ویرگول
ورودثبت نام
Dast Andaz
Dast Andaz
خواندن ۱ دقیقه·۶ سال پیش

حسابدار نبود ولی حرف حساب می زد!

گفت:حساب کردم دیدم حقوقم ده ساله هیچ فرقی نکرده!

گفتم:مگه می شه؟!کجا کار می کنی که حقوقت ده ساله هیچ فرقی نکرده؟

گفت:توی ایران!

گفتم:آقا ما رو گرفتی؟منظورم اینه که توی کدوم اداره یا سازمان یا... کار می کنی؟

گفت:اینکه توی کدوم اداره و سازمانم که تفاوتی نمی کنه،مهم اینه که دارم توی ایران کار می کنم!

گفتم:ده سال پیش چقدر حقوق می گرفتی،الان چقدر حقوق می گیری؟

گفت:ده سال پیش ده دلار حقوق می گرفتم،الانم دارم ده دلار حقوق می گیرم!

گفتم:شما توی سفارت کار می کنید که بهتون دلار حقوق می دن؟

گفت:نه آقا جون!جسارتاً شما چرا اینقدر مختون دیرپزه!

گفتم:شما که مخت زودپزه می شه یه کاری کنی مخ منم زودتر بپزه!

گفت:ده سال پیش وقتی رفتم سر کار.موقعی که دلار حدود هزار تومن بود،حقوقم دویست هزار تومان بود.یعنی دویست دلار.الانم بعد از ده سال حقوقم شده یک میلیون و چهارصد هزار تومن.یعنی دویست دلار.دلاری هفت هزار تومن!

گفتم:دلار که چهار هزار و دویست تومنه!

گفت:می گن چهار هزار و دویست تومن ولی تو زیر هفت هزار تومن نمی تونی بخری.مثل کسی می مونه که داخل خونه چهار هزار و دویست تومن صداش می زنن،ولی بیرون خونه،همه بهش می گن هفت هزار تومن!!!

گفتم:ای بابا تا حالا اینجوری به حقوقم نگاه نکرده بودم.اینطوری که تو می گی که حقوق منم چیزی اضافه نشده!

گفت:اینجوری که بوش میاد حقوقمون از ده سال پیش،کمترم می شه!

گفتم:مگه ممکنه؟

گفت:یکی از دوستام که دلال بازار ارزه می گفت امکان داره دلار تا سیزده-چهارده هزار تومنم برسه.اگه دلار برسه به چهارده هزار تومن،حقوق من می شه صد دلار یعنی نصف حقوق ده سال پیشم!

گفتم:شاید دوستت داره سیاه نمایی می کنه؟

گفت:موقعی که دلار سه هزار تومن بود به من گفت هر چی داری بفروش،دلار بخر،چون قیمت دلار دو برابر می شه.بهش گفتم سیاه نمایی نکن!

گفتم:ببخشید می شه بپرسم مدرک تحصیلیتون چیه؟

گفت:پنج کلاس نهضت خوندم!

گفتم:شغلتون چیه؟

گفت:کارگر نونوایی ام!

دو مطلبی که از اول هفته تا پیش از این مطلب نوشتم:

https://virgool.io/@J-M-S/%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D9%86%D9%85-ypvtsmtlxkyp
https://virgool.io/@J-M-S/%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%D8%A8%D8%A7-%DA%AF%D8%B0%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B2-hujo0vorrlid




دلارحسابداریاقتصادگفت گفتمگفتم گفت
«دنباله‌‎روِ هرکسی نباش، ولی از هرکسی توانستی یاد بگیر!» آدرس سایت: dastandaz.com | ویراستی: Dast_andaz@ | ایمیل: mohsenijalal@yahoo.com
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید