ویرگول
ورودثبت نام
Dast Andaz
Dast Andaz
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

این "عذرخواهی" برسد به دست: The one with the dreams

مقدّمه:

این یادداشت "عذرخواهی به صورت ویژه و جدا از یادداشت‎های عمومی هر روز است که فعلاً حول و حوش ساعت یک بامداد منتشر می‎شوند. این یادداشت کمی جنبه‎ی خصوصی دارد. عمومی شدنش به دلیل عدم دسترسی به کسی بود که باید از او عذرخواهی می‎کردم.

خانم "The one with the dreams" عزیز! بنده در کمال شرمندگی از شما که در ادامه‎ی خودخواهی‎های‎ نفسانی‎ام رنجاندمتان، عذر می‎خواهم. می‎دانم موجب رنجش خاطر شدید شما شدم. امروز می‎دانم که می‎توانستم آن‎روز با تعصّب کمتر و خرد بیشتری با یادداشت‎های شما و آن عکسی که در آن بارگذاری کرده بودید، برخورد کنم ولی متاسفانه این اتّفاق نیفتاد. در همین‎جا، در همین محفل که رنجاندمتان، در جلوی تمام اعضای ویرگول، از شما عذرخواهی می‎کنم.

دیدم مرا بلاک کرده‎اید. حقیقت کمی رنجیدم. چون بلاک کردن یعنی آن‎چه من می‎نویسم به تویی که بلاکت کردم، هیچ ربطی ندارد و یا دلم می‎خواهم همه، به جز تویی که مرا نمی‎توانی بفهمی، نوشته‎هایم را ببینند. البته حقّ بنده شاید خیلی بدتر از این‎ها هم باشد. ولی خواستم بیایم زیر همان یادداشتی که با عصبانیّت بر علیه بنده چیزهایی نوشته بودید که شاید خیلی صحیح و منصفانه نبودند ولی حق داشتید که بنویسیدشان چون بدجور ناراحتتان کرده بودم و جرقّه را خودم زده بودم، عذرخواهی کنم ولی دیدم شما تمام دریچه‏‎های پشیمانی را به رویم بسته‎اید. بنابراین معذرت‎خواهی و پشیمانی‎ام از شما و تمام دوستان دیگری که به گونه‎ای در ویرگول رنجاندمتان را با این یادداشت علنی کردم. بگذارید همگان و مخصوصاً دوستان جدید بدانند که بنده که بوده‎ام و چه‎ها کرده‎ام تا خدای نخواسته، ندانسته از بنده قدّیس نسازند که قرن‎هاست که دیگر هیچ قدّیسی وجود ندارد.

ای کاش آن موقع که داشتم شما را می‎رنجاندم، این اشعار جناب سعدی عزیز را به خاطر می‎آوردم:

دنیا نیرزد آنکه پریشان کنی دلی
زنهار بد مکن که نکردست عاقلی
این پنج روزه مهلت ایّام آدمی
آزار مردمان نکند جز مغفلی
باری نظر به خاک عزیزان رفته کن
تا مجمل وجود ببینی مفصلی
آن پنجهٔ کمانکش و انگشت خوشنویس
هر بندی اوفتاده به جایی و مفصلی

وقتی خدا ستّارالعیوب است بنده غلط کردم که افشاگر عیوب دیگران باشم. عیوبی که شاید حتی حُسن باشند و به چشمان ضعیف و نفسانی بنده، عیب آمده باشند و بیایند.

با این‎که هنوز از بخشیده شدنم از سوی شما مطمئن نیستم و شدیداً تردید دارم که مرا ببخشید. ولی برای همین عرض پشیمانی و طلب بخشش، احساس بهتری دارم و حالم کمی خوبتر است. اگر به طریقی متوجهم کنید که مرا بخشیده‎اید، این حال نصف و نیمه خوبم، بسیار خوبتر نیز خواهد شد.

امیدوارم خدای مهربان و رئوف برای خطاهایی که از روی نادانی انجام دادم و همچنین برای خطاهایی که فکر می‎کردم دارم از روی دانایی انجام می‎دهم، مرا ببخشاید و تا قبل از ترک این دنیا، مورد رحمت و مغفرت خویش قرار دهد و مرا کمک کند تا دیگر مرتکب خطاهای خواسته یا ناخواسته‎ی مشابه نشوم. آمین یا رب‎ّ‎العالمین.

یا حق.

یادداشت انتشار یافته در اولین ساعات بامداد امروز:
https://virgool.io/@Jalal-Mohseni-Sh/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%8E%D8%AF%D9%8E%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%BE%D9%86%D8%AC-%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%B6%D8%AF%D9%91-%D9%86%D8%A7%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%86-%D9%87%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%D8%AC%D9%8F%D9%86%D8%A8%D8%AF-ciewsbusuf4x
The one with the dreamsدست اندازحال خوبتو با من تقسیم کنچطور عذرخواهی کنیم؟وَ لا تَلْمِزُوا أَنْفُسَکُم
«دنباله‌‎روِ هرکسی نباش، ولی از هرکسی توانستی یاد بگیر!» آدرس سایت: dastandaz.com | ویراستی: Dast_andaz@ | ایمیل: mohsenijalal@yahoo.com
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید