ویرگول
ورودثبت نام
مهدیار پشتوان
مهدیار پشتوان
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

کمیک شازده کوچولو | اولین تجربۀ ترجمۀ من

تصویر جلد کمیک شازده کوچولو
تصویر جلد کمیک شازده کوچولو

احتمالا تعداد زیادی از ماها با شازده کوچولو آشنایی داشته باشیم. داستان معروفی که در سراسر دنیا شناخته شده‌ست و احتمالا تصاویر و نقل قول‌های زیادی رو ازش توی شبکه‌های اجتماعی دیدیم.

من دو سال پیش وقتی داشتم کتاب شازده کوچولو رو می‌خوندم از خودم پرسیدم ممکنه برای این داستان کمیکی هم طراحی شده باشه؟ اگه اینطوری باشه که خیلی عالیه!

با یه جستجوی ساده توی گوگل به فارسی و انگلیسی فهمیدم نسخه‌های کمیک متفاوتی براش ساخته شده و صدالبته که من به همشون دسترسی نداشتم. ولی یکیشون که خیلی برام جذاب بود و توسط گروه StoneBot Comics طراحی و ساخته شده رو پیدا کردم. یه مقدار انگلیسی بلد بودم و با خودم گفتم که حتما می‌تونم با ترجمه کردن این کمیک مقداری انگلیسیم رو بهبود ببخشم.

این کمیک شازده کوچولو، اولین تجربۀ من از ترجمه یک متن انگلیسی به فارسی بود و صدالبته که برای ترجمش از دوست خوب هممون، یعنی گوگل هم کمک گرفتم.

حدود دو سال از اون زمان می‌گذره و من امروز متوجه شدم که این کمیک توی پلتفرم کمیک سیتی منتشر شده. البته این وقفه دو ساله به این علت بود که من تو این مدت کار ترجمه کمیک شازده کوچولو رو ول کرده بودم وگرنه انقدر طول نمی‌کشید ?

برای خوندن این کمیک جذاب، لازمه که اپلیکیشن کمیک سیتی رو روی گوشیتون نصب داشته باشید.

اپلیکیشنش از داخل کافه بازار و مایکت هم قابل دانلوده.

همچنین ممنون می‌شم بعد از خوندن این کمیک، نظرتون رو برای من بنویسید. چه اینجا، چه توی وبسایت خودم، چه توی اپلیکیشن کمیک سیتی.

شازده کوچولوکمیککمیک شازده کوچولوآنتوان دوسنت اگزوپریthe little prince
علاقمند به گرافیک / کارآموز سئو / جوجه طراح وبسایت / نیمچه عکاس / معرقکار / جوجه مترجم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید