ویرگول
ورودثبت نام
مانا
مانا
خواندن ۱ دقیقه·۵ ماه پیش

چکار کنیم توصفحه؟

در حال حاضر رویکرد های زیادی از درمان روانشناسی وجود دارند که هرکدوم بصورت جداگانه دارند فعالیت می‌کنند و تقریبا دیگری رو کاملا نقد می‌کنند.
من قصد ندارم رویکرد های درمانی روانشناختی رو الان کامل توضیح بدم چون امکان پذیر نیست ولی دارم این کار رو با استارت روانکاوی از ابتدا و صفر و رویکرد cbt در کانال شروع میکنم
اما خب رویکرد های درمانی خیلی بیشتری هستند که در ادامه براتون قرارشون میدم.
مثال رویکرد dbt
رویکردerf
رویکرد روانپویشی کوتاه مدت
روانپویشی بلند مدت
روانکاوی کوتاه مدت
روانکاوی بلند مدت
روانکاوی مقابله ای
روانکاوی روابط اوبژه محور
روانکاوی تداعی محور
روانکاوی تحلیلی
رواندرمانی تحلیلی کوتاه مدت
روانکاوی تحلیلی بلند مدت
رفتار درمانی
رویکرد act
طرحواره درمانی کوتاه مدت
طرحواره درمانی بلند مدت
 رویکرد رفتاری شناختی مبتنی بر تعهدو مسئولیت مراجع
و....

همانطور که می‌بینید رویکرد ها خیلی زیادند و میشه این لیست رو تا چندین صفحه ادامه داد.
من سعی میکنم این رویکرد های درمانی رو بطور کامل و جامع باهم تمرین کنیم در قالب درسنامه های ساده


اما اگر نظرتون اینه که بهتره بطور جداگانه بیام رویکرد هارو تو پستای جداگانه توضیح بدم مثلا هفته ای یه رویکرد درمانی رو توضیح بدم لطفا بهم بگید بچه ها.

من خودم حس میکنم اونجوری دیگه زیادی روانشناسی میشه پیج منم دوست ندارم اونقدر دیگه.

رویکردهای درمانیبلند مدتروانکاوی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید