ویرگول
ورودثبت نام
نام نمایشی ?
نام نمایشی ?
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

این "من" که میگی کیه حالا؟

میخوام برای یک یا دو دقیقه دیدت رو نسبت به این دنیا تغییر بدم

آماده؟

خب..

اگه یکی ازت بپرسه
"تو کی هستی؟"
تو اسم یا لقبی که پدر مادرت انتخاب کردن
تا همه تا اخر عمر تورو به اون شکل صدا کنن رو
بهشون تحویل میدی
"من فلانیم?"


اما..
تا حالا از خودت تا حالا پرسیدی که
تو واقعا کی هستی؟
اگه تاحالا اسم گذاشتن اختراع نشده بود
چجوری خودتو معرفی میکردی؟


"من واقعا کیم؟"

خودم هنوز نمیدونم
تو هر سنی باشم
این مهم ترین سوالیه که یه انسان باید دنبالش باشه

ممکنه واسه ی این خلق شدیم که پی ببریم به اینکه:

-واقعا کی هستیم؟
-واسه چی من انتخاب شدم برای زیستن؟
-واسه چی توی کره زمین به دنیا شدم؟
-واسه چی توی این کشور چشممو باز کردم؟
-واسه چی من تو این خانواده به دنیا اومدم؟

- *اینا همش اتفاقیه؟؟؟*
-واسه چی اصلا من به دنیا اومدم؟
-وظیفه خاصی به دوشم هست؟
-من وظیفه ای در قبال این چیزا دارم؟
-من اومدم که آدمی سومند باشم یا فقط عین یه آدم عادی زندگیمو کنم؟

اصلا..
"من" این کسی هست که توی آینه رو به روم میبینم!؟؟

این چشم ها،گوش ها،دهن..اینها همه "من"هستن؟

یا من یه روحم که توی این کالبد انسانی حبس شدم
تا چند قرن رو داخلش توی این دنیا سپری کنم؟



این شعر مولانا به شدت با افکارم همزاد پنداری میکنه

(اگه چند لحظه وقت بذارینو این چن بیتو سعی کنین درکش کنینش خیلی خوب میشه*)


مرغ باغ ملکوتم نِیم از عالم خاک

چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم

کیست آن گوش که او می شنود آوازم؟

یا کدام است سخن می کند اندر دهنم؟

کیست در دیده که از دیده برون می نگرد؟

یا چه جان است نگویی که منش پیرهنم؟

...
متوجه منظور مولانا شدی؟


"ما همه از اون بالا بالا ها اومدیم به روی این زمین خاکی توی یک کالبد
وقتی از شکم مادر اومدیم بیرون
برچسبی رومون گذاشتن تا به اون شکل معرفی کنیم خودمونو..
و همه ما رو به اون اسم بشناسن و صدا کنن

رشد کنیمو درس بخونیمو شغل گیر بیاریم

عاشق بشیمو یه انسان دیگه به روی این زمین بیاریم

و بعد رفته رفته که میگذره بر لب جوی میشینیمو گذر عمرو تماشا میکنیم

آیا اینا زندگی واقعین؟"


به این پی بردم که
انسان هر چقدر زمان بذاره برای شناخت خود و دنیای حقیقی که هیچوقت با چشماش "نمیتونه" ببینه بازم به هیچ نتیجه ای نمیرسه و نمیتونه هم چیز رو کامل درک کنه و یاد بگیره

پی نوشت:


میدونم  فرو رفتن بیش از حد به دنیای فلسفه
 آدمو داغون میکنه!
ولی..

این یه نظریست که بنظرم جالب بود

میدونی چیه؟
بنظر من اینا همش یه نشونست..
که نشون میده خدا وجود داره
یه خدایی که زمین و زمان رو تحت کنترلش داره
و به قطع یقین بهش باور دارم!

راجع به دین نظری ندارم ولی وجود خدا ثابت شدست و صددرصد این یک حقیقته





خزعبلاتم به پایان رسید
با تچکر



فلسفهنظریهمن کیمحقیقتدنیا
توضیحی ندارم که خودمو جالب نشون بدم! ولی35.699738,51.338060
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید