ویرگول
ورودثبت نام
CAVOSHGAR
CAVOSHGAR
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

راه هایی برای سرحال بودن اول صبح ( برای نوجوانان و... )

توی این اوضاع کرونا همه ما ها مجبوریم توی خونه بمونیم . و این که همش تو خونه باشه و فقط واسه انداختن آشغالا بری بیرون یه خورده عذاب آوره /: . همه چی برات تکراریه و انگار توی زندانی و مامان و بابات هم زندان بانن ☺ . به خاطر همین تصمیم گرفتم که چند تا راه برای اینکه از کسلی در بیای بهت بگم . فقط بگم که اگه اهلش نیستی نرو پایین چونکه باید توانایی شو داشته باشی وگرنه تنها خوندن فایده نداره خودت باید بخوای من نمیتونم کاری کنم من فقط راهنمایی میکنم .


1_ سحر خیز نباش ولی حداقل تا ۲ ظهر نخواب |:


الان همه چی مجازی شده مدرسه مجازی ، کلاس زبان مجازی ، تدریس در موضوع های دیگه مجازی ، دوستی مجازی (: البته این دوستی قبلا بوده . خیلی خوب بریم سر اصل مطلب بهتره از موضوع اصلی دور نشیم . الان هممون ساعت ۷ یا ۸ بیدار میشیم برای مدرسه ، بعضی ها صبح بلند میشن بعضی ها بعد از ظهر ها بعضی ها میرن مدرسه و ... می خوام بگم که ساعت خواب مناسب 8 الی 9 ساعته پس 8 ساعت قبل از اینکه بیدار شی برو تو رخت خواب .



2_ بلند شدن از تخت ( ترجیحا تخت رو در معرض نور خورشید قرار بدین که نور رو مختون باشه )

گول عکس هارو نخورین به همین راحتیا ها هم نیست
گول عکس هارو نخورین به همین راحتیا ها هم نیست

بلند شدن از تخت کار هر کسی نیست . این کار بعد از کار تو معدن سخت ترین کاره (: ☺☺ . مطمئنم که ۸۰ درصد شما مثل خودم توی رخت خواب درس می خونین اما من الان دیگه اینجوری نیستم . باید بتونی و سعی رو بکنی ببین فقط خواستنش سخته ولی وقتی بلند شی همه چی درست میشه .




3_ مسواک زدن و رسیدگی به بهداشت فردی

شاید باورتون نشه اما مسواک زدن شستن صورت با آب و یا صابون معجزه میکنه انجام دادم که میگم اصلا یه حال دیگه ایه . وقتی مسواک میزنی دهنت بوی خوب میگیره و احساس تمیزی میکنی وقتی صورتت رو میشوره شاداب تر میشی






4_ خوردن صبحانه مقوی ( کافئین )

از اینا فقط تو خوابم میدیدم و میبینم
از اینا فقط تو خوابم میدیدم و میبینم


یه تیکه نون و پنیر هم میتونه صبحونه بشه انواع مختلف صبحانه وجود داره که میتونی خودت هر جور که دوست داری درست کنی اما بهترین صبحونه به نظر من اول صبح یه لیوان قهوه یا یه نسکافه است که تمام بدنت رو از خواب بیدار میکنه




5_ ورزش کردن


ورزش کردن هم مثل مسواک زدن معجزس البته ورزش کردن رو میتونید هر وقت خواستین انجام بدین اما بهتر که زمانی انجام بدین که بدنتون انرژی کامل از مواد غذایی گرفته باشه و معدتون خالی باشه مثل ۱ الی ۲ ساعت بعد از ناهار البته این که چی خوردین هم تاثیر داره غذایی مثل ماکارونی وقت بیشتری برای هضم شدن می خواد .



6_داشتن برنامه ریزی


یه یکی از بهترین کار ها و واجب ترین اونا اینه که مطلع باشی که می خوای چیکار کنی که میشه همون داشتن برنامه ریزی . شما میتونید هر جور که می خوای برای خودت برنامه ریزی کنی مثلا بگی که من از ساعت فلان تا فلان این کار رو میکنم یا مثلا هر روز فلان ساعت رو به این کار اختصاص میدم . کلا همه این موارد دلبخواهی هستن.



7_کشدین نفس عمیق


یکی از ساده ترین راه برای اینجاد انرژی مثبت توی بدنتون کشیدن نفس عمیق همین حالا نفس عمیق بکش اگه حالت بهتر نشد بیا برا من .




8_ساعت زنگ دار


سعی کنین با ساعت زنگ دار یا زنگ گوشی بیدار شین اما صدای اون رو زیاد نکنید چون یهویی بیدار شدن از خواب میتونه بهتون آسیب وارد کنه . اگه کسی هم بیدارتون میکنه مثل پدر مادر خواهر برادر یا هر کسی دیگه هم خوبه اما بهتره با ساعت با صدای متوسط بیدار شین که ساعت بدنتون به همون ساعتی که بیدار میشین عادت کنه .


♥♥♥ اگه از پستم خوشتون اومده کامنت بزار و یا اگه کار دیگه ای میکنی بگو تا به این پست اضافه کنم ♥♥♥

صبحنوجوانانسرحالسلامتیزندگی
سلام حالت خوبه ؟ کاوشگر هستم و عاشق گیم و فیلم و سریال و اشپزی و چیزای علمی هستم . اوقات فراغتم رو با همینا میگذرونم . از تست های روانشناسی هم لذت میبرم. امیدوارم از پست ها خوشت بیاد . مراقب خودت باش!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید