ویرگول
ورودثبت نام
حسن نصرتی عاشق فیلمنامه
حسن نصرتی عاشق فیلمنامه
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

10 نکته نویسندگی از جی کی رولینگ

سلام جی‌کی، ممنون که دعوتم رو قبول کردی، کلی سوال ازت دارم. آماده‌ای؟

_ آره فقط خیلی هیجان دارم، برنامه قبلی رو دیدم که استیون رو دعوت کرده بودی، فوق‌العاده بود و نمی‌دونم این برنامه هم به اون شکل جذاب خواهد شد یا نه

قطعا میشه... خوب شد به استیون اشاره کردی، یه سوالی میخواستم ازش بپرسم ولی یادم رفت، حالا اگه اجازه بدی از تو میپرسم چون می‌دونم تو هم خیلی کتاب می‌خونی. می‌خوام بدونم کتاب کدوم نویسنده‌‌ها رو بیشتر می‌خونی

_ ببین حسن من دوست دارم کتابی رو بخونم که این احساس رو بهم بده که نویسنده‌اش همه چیزو میدونه، ممکنه همه چیزو نگه ولی باید اطمینان داشته باشم که خودش همه چیزو می‌دونه

به چه نکته عالی اشاره کردی، نویسنده باید همه چیزو بدونه ولی الزامی نیست همه چیزو بگه...

_ دقیقا و وقتی این نویسنده‌ها رو پیدا کردید تا میتونید ازشون تقلید کنید

دوستان این حرفی که جی‌کی میگه واقعا درسته، من یادمه وقتی برای اولین بار رفتم خونش، کلی کاغذ باطله کف اتاقش ریخته شده بود

_ البته اون کاغذها ماحصل ده سال کار بود و من بعد از رفتنت همشون رو با دقت بایگانی کردم و هنوزم دارمشون

باشه(خنده)... یادمه یکی از کاغذها رو که برداشتم، اسم تمامی همکلاسی‌های هری رو تو اون نوشته بود با نمادهایی که نشون میداد چه قدرت‌هایی دارند و جزو کدوم دسته هستند

_ یکیشون هم اگه یادت باشه درخواست من برای کمک هزینه اجاره خونم بود و کلی نسخه جایگزین برای فصل‌های کتاب اولم که ازشون استفاده هم نکردم

اگه اشتباهه نکنم بیشتر کاغذها مربوط به شخصیت‌ها بود، یادمه تو یه برگه نوشته بودی هرمانی از عمق وجود خودت نشات گرفته چرا؟

_ خب راستش من اون زمان واقعا بی‌اعتماد به نفس بودم و هرمانی رو بوجود آوردم و به نسخه‌‌ای اغراق شده از خودم تبدیلش کردم، جوری که نبودم و می‌خواستم باشم رو در هرمانی زنده کردم

یاد جمله استیون افتادم که تو برنامه قبلی بهم گفت: «اگه از نوجوانی‌ات لذت بردی حتما یه مشکلی داری» فکر کنم حق با استیون بود اگه تو واقعا اون شرایط بد رو نداشتی همچنین کتابی نمی‌نوشتی...

_ داستان‌های خوب از دو طریق بوجود میان، کشف لذت‌ها و چیزهایی که ما رو رنج میدن و برای همینه که میگم زیاد مطالعه کنید. چون اگه زیاد بدونید بیشتر رنج خواهید کشید و با مطالعه آثار نویسندگان محبوب هم علایق و لذت‌های خود را پیدا می‌کنید

و از این راه داستانی با اصالت و درونی ویژه خودمون می‌نویسیم

_دقیقا درسته...

خب دیگه وقت برنامه تمومه، من که خودم واقعا لذت بردم. دوستان اگه دوست دارید این برنامه‌ها ادامه پیدا کنه، حتما تو کامنت‌ بگید



https://www.instagram.com/p/CdVust1Ivrw/?utm_source=ig_web_copy_link


نویسندگیرمانهری پاترجی کی رولینگحسن نصرتی عاشق فیلمنامه
سوگند به قلم و آنچه با قلم می‌نویسند
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید