ویرگول
ورودثبت نام
محسن شفیعی
محسن شفیعی
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

سالها اشتباه فکر میکردم و غیر عشق منشا همه چیزم بود

من سالها فکر میکردم قبول شدن در کنکور یک موفقیت بزرگ محسوب میشه

سالها در زمینه آی تی و برنامه نویسی تحصیل کردم، درس خواندم، کار کردم

سالها در زمینه توسعه یک پلتفرم و استارتاپ زحمت کشیدم

در هیچ کدام موفق نشدم یا احساس موفقیت نکردم!!! چرا؟

منشا تمام اینها تجربه بوده نه عشق، تجربه چیه؟ هر چیزی که در زندگی من اتفاق افتاده بود تجربه من بود، از تربیت پدر و مادر، از اسمم که از عموی شهیدم گرفته شده بود، از مقایساتی که با دخترهای فامیل یا پسرهای دوست و آشنا میشدم، از همه رنجشهایی که برای کار کردن با کامپیوتر از برادرانم میگرفتم.از مقایسه ای که با برادرانم بر سر سن و سال داشتم، سالها بر این باور بودم که کسی که بزرگتر است درست میگوید، نمیتوانستم از آنها پول کارم را بگیرم، اگر به بزرگتر از خودم پرخاش میکردم خوشحال میشدم چرا چون با مقایسه بزرگ شده بودم و نمیخواستم دیگر مقایسه شوم، با تمام آن سالها و تجربیات جنگ میکردم.همگی اینها تجربه بودند.

منشا تمام رفتار من بر اساس مقایسه بود، چرا؟ چون مقایسه شده بودم

حالا باید تصمیم بگیرم تغییر کنم، به این نتیجه رسیدم که تجربه ذاتا ناقص است چون منشا آن عشق نیست. اکثر تجارب ما منشا غیر عشقی داشته اند. اکثر طرحواره ها بر اساس همین تجربه ها به دست آمده بود.

حالا میخواهم همان کارهایی که تا به حال انجام میداده ام را با منشا عشق انجام دهم:

اگر یک اپ یا یک پلتفرم درست میکنم بر اساس خدمت به مشتری و کسی که آن را سفارش داده درست کنم، میخواهم بتوانم به او کمک کنم موفق تر شود. میخواهم به او تجربه ای از جنس عشق بدهم. منشا این همکاری و همینطور نتیجه آن غیر عشقی نیست، از جنس پول و اعتبار اجتماعی نیست. از جنس پیشرفت مادی نیست.

نمیتوانم بفمهم عشق چیه ولی میتونم بفهمم چی نیست. هر چیزی که میتوانم آن را تصور کنم عشق نیست.

من هم اکنون در حال توسعه یک استارتاپ به نام تفریح من هستم.شما هم میتوانید در آن عضو شوید و تفریح کنید.

جمله آخر: هر چیزی که بتوانم آن را تصور کنم عشق نیست و منشا عشقی ندارد

من هم اکنون در حال توسعه یک استارتاپ به نام تفریح من هستم.شما هم میتوانید در آن عضو شوید و تفریح کنید. اینجا شرکتهای خدمات تفریحی میتوانند خدمات خود را عرضه کنند و شما با خرید از اسپانسرهای هر شرکت میتوانید امتیاز بگیرید و خدمات تفریحی مثل گردشگری، تور، رستوران، فست فود، کافه هدیه بگیرید. تفریح درست کنید و دوستانتان را به تفریح دعوت کنید.




مقایسهعشقتجربهباوراستارتاپ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید