ویرگول
ورودثبت نام
خانوم_معلم
خانوم_معلم
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

چگونه ناخن نخوریم

هم ی ما میدانیم که داشتن ناخن های بلند و مرتب زیبایی دست های مارا دو چندان میکند و باعث آراستگی دستان ما می شود اما یکی از مشکلاتی که مکن است خیلی ها با آن دست و پنجه نرم کنند این است که گاهی افراد عادت به جویدن ناخن های خود دارند به طوریکه نا خن های خود را با دندان میکنند و مرتب دستشان در دهان است .


چرا ناخن میجویم

دلیل اصلی جویدن ناخن عادت است اکثر کسانی که ناخن میجوند به این کار عادت کرده اند و کاملا ناخواسته این کار را انجام می دهند .همچنین ممکن است بعضی افراد در هنگام رو به رو شدن با فشار روانی یا استرس این کار را به صورت غیر ارادی انجام دهند .

چیکار کنم دیگه ناخن نخورم

در مرحله ی اول باید بگم که درمان قطعی ناخن جویدن وجود دارد و من خودم بعد از 25 سال ناخن جویدن تونستم این عادت را ترک کنم . در ادامه ی این مقاله راهکار های جلوگیری از خوردن ناخن را برایتان شرح میدهم :

-از لحاظ روانی خودتان را به داشتن دست های زیبا تر با ناخن بلند تشویق کنید

-از لاک برق ناخن برای سفت شدن ناخن ها و جلوگیری از شکستن ناخن استفاده کنید


-ژلاتین را به صورت مایع در بیاورید و دستان خود را هفته ای یکی دو بار در ژلاتین فرار دهید اینگونه ناخن ها استحکام بیشتری پیدا میکند

-از لاک تلخ استفاده کنید تا اگر به صورت غیر ارادی خواستید ناخن بجوید حواستان جمع شود

-به محض اینکه کمی ناخن ها بلند شد با سوهان ناخن مرتب کنید تا شکل زیبایی بگیرد

-پوست های اضافی اطراف ناخن را بگیرید


-ممکن است بلند شدن ناخن هایتان کمی زمان بر باشد صبور باشید

فشار روانیناخنعادتناخن جویدن
خانم معلم هستم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید