ویرگول
ورودثبت نام
فیلم بین
فیلم بین
خواندن ۳ دقیقه·۶ سال پیش

رستگاری لیدی گاگا ( A Star Is Born )

به سینما عشق میورزم و موسیقی رو دوست دارم. ترکیب این ها بهترین فرمول زندگی من میشه.

بزارید بدون هیچ مقدمه ای از فیلم بگم. A star Is Born یک فیلم موزیکاله ... البته نه به اون رنگارنگی و جنب و جوش موزیکالی مثل La La Land ( هرچند بسیار مورد علاقه منه ) اما با آهنگ ها و داستانی به همون اندازه جذاب و گیرا ... تفاوتی که فضای موسیقیایی این فیلم با La La Land داره اینه که تمامی آهنگ ها توسط بازیگران اصلی فیلم یعنی بردلی کوپر و لیدی گاگا اجرا میشه و عجب اجرایی !!! با تک تک اجراهای فیلم ارتباط برقرار کردم و هرکدومشون رو چندین بار با تمام وجود تماشا کردم و حالا حالا ها هم قصد متوقف کردنشون رو ندارم.

جالبه که بدونید بردلی کوپر کارگردانی این فیلم رو هم برعهده داشته
جالبه که بدونید بردلی کوپر کارگردانی این فیلم رو هم برعهده داشته


داستان از این قراره که یک خواننده معروف ( بردلی کوپر ) یک شب بعد از اجرا در جست و جوی نوشیدنی سر از مکانی در میاره و در اونجا با اَلی ( لیدی گاگا ) که یک خواننده گم نام اما بااستعداد هست، آشنا میشه. این آشنایی موجب رشد اَلی در عرصه خوانندگی و تبدیل شدنش به یک ستاره نوظهور میشه. اما در این راه مشکلاتی بوجود میاد که رابطه بین این دو رو با چالش مواجه میکنه.

یک مورد جالب که بعد از دیدن فیلم به ذهنم رسید این بود که من هیچوقت این سبک از موسیقی که در اینجا اجرا میشه رو گوش نمی دادم و از کنارش میگذشتم. چی شد که الان دکمه ریپلای رو از جا درآوردم؟ به نظرم در این مورد جادوی سینما و داستان پردازی کارش خودش رو به نحو احسنت انجام داده ، به طوریکه شما با هر بار دیدن کلیپ های موسیقی این فیلم کل داستان از جلو چشمانتون با یک ریتم دلنشین عبور میکنه. با گوش دادن به متن آهنگ ها کاملا احساس خواننده رو درک میکنین و باهاش همراهی میکنین. هر فراز و فرودی که در هر بخشش میشنوین رو یه جایی از داستان دیدین و میدونین که دلیلش چیه. چیزی که میخوام بگم شاید این باشه که داستان، موسیقی، تصاویر ، همه و همه در خدمت انتقال احساس به بیننده بودن و با یک ترکیب درست و به اندازه در این امر موفق هم هستن.

در آخر چیزی که من رو بیشتر از همه جذب این فیلم میکنه حضور قوی و بسیار جذاب لیدی گاگا هستش. این خواننده به طرز عجیبی از پس نقش سخت و چالش برانگیز اَلی براومده و شما لحظه ای هم به ذهنتون خطور نمیکنه که این نقش رو یک بازیگر حرفه ای بازی نکرده است. شاید خیلی ها لیدی گاگا رو با لباس های عجیب و خارج از عرفی که در مراسم های گوناگون میپوشه بخاطر داشته باشند اما باید بگم تمام تصورات قبلی خودتون رو از این آدم کنار بگذارید و فقط از این نمایشی که به اجرا میزاره لذت ببرید. صدای فوق العاده این خواننده به آهنگ های این فیلم جان میبخشه و مخصوصا اجرای آخرش در فیلم آنقدر قوی هست که دل سنگ رو هم آب میکنه. بعد از تمام کردن فیلم من با بعد تازه ای از لیدی گاگا مواجه شده بودم بطوری که به شناختم نسبت بهش شک کردم. این نقش و این اجراها نقطه عطفی در زندگی لیدی گاگا محسوب میشن و من چقدر خوشحالم که نقش آفرینشو تونستم ببینم.




معرفی فیلمسینماموسیقیلیدی گاگاعاشقانه
سلام... من فیلم میبینم! یعنی فیلم دیدن برام مثل یک وسواسه!! حالا تصمیم گرفتم این وسواسم رو برای شما به اشتراک بزارم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید