ویرگول
ورودثبت نام
نوشته های یک سفالگر طبیعتگرد
نوشته های یک سفالگر طبیعتگرد
خواندن ۳ دقیقه·۶ ماه پیش

1402

سال 1402 هم تمام شد و پرونده اش رابستیم . این سال شاید برای من تمرین خودباوری و عزت نفس بود . بیشتر در انزوا و خلوت خودم بودم و روابط زیادی نداشتم . بنظر خودم سال پوست انداختن بود که با همه سختیهایش نتایج خوبی در رشد و تعالی شخصیتی من داشت.

اوایل سال ماشینم جندین مرتبه نیاز به تعمیر پیدا کرد و به لحاظ بازار کاری هم دچار چالش بودم و کلاس موسیقیم را به دلیل مشکلات مالی رها کردم ،در حالیکه در جای خوبی قرار داشتم ولی نمی توانستم همزمان هم کار کنم و هم تمرین کنم و هزینه کلاس هم بسیار بالا بود و برای همین آن را رها کردم .
برای فروش محصولاتم یکی دوماهی به جمعه بازار هنر تهران رفتم و یک اتفاق خوب که در اواخر تابستان برایم رقم خورد اجاره یک فضای کوچک در یک فروشگاه خوب و شناخته شده در مرکز شهر بود که باعث شد به لحاظ فروش شرایط بهتری داشته باشم .


ابتدای سال خواهرم مهاجرت کرد و من برای اینکه پدر و مادرم کمتر اذیت شوند سعی کردم نقش حمایتی بیشتری ایفا کنم . خانواده ام را چند تا سفر خوب بردم و یکی دو بار هم تور با ماشین شخصی اجرا کردم ولی متوجه شدم نیاز دارم برای سفر کردن بیشتر بیاموزم . برای همین در کلاسهای راهنمای طبیعتگردی موسسه طبیعت شرکت کردم . این کلاسها من را بشدت تحت تاثیر قرار دادند .با استادان بنام و همکلاسیهای عالی آشنا شدم و از آنها بسیار یاد گرفته و می گیرم . چند سفر درسی و پرچالش رفتیم و امروز که در نیمه دوره هستم بسیار آگاهتر از قبل شده ام .
اواخر تابستان عمویم فوت کرد و کمی بعد عمه ام به سرطان مبتلا شد و به لحاظ روحی غم و اندوه زیادی را تجربه کردیم .
دلچسب ترین سفری که رفتم سفر تنهایی به شمال بود و توانستم کمی از فشارها رها شوم و به اصطلاح نفسی تازه کنم. نیمه دوم سال بشدت شلوغ بودم و به لحاظ کاری و مالی هم توانستم خودم را ارتقا دهم . یک شراکت ناموفق داشتم و از طرفی کوره سفالگریم نیاز به تعویض دارد و می بایست کوره نو تهیه کنم و کمی درخصوص نحوه ادامه مسیر دچار تردید هستم .
زمستان امسال تصمیم گرفتم شغل دومی هم کنار سفالگری داشته باشم تا اگر بازار دچار رکود شد به من فشار زیادی نیاید و دوره های آموزش ترید و بازار سرمایه را گذراندم و تا امروز از این مسیر درامد نسبتا خوبی کسب کرده ام و با اینکه دوره ام هنوز به اتمام نرسیده است بنظرم یکی از بهترین تصمیمهایم در سال گذشته همین بوده است.
امروز نسبت به سال پیش خیلی قویتر شده ام و اعتماد بیشتری به توانایی های خودم در حل چالشها دارم .
امیدوارم در سال جدید بذرهایی که امسال کاشتم ثمره دهند و من از دوره سختیها به دوره آسانیها وارد شوم و کمی فراغت برای سفر کردن پیدا کنم .
1402 سال پرچالش اما مفیدی بود و امیدوارم درسهایم را به درستی گرفته باشم و از این چالشها بسلامتی و آرامش عبور کنم.




بازار سرمایهسفر تنهاییعزت نفس1402تجربه
من دهه شصتیم؛ لیسانسم مهندسی کامپیوتره ،۵ سال فریلنسر بودم و ۱۰ سال کارمند و ۵ساله که سفالگرم. اینجا میخوام راحت و بی نقاب بنویسم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید