ویرگول
ورودثبت نام
سدید
سدید
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

بیا بهتر زندگی کنیم.


این روزا بیشتر از همه به خودم و داشتن سبک زندگی سالم فکر می کنم و دنبال راه حل هایی هستم که بشه اونا رو تو زندگی به کار برد چند تا از کارایی که انجام دادم و تصمیم دارم ادامه بدم رو اینجا مینویسم که هم خودم بعد از مدتی بتونم بهشون نگاهی بندازم و هم راه رو واسه افراد دیگه ای کمی روشن تر کنه.

محدود کردن فضای مجازی

خب راستش این مورد یه خورده زمان بر بوده و هست ولی واقعا باعث شده که تا اینجای کار حس بهتری نسبت به خودم داشته باشم ، میدونم که میشه آدم این فضا رو مدیریت کنه اما واسه من به شخصه حذف کردنش خیلی راحت تر و بهتر بوده ، چون میدونم جمع کردن اطلاعات پراکنده و کوتاه هم سود زیادی برام نداره هم ذهنم رو واسه خوندن متن های طولانی تر تنبل می کنه.

مینیمالیست شدن

مینیمالیست شدن شدنم باعث شده که فقط وسایلی رو اطرافم نگه دارم که واقعا بهشون نیاز دارم و یه سودی واسم دارن و مدت زیادی هم به کار میان و همزمان باعث شده زندگیم نظم بیشتری بگیره و ترس از دست دادن رو نداشته باشم در واقع وقتی یه مدتی کلی وسیله رو می بخشی دیگه از دست دادن چیزی ناراحتت نمی کنه،مخصوصا اگه وسایلی که خیلی دوستشون داشتی رو بخشیده باشی.

حذف قند مصنوعی

راستش این یکی رو همش چند ماهی بیشتر نمیشه که شروع کردم البته قبل از شروع به حذف قند مصنوعی هم زیاد تغذیه نامناسبی نداشتم اما تو همین یه مدت کوتاه هم تاثیر خودش رو گذاشته و باعث شده که میلم رو به شیرینی جات از دست بدم(خیلی کمتر بشه) و چند کیلویی کاهش وزن پیدا کنم، البته شفاف شدن پوست و کلی چیزای دیگه هم هست که به مرور بیشتر مشاهده خواهم کرد.

در لحظه حال بودن

وقتی همش حواسمون باشه که در حال حضور داشته باشم بیشتر اتفاقای اطرافمون رو درک و حس می کنیم و می تونیم بیشتر ازشون لذت ببریم حتی یه غذا خوردن ساده رو اگه بدون گوش کردن به ذهنمون انجام بدیم باعث میشه اون غذا بیشتر بهمون بچسبه و بعداً فکر می کنیم اون غذا خوش مزه تر بوده .

داشتن روتین روزانه

البته من زیاد موافق یه برنامه با زمان بندی یکسان نیستم ولی اینکه یه کاری رو روزانه و مدام انجام بدیم ناخوآگاه باعث میشه که اراده ما قوی تر بشه و بتونیم در راه تیک زدن اهدافمون ازش استفاده کنیم.

داشتن اهداف سالانه

اول هر سال با نوشتن کار ها و هدف هایی که دوست داری انجام بدی و بهشون برسی راه رو واسه ادامه سالت روشن تر میکنی و بهتر میتونی در طول سال تصمیم های مرتبط با اون اهداف رو بگیری و مدیریت کنی.

اولویت قرار دادن خود

وقتی اولویت اول و آخرت خودت باشی دیگه و توقعاتت رو از بقیه پایین بیاری از نظر روانی خیلی آروم تر میشی و میتونی درست تر واسه زندگیت تصمیم بگیری

خود سانسوری نکردن

البته این هم به اولویت قرار دادن خودمون بر میگرده و وقتی اولویت خودمون باشیم خودسانسوری کردن هم معنایی نداره و وقتی خودمون رو همونطور که هستیم بروز بدیم و ترسی نداشته باشیم ، همیشه یه آدم صادق به نظر میایم و میتونیم بهتر روابطمون رو مدیریت کنیم چون افرادی اطرافمون می مونن که خود واقعی ما رو همینطور که هست پذیرفتن.



فکر کنم یه خورده طولانی شد ولی هنوز هم جای کامل تر شدن داره، ممنون میشم شما هم تجربیاتتون رو باهام به اشتراک بذارید.

سبک زندگیکاهش وزنحذف قندسوشال مدیامینیمالیست
در تلاش برای پیدا کردن معنایی برای زندگی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید