ویرگول
ورودثبت نام
مهدی عزیزی
مهدی عزیزی
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

فلسفه زندگی

یه رفیقی دارم هر بار باهاش تماس میگیرم، نگرانم میکنه. نسبت به همه‌ی اتفاقاتی که از زاویه‌ی نگاه من پنهان بوده هشدار میده و اجازه نمیده به سادگی از کنارش عبور کنم؛ اون اعتقاد داره باید حال‌مون را با نگرانی نسبت به آینده بگذرونیم و لا غیر. توی همه‌ی کانال‌های خبری عضوه و هیچ خبری از زیر دستش قِسِر در نمیره؛ برای همین کمتر باهاش ارتباط میگیرم و بیشتر ارتباطهایم جنبه فکاهی و از نظر اون مسخره بازی داره!


یه رفیقی هم دارم سر شار از امید و نگاه زیبا به آینده؛هر بار باهاش تماس میگیرم درباره‌ی اکنون و حال و حال‌هایی که در گذشته کردیم صحبت میکنیم و معمولا برای حال‌های آینده در حال برنامه‌ریزیه.

من اعتقادم دارم اگر قراره یک بار زندگی کنیم اگر اون یک بارو خوب زندگی کنیم، همون یک بار کافیه.

من از #زوربای_یونانی یاد گرفتم که آدمی گاهی اوقات باید برای دل خودش کار کنه؛ #درلحظه_زندگی_کنه و در مورد آینده هیچ فکری نکنه. مثل زروبا میشه ناملایمات زندگی رو گردن نگرفت و در مقابل بد بیاری‌های زندگی روحیه شاد و شنگول خود رو از دست نداد.

مثل #سانتیگو در #کیمیاگر باید خطر نکرد و حرکت کرد و برای پیدا کردن #افسانه_شخصی از یه جایی شروع کرد.

مثل #فیل_نایت خالق #نایکی تو #کفش_باز باید تجربه کرد و گاهی وقتا باید تسلیم شد اما متوقف نشد.


مثل اللا توی #ملت_عشق باید دلو به دریا زد و رفت. مثل مولانا باید از هیچ حرف و حدیث مردمی نهراسید. باید زندگی رو زندگی کرد.

گاهی وقتا ما #مردی_به_نام_اوه در وجودمان داریم و نیاز هست که پروانه ای با #یک_عاشقانه_آرام ما را نرم کند تا خیال خودکشی از سرمان بیرون برود و زندگی رو واقعا زندگی کنیم.

انقدر شخصیتهای داستانی خوب تو ذهنم هست و کلی باهاشون زندگی کردم و کیف کردم که حد نداره.

خلاصه کلام اینکه اون پنج نفر اولی که باهاشون بیشترین ارتباط رو در طول زندگی داریم، آینده ما رو شکل میدن

بنابراین خیلی مراقب باشیم

زندگیفلسفه زندگیخودکشیزوربای یونانیملت عشق
مدیر و موسس پخش عزیزی، ارشد علوم سیاسی، همسری مهربان، پدری فداکار و کارآفرینی دلسوز mehdiazizi.com
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید