ویرگول
ورودثبت نام
فرشاد :)
فرشاد :)
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

نشسته ام به تماشای آسمان

گویا امسال شهاب باران برساووشی که اوجش 22-5-1402 است در ایران به برخی دلایل محیطی و نجومی مثل سابق شبهای پرشهابی را برایمان پدید نمی آورد

لکن برای کمی رها شدن از سر پایینی این روزگار که افراد به غیر صفحه موبایل، تلویزیون و رایانه شان جایی دیگر را نمی بینند

اگر امکانش را دارید به خارج شهر و جایی که آلودگی نوری و هوایی کمی داشته باشد بروید، زیر آسمان خدا دراز بکشید و آن را تماشا کنید

هر چند کم

ولی شهابها را خواهید دید

و کمی خواهید اندیشید

اگر اهل پند گرفتن باشید

عکس های بالا را دیدید؟

زمین کجاست؟

سالها عکس ماهواره کاسینی که در آن زمین نقطه ای بیش نبود را در نوجوانی به دیوار اتاقم نصب کرده بودم

تا یادم نرود چه هستم و کجا هستم

دلایل زیادی در نوجوانی من، مرا به فیزیک و قوانین طبیعت علاقه مند کرده بود

و خوب همان دلیل ها هم منجر به انتخاب رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه توسط من شد

هر چقدر هم بیشتر درس های دانشگاه را گذراندم و سعی در استفاده کاربردی آنها در محیط پیرامونم کردم

بیشتر به حقیر بودن خودم و نوع نسل بشر پی بردم

حقیقتش را بخواهید شبیه سازی دقیق بسیاری مسائل {حتی ساده} فیزیکی برای ما آدمها با وجود همه رشدی که در فناوری های مختلف داشته ایم، هنوز رویاست

نیاز به ساده سازی داریم

و آنکسی مهندس بهتری است که بتواند

با حداکثر ساده سازی های ریاضیاتی و فیزیکی

به نزدیکترین پاسخ های ممکن به واقعیت دست یابد.

هر چقدر بیشتر با فیزیک طبیعت آشنا می شوم

بیشتر به الله معتقد می گردم

بیشتر برای مسلمان شدن و بودنم تلاش میکنم

و بیشتر با دیدن انبوه آدمهایی که پیشوند اسمشان کارشناس، دکتر، مهندس و .... است اما با سرکشی و عصیانگری کوچکترین احترامی به الله نمی گذارند ، متعجب می شوم.

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ
حقیقت این است که خدا یکتاست.

برای خودت بت نساز

خداهای دیگر را نپرست

وقت نیاز

آنها

به فریادت نمی رسند

تنها خدای دنیا

همان

الله است.

تابحال سوره اعلی را خوانده ای؟ خیلی زیباست.
اللهفیزیکشهابآدمماهواره
بشكست اگر دل من به فداي چشم مستت / سر خم مي سلامت شكند اگر سبوئی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید