ویرگول
ورودثبت نام
گُل اِرن (GoalEarn) هدفت رو بدست بیار
گُل اِرن (GoalEarn) هدفت رو بدست بیار
خواندن ۷ دقیقه·۳ سال پیش

چرا به مشاور شغلی نیاز داریم؟ (10 هدف اصلی مشاوره شغلی)


مشاوره شغلی
مشاوره شغلی


مشاوره شغلی می تواند برای هر کسی، از جمله دانشجویان سال اول، سال دوم، دانش آموزان، سالمندان، و حتی فارغ التحصیلان مناسب باشد. با این حال، هر چه زودتر تصمیم گیری در مورد آینده خود را شروع کنید، آمادگی بیشتری خواهید داشت! ما به همه دانشجویان سال اول توصیه می کنیم که برای انتخاب مسیرشغلی خود حتما به یک مشاور شغلی مراجعه کنند.

مشاوره شغلی ممکن است برای موارد زیر مفید باشد:

  • افرادی که اخیرا از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.
  • هر کسی که بعد از مدتی به نیروی کار بازگردد ، مانند مرخصی طولانی مدت والدین.
  • افرادی که از شغل خود ناراضی هستند و می خواهند تغییری ایجاد کنند – خواه کوچک باشد یا بزرگ.

در ادامه بررسی چند نمونه از نگرانی هایی که دانشجویان را به سمت مشاوره شغلی می کشاند می پردازیم:

"من موضوعات مختلف زیادی را دوست دارم و به تغییر رشته ادامه می دهم زیرا مطمئن نیستم که کدام یک برای من بهترین است!"
"من هیچ یک از کلاس هایم را دوست ندارم و هیچ یک از رشته ها واقعاً برایم جذاب به نظر نمی رسند."
من تجربه کاری زیادی دارم و می‌خواهم مسیر شغلی جدیدی پیدا کنم که بر اساس مهارت‌هایی باشد که قبلاً دارم.»
"من قصد داشتم وارد برنامه _______ شوم، اما درخواست دادم و وارد نشدم. حالا چه کار کنم؟"
"همیشه فکر می کردم می خواهم _______ شوم، اما وارد رشته ام شدم و واقعاً آن را دوست ندارم!"
"من واقعا رشته ام را دوست دارم، اما این چیزی نیست که می خواهم برای حرفه ام انجام دهم."
"من می دانم که چه نوع کاری را می خواهم انجام دهم، اما می ترسم نتوانم با انجام آن پول کافی به دست بیاورم."
"خانواده من واقعاً می خواهند که من یک _______ باشم، اما مطمئن نیستم که آیا واقعاً این همان چیزی است که من می خواهم."
"من همیشه برای _______ بودن برنامه ریزی کرده ام، اما نمی دانم که آیا این تنها به این دلیل است که من می دانم."
من می‌خواهم زمینه‌ای پیدا کنم که در آن شغل همیشه زیاد باشد.»
من می خواهم شغلی پیدا کنم که به من امکان می دهد حمایت مالی قابل توجهی برای خانواده ام فراهم کنم.

با توجه به توضیحات بالا ما مراجعه به یک مشاوره شغلی را شدیدا به دانشجویان و نوجوانان پیشنهاد می کنیم.

در واقع مشاوره شغلی می تواند یک گزینه عالی برای بررسی تمامی سوالات یا نگرانی هایی باشد که شما در مسیر شغلی با آن روبر می شوید.

10هدف اصلی مشاوره شغلی که به شما کمک می کند تا خودتان را بهتر درک کنید

  • 1- به شما امکان می دهد اهداف شغلی خود را از طریق طیف وسیعی از بحث ها و ارزیابی ها روشن کنید.
    مشاوره شغلی نقش مهمی در انتخاب شغل شما ایفا می کند و به شما این فرصت را می دهد که خود و دنیای کار را با جزئیات بشناسید و درک کنید و در نتیجه به شما کمک می کند تا تصمیمات شغلی آگاهانه و معنادارتری بگیرید.



2- مشاوره شغلی به شما کمک می کند تا گزینه های شغلی خود را درک کنید

وقتی به دنبال راهنمایی شغلی حرفه ای هستید، می توانید در مورد گزینه های شغلی مورد علاقه خود بحث کنید. با هم، بهتر می توانید عوامل موثر بر پیشرفت شغلی خود، از جمله شخصیت، علایق، قابلیت ها، ارزش ها و پیشینه خود را درک کنید.



3- از یک راهنمای عینی کمک می گیرید

یک مشاور شغلی بینش، اطلاعات، تخصص و توصیه های بی طرفانه ای را ارائه می دهد، بنابراین شما را قادر می سازد تا بفهمید که چه کسی هستید و از حرفه خود چه می خواهید. یک محیط امن و معمولی ایجاد می شود که در آن احساس راحتی می کنید در مورد شغل خود بدون هیچ محدودیتی صحبت کنید.

در مشاوره شغلی، می توانید در مورد ایده ها، احساسات و نگرانی های خود در مورد شغل خود صحبت کنید، و مشاور شغلی شما به شما کمک می کند تا در یک محیط صادقانه، شفاف و محرمانه به آن ایده ها، احساسات و نگرانی ها بپردازید.


4- شما نقاط قوت و ضعف خود را مشخص می کنید

مشاوره شغلی راهی عالی برای تعیین نقاط قوت و ضعف شماست. در این تنظیمات یک سری تست از جمله تست شخصیت، تست استعداد، تست تحلیل روانسنجی و تست هوش انجام خواهید داد. اینها به شما کمک می کند تا بهترین گزینه های شغلی را بر اساس توانایی های خود کشف کنید.

حتی اگر در حوزه انتخابی خود عالی باشید و مدارک زیادی داشته باشید، مشاور شغلی شما به شما نشان می‌دهد که کدام حوزه‌ها نیاز به بهبود دارند و به شما می‌آموزند که چگونه در آن زمینه‌ها پیشرفت کنید.


5- دیدگاه خود را گسترش می دهید

مشاور شغلی مناسب به شما کمک می کند تا استراتژی شغلی خود را تنظیم کنید و چشم انداز بلندمدتی را ارائه دهید که به شما کمک می کند تا سریعتر به اهداف شغلی خود برسید. این شما را با اعتماد به نفس لازم برای تسلط بر اهداف خود و دستیابی به رضایت شغلی واقعی مجهز می کند.

مشاوران شغلی همچنین به شما می آموزند که چگونه در رسیدن به آنچه نیاز دارید و می خواهید، چه از نقش فعلی و چه در آینده، قاطعانه تر باشید. همچنین مهارت های مذاکره و همچنین توانایی شناسایی شکاف ها در آمادگی حرفه ای خود را خواهید آموخت.



6-شما در طول زندگی برای ارائه مهارت های خود به مشاوره شغلی نیاز دارید. این فرآیند همراه با دانش، به شما اطمینان می دهد که بیشترین استفاده را از شغل خود ببرید. جلسات مشاوره شما به شما کمک خواهد کرد که آنچه را که از زندگی، تحصیلات و شغل خود می خواهید به دست آورید. ممکن است تصمیم بگیرید برای تغییر شغل در هر مرحله از زندگی به تحصیلات بازگردید. اگر از شخصی که تبدیل شده اید ناراضی هستید، می توانید با مشاوره شغلی این مشکل را برطرف کنید.


7- جلسات شما به شما این امکان را می دهد که در مورد احساسات، نگرانی ها و ایده های خود صحبت کنید. اگر نگران این هستید که شغل اشتباهی را انتخاب کرده اید، اکنون زمان آن است که در مورد آن صحبت کنید. هرگز نباید از تصمیمات اشتباه در زندگی خجالت بکشید. همه ما اشتباه می کنیم و از آنها درس می گیریم. این یک فرآیند مداوم است و به شما اطمینان می دهد که در بلاتکلیفی گیر نمی کنید و زمانی که احساس می کنید نیاز دارید تغییراتی ایجاد می کنید. شما تشخیص خواهید داد که تأثیرات فعلی شما چیست و آیا آنها تأثیرات درستی هستند یا خیر.


8-دارایی ها و ارزش ها

وقتی تصمیم گرفتید که می خواهید شغل خود را تغییر دهید، باید دارایی ها و ارزش های خود را شناسایی کنید. در کنار توانایی‌های خود، می‌توانید تصمیم بگیرید که چه نوع شغلی واقعاً برای شما مناسب است. همچنین می‌توانید دریابید که آیا به آموزش بیشتری نیاز دارید یا خیر، و چقدر طول می‌کشد تا بتوانید در حرفه انتخابی جدید خود کار کنید. برنامه ای با گام هایی که باید برای دستیابی به اهداف شغلی جدید خود بردارید، تنظیم می شود.


9-همچنین می توانید خدمات مشاوره شغلی را در زمانی که در حرفه خود دچار تعارض می شوید انتخاب کنید. شاید سعی کردید به تنهایی پیش بروید و شغل خود را تغییر دهید، اما بارها و بارها به عقب برگردید. مشاور شما به مشکلات شما گوش می دهد و راهنمایی های دقیق مورد نیاز شما را ارائه می دهد. برخلاف یکی از اعضای خانواده یا دوستانی که ممکن است بخواهند شما را آزار ندهند یا صلاحیت ارائه راهنمایی به شما را نداشته باشند، یک متخصص می تواند در بسیاری از موقعیت ها به شما کمک کند.


10- مشاوره شغلی بازگرداندن شما به مسیر اصلی است. در مسیر کشف مجدد، مهم نیست چقدر جوان یا پیر هستید. اگر از شغل و زندگی خود کاملاً راضی نیستید، می توانید از خدمات یک مشاور شغلی بهره مند شوید. مشاوره فقط برای افرادی که مشکلات سلامت روانی دارند یا کسانی که در زندگی مشترک خود دچار مشکل هستند نیست. مشاوره همچنین برای بهتر کردن هر موقعیتی در زندگی و شغل شما است.

چه زمانی به مشاور شغلی مراجعه کنیم؟

در وضعیت‌ هایی که شما دچار سردرگمی و پیچیدگی در انتخاب یا تغییر شغل می شوید، بهتر می باشد به یک مشاور شغلی خوب مراجعه کنید تا بتوانید شناخت کافی از توانایی ها و مهارت ها  ، استعداد ها ، ارزش ها ، شخصیت ، جامعه، بازار کار و روندهای روز دنیا بدست بیاورید.

اگر به دنبال یک مشاوره شغلی تخصصی می باشید اینجا کلیک کنید تا با راهنمایی های به موقع، مشاور شغلی بتواند شما را تشویق کند تا استعداد های ناشناخته و مورد غفلت خود ، اهداف و رویا های ابراز نشده و دیرپای شغلی خود و موفقیت های واقعی خود در کار و تحصیل را در نظر بگیرد و نسبت به آن ها تصمیم مناسب را بگیرید.


مشاوره شغلیمشاور شغلیمسیر شغلیمشاوره ی شغلیاهداف مشاوره شغلی
در کمتر از ۶ ماه از هر سطحی که دارید، به یک کاربلد تبدیل می شوید ــ ما شما را با شغل دلخواهتان آشنا می کنیم، استخدام شدنتان را تضمین می کنیم و تا گرفتن جاب آفر و مهاجرت کاری کنارتان می مانیم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید