ویرگول
ورودثبت نام
Hossain golsanamlou
Hossain golsanamlou
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

چطور گوش شنوا رو تمرین کنیم

کو کوش شنوا
کو کوش شنوا


مرحله اول: خودتو نشنو

یعنی دوتا که دهن جلوی گوشمون بودن و همیشه حرف می زنن یه خورده عقب تر ببریم. اینا حذف نمیشن همیشه هستند یه ذره بهشون بگیم عقب تر برو ؛من می خوام حرف طرف مقابلم رو بشنوم.

مرحله دوم: کلمات طرف مقابلت را دقیق بشنو

عبارات و کلمات که در موردش صحبت کرده  سعی کن یک جمع‌بندی ازشون داشته باشی مثلاً راجع به این گفتی ، اونو گفتی، درست شنیدم ازت، وقتی اینطور با آدم ها صحبت می کنی آدم ها شنیده میشن.

اگر این توجه خودمون رو بالا ببریم و ببینیم که یکی به ما توجه میکنه این ارتباط موثر شکل میگیره.

مرحله سوم: من یک چیز دیگه ای هم بشنوم (حس طرف رو بشنوم)

یعنی بفهمم که طرف چه حسی داره .خوشحاله، نگرانه

من این حس رو باهاش چک می کنم طرف متوجه میشه که من با اشتیاق دارم حرفاشو گوش می کنم در واقع من این ارتباط رو میسازم.

گوش شنواارتباط موثرکوچینگ
دانشجوی کوچینگ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید