و نظر من برای استفاده از هانتانا علارقم مشکلاتی که داره مثبته. اما هنوز نتونستم بهش اعتماد کنم. بحث پشتیبانی برام خیلی مهمه و متاسفانه هنوز نمی تونم مطمئن باشم آیا از نظر امنیتی، هانتانا مورد تایید هست یا نه؟

در بلاگ‌های بعدی، تجربه استفاده از ابزارهای دیگه رو باهاتون به اشتراک میذارم.
پایدار باشید. :)
بهار شمس ( فعال در حوزه محصول)

دیتا ساینسهانتاناهاتجرمارکتینگمدیریت محصول
سلام. من بهارم. یکی از اعضای خانواده پروداکت. اینجا تجربه شخصی‌مو از استفاده ابزارهای مختلف پروداکت باهاتون به اشتراک میذارم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید