ویرگول
ورودثبت نام
Kiddow
Kiddow
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

این قسمت: تجربه‌ی مصاحبه با دیجی کالا و جذب نیرو با دروغ

دو سال قبل تو شرکت بزرگ و خوبی مشغول به کار بودم. تازه پروموشن گرفته بودم که فهمیدم ای دل غافل! بر خلاف کسایی که هم زمان با من استخدام شدن، چند ماه بعد از استخدام اصلا ارزیابی عملکرد نشدم و ازشون یه سطح پایین‌تر هستم. شخصی که بهش ریپورت می‌دادم اشتباه خودش رو قبول نمی‌کرد و این تبعیض در کنار تبعیض جنسیتی که همیشه تو تیم برقرار بود، من رو از کارم دلسرد کرده‌بود. تصمیم گرفتم بدون سر و صدا برای شرکت‌های دیگه اقدام کنم. یکی از این شرکت‌ها دیجی کالا بود که قبلا از طریق لینکداین من رو دعوت به مصاحبه کرده بود.

مصاحبه‌ی دیجی کالا هم مثل بقیه شرکت‌ها در حال پیشروی بود. بعد از اولین مصاحبه بهم گفتن برای این پوزیشن ‌overqualified شدم و باید برای تیم‌های دیگه مصاحبه کنم. مصاحبه تکنیکال هم بامزه بود، مصاحبه کننده تو یوتیوب Product management interview رو سرچ کرده بود و اولین ویدیو رو عینا تکرار می‌کرد. 4 مرحله مصاحبه به سرعت تموم شد و آفر شغلی برای من ارسال شد. دیدم همون پوزیشن که تو شرکت حال حاضر دارم، تو آفر درج شده. گفتم من برای این مشکل دارم از شرکت حال حاضر میام بیرون، لزومی به تغییر شرکت نیست اگه قراره با همین پوزیشن بیام دیجی کالا. اچ آر شرکت برای من تو واتس اپ یه وویس ارسال کرد که "من در جریان هستم تو به این دلیل از کار الانت ناراضی هستی. پوزیشن‌های مدیریت محصول تو دیجی کالا سطح بندی متفاوتی با سایر شرکت‌ها داره و این پوزیشن از پوزیشن الانت بالاتر هست. ما به این مشکل واقف هستیم و از فروردین ماه قراره سطح‌بندی جدیدی تعریف بشه. بهت قول میدم یه ماه صبر کنی از فروردین پوزیشنی که می‌خوای رو می‌گیری."

و از اون جالب‌تر فشار هر روزه‌ی منابع انسانی برای اینکه سریع‌تر به ما جواب بده در حالی که من هنوز مشغول مصاحبه با شرکت‌های دیگه بودم. نهایتا با قولی که بهم دادن مصاحبه‌ها رو کنسل کردم و برای امضای قرارداد رفتم. روز امضای قرارداد دوباره این جمله تکرار شد: "از فروردین ماه قراره پوزیشن اصلاح بشه."

بعد از ورود برای یکی از همکارها داستان مصاحبه رو تعریف کردم. بعد از یه مکث کوتاه گفت: "به نظرم یه بار دیگه با منابع انسانی چک کن، فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفته." مضطرب شدم. یعنی چی؟

به همون شخصی که روند مصاحبه رو پیگیری می‌کرد مسیج دادم. به کل چنین قولی رو انکار می‌کرد. "نه من نگفتم انجام میشه." جلسه گذاشتیم با دو نفر از منابع انسانی. وویس واتس اپ رو پلی کردم. این بار حتی بهانه خنده‌دارتر شد. "ما چطوری باید سطح شما رو بدون اینکه باهاتون کار کنیم بدونیم؟" با 4 جلسه مصاحبه و تسک؟؟؟!!!!!

بعد از یکی دو ماه متوجه شدم منابع انسانی چندین نفر دیگه رو هم به همین شیوه جذب تیم محصول کرده. کیفیت پروسه‌های تیم فنی واقعا ضعیف بود. مشابه اکثر اعضای تیم که ناراضی بودن، من هم خیلی زود استعفا دادم. روز تسویه، همون کارمند منابع انسانی با گردن کج اومد جلو و ازم خواست گذشته رو ببخشم و فراموش کنم!

بعد از اون بارها و بارها تو لینکداین برای کسانی که از طرف دیجی کالا دعوت به مصاحبه شده بودن و ازم سوال می‌پرسیدن، داستان رو تعریف کردم. ولی به نظرم این تجربه‌ها باید برای عموم نوشته بشه.

امیدوارم تیم منابع انسانی دیجی کالا این پست رو بخونه و از روش‌های سالم‌تری برای جذب نیرو و دریافت bonus استفاده کنه. این کار فقط اعتبار دیجی کالا رو پایین میاره.

دیجی کالامنابع انسانیجذب نیروتجربه مصاحبهدیجیکالا
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید