ویرگول
ورودثبت نام
مریم ترابی
مریم ترابی
خواندن ۳ دقیقه·۷ ماه پیش

درباره کتاب جهاد تبیین

#جهاد_تبیین تاریخ پایان: 8 دی امتیاز: 4.5

بریده کتاب
در قبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملّت ایران سرازیر است و تأثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدفهای بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه داشتنِ افکار و رها کردن اذهان مردم و بخصوص جوانها، «حرکت تبیین» خنثی‌کننده‌ی این توطئه‌ی دشمن و این حرکت دشمن است. هر کدام از شما به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید... و می‌توانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید
کتاب جهاد تبیین در اندیشه مقام معظم رهبری که در 5 فصل توضیح داده شده
فصل اول: کلیات
فصل دوم: الزامات جهاد تبیین
فصل سوم: روش‌ها و انحاء
فصل چهارم: موضوعات نیازمند تبیین فصل پنجم: وظایف اقشار خاص

این کتاب بهتون حداقل یک چهارچوبی رو معرفی میکنه و شرایطی که باید داشته باشید، در چه حیطه ا‌ی فعالیتتونو انجام بدید رو بهتون نشون میده، در کل کتاب خوب و جامعیه ولی نقطه ضعف هم داره و اون اینه که زیاد بعضی موضوعات توضیح داده نشده

من یجاهایی داشتم غلط پیش میرفتم و اون کجا بود؟ خب معلومه تو بحث جهاد تبیین. و وقتی چشمم به این کتاب خورد دوست داشتم بخرمش. و خریدم و خوندم و متوجه اشتباهات کار خودم شدم و فعلا ترمز خودمو کشیدم تا اون ضعف هارو بپوشونم و باعث نشم به نظام و اسلام و انقلاب و وجهه رهبری در مقام ولایت فقیهی ضربه بزنم. خوندم و فهمیدم که در مورد امر به معروف و نهی از منکر کردن چقدر ما باید ظریفانه پیش بریم. خوش برخورد و خوش خلق باشیم. سعه صدر داشته باشیم و سعی کنم تا حد ممکن تحمل کنم شرایط رو و حتی بداخلاقی طرف مقابلو و اینکه ممکنه متوجه حرف من نشه و حتما روی اخلاقم کار کنم. گویا و مستدل صحبت کم و بی منطق بازی از خودم درنیارم که به من برچسب زده بشه که ماله کش هستی یا نمیفهمی یا ....

کتاب خوبی هست و لازمه برای هرکسی که این پرچم جهاد تبیین رو به دست گرفته و داره ادای دین میکنه به حرف ولی فقیه اش. کلا جهاد تبیین بنظرم نمیشه گفت فقط برای یک موضوع باید باشه. نه اینطور نیست. گاها میخوایم به یه نفر در خصوص مثلا حجابش، اخلاقش در خانواده و جامعه، بحث حلال و حرام و حق الناس یا در کمی بزرگتر در حد مسئولین جامعه تذکری بدیم، جهاد تبیین کنیم، باید بدونیم لازمه و اسباب اون چی باید باشه. آدم نمیتونه بدونه اینکه بره شنا یاد بگیره یهو تو اقیانوس شنا کنه. خب بلد نباشه غرق میشه. در این بحث جهاد تبیین اگر طرف بلد باشه و بعد وارد موضوع بشه حداقل میدونه نسبت به شرایط و مکان و زمان علم رو داره لذا ممکنه که کمتر از اونی که هیچی بلد نیست گول بخوره (شایدم اصلا گول نخوره بستگی به بصیرت و ایمان بالای طرف داره ولی حداقل به عنوان خشت اول میتونه بهش کمک کنه) خب پس مفیده برای دنیا و آخرت ما و این مهم رو نباید ما آسون بگیریم و دنبالش نریم.

آیدی کانال تلگرامی kakaooeet@

این پست را برای چالش مرور نویسی فراکتاب نوشته‌ام

کتاب جهاد تبیین
کتاب جهاد تبیین



جهاد تبیینچالش مرور نویسی فراکتابفراکتابامر به معروف و نهی از منکررهبری
عاشق کتاب خوندن و هدیه گرفتن آیدی کانال در تلگرام @kakaooeet
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید