ویرگول
ورودثبت نام
فـــ... هستم
فـــ... هستم
خواندن ۱ دقیقه·۱۵ روز پیش

آیا همیشه ریشه‌یابی مشکلات، راهکار مناسبی است؟!

متنی که می‌خوام اینجا Paste کنم رو از پیج Spirit and life خوندم..

Great big canvas' page
Great big canvas' page


با خوندن این متن و صحبت کردن با یکی از دوستام در موردش بود که تازه متوجه شدم چرا اونموقع‌ها که روانشناسی مثل الان همه‌گیر نبوده، چطور بعضی آدم‌ها با وجود مشکلات و رنج‌های خییییلی زیادی که کشیده بودند، اما تونسته بودند خودشون رو بالا بکشند و به جاهای خوبی برسند و حتی مهربون، سخاوت‌مند و بخشنده باشند.


اگر مایلی تو هم بخون و بهم بگو نظرت چیه؟🌱



«ما به ندرت قادریم مشکلاتمان را حل کنیم اما می توانیم از آنها بزرگ‌تر شویم ، ما با توانایی‌ها و تجربیاتی که به وجودمان می‌افزاییم در نهایت از مشکلات بزرگ‌تر می‌شویم.

همانطور که یونگ به ما می‌گوید مهم است که تمرکز خود را از حل کردن مشکل به رشد کردن تغییر دهیم، همه‌ی ما سعی می‌کنیم که بزرگ ترین مشکلات زندگی خود را حل کنیم.

اما اگر از تلاش برای حل کردن دست برداریم و عمیق تر به مسائل بنگریم نقطه‌ای را می‌یابیم که نیاز به رشد دارد، آنگاه می‌توانیم بالاتر از مشکلات خود قدم برداریم و از مشکلاتمان بزرگ‌تر شویم ، همانطور که اروین یالوم روان‌درمانگر اگزیستانسیال می‌نویسد: اگر ما به اندازه‌ی کافی بالا برویم آنگاه به ارتفاعی می‌رسیم که از آنجا تراژدی دیگر تراژیک به نظر نمی‌رسد.»



یه نقل‌قول هم از دکتر نیما قربانی خوندم که می‌گه:

«زندگی سراسر حل مسئله است. نه! زندگی سراسر فهم مسئله است.»


برای هرکسی قوی شدن، راه خودش رو داره. راه من و تو چیه؟ بهش فکر کنیم..؟


🔆و راستی! این آدرس پیج هنر من، تو تلگرام هست. اگه دوست داشتی بیا☄️

اُتاق هنرِ سپید: https://t.me/WhiteArtRoom



مشکلات زندگیروانشناسیمشاورهتراپیستیونگ
من یه درونگرام که داره تلاش می کنه درونش رو هر چی بیشتر ببینه! بشناسه! و بپذیره! و البته رشد بده! حالا یا میشه یا نمیشه!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید