ویرگول
ورودثبت نام
نوشته های یک سفالگر طبیعتگرد
نوشته های یک سفالگر طبیعتگرد
خواندن ۲ دقیقه·۲ ماه پیش

زندگی متعادل

داشتم فکر می کردم که این دوسه ساله چقدر تغییر کردم ، مهمترین تغییری که داشتم اینه که کمالگرایی رو از زندگیم بیرون کردم و با آدمهای کمالگرا هم خیلی معاشرت ندارم که دوباره تو دام وسواسها و ایرادگیریهاشون نیفتم. همزمان که دارم به بهترین شکل ممکن زندگی میکنم و در آرامش لذت می برم دارم رشد هم میکنم و خیلی آروم آروم ارتقا پیدا میکنم. تو هر چیزی؛ حتی مثلا آشپزی، ورزش و خیلی چیزای دیگه؛ نه اونقدر کمالگرام که از وسواس شدید نتونم کاری کنم یا کاری رو شروع کنم نه اونقدر تنبل و اهمال‌کارم که فقط بشینم و لذت ببرم. زندگیم این روزها کاملا متعادله و عاشق این تعادلم. سفر میرم ، کار میکنم، درس میخونم،کتاب میخونم، فیلم می بینم و مدیتیشن و ورزش تو برنامه م هست و حتی گاهی خانه داری میکنم. با دوستام وقت میگذرونم و کلا یه زندگی معمولی متعادل و پیش رونده دارم . نه به کسی اجازه میدم تو زندگی شخصیم دخالت بیجا کنه و نه خودم خودمو اذیت میکنم؛ هرجا خسته میشم تعطیل میکنم و ریکاوری شدم دوباره به میگردم به روتین خودم.

هرچی از کمالگرایی دور میشی سرعت رشدت بالاتر میره و همزمان با لذت بیشتری زندگی میکنی؛ مثلا من یه سری چک لیست دارم که مربوط به کارها و برنامه های روزانه و هفتگی و ماهانه س؛ دیروز دیدم از اهداف امسالم خیلیاشو تیک زدم و واقعا برای خودم جالب بود این موضوع؛ دیگه مثل گذشته ها دنبال زندگی ایده ال و ادمهای ایده ال و این داستانها نیستم . واقعا دنبال خاص بودن نیستم ؛ چون در اوج معمولی بودن هم میشه خاص بود ، کمالگرایی اطرافیانم رو هم پس می زنم ونمیزارم به من آسیب بزنن؛ چون زندگی خودمه و تمام و کمال براش زحمت کشیدم پس به کسی مربوط نیست من کجام یا به کجا قراره برم . خودمو که مرور میکنم بخصوص تو کسب و‌کارم لبخند می زنم ؛ می بینم چقدر لاکپشتی و قشنگ دارم میام بالا و چقدر این بهم انگیزه و امید میده . مدام به خودم انرژی مثبت میدم و می دونم از همین مسیر باید برم جلو ، نه به تشویقی احتیاج دارم و نه به نقد:)

گاهی باید تاثیر پذیریت از بیرون رو به صفر برسونی چون از درون همه چی داری .

حال خوب از تعداد دستاوردها نمیاد ؛ حال خوب از تعادل نیروهای درونی و بخشهای مختلف زندگی میاد.

حال خوب یعنی در همه زمینه ها بتونی کامل زندگی کنی و اروم اروم رشدشون بدی و نیروهای درونی ت باهم در صلح باشن و حواست به مرزگذاری با نیروهای بیرونی باشه ، مثلا معاشرتت با یک دوست اگر تعادل نیروهات رو بهم میزنه باید اونو کم کنی.

چند تا از اهداف امسالم که تیک خوردن رو در تصویر می بینید:

به امید روزهای عالی تر❤️🙏

زندگیانرژی مثبتچک لیستکمال‌گراییتعادل
من دهه شصتیم؛ لیسانسم مهندسی کامپیوتره ،۵ سال فریلنسر بودم و ۱۰ سال کارمند و ۵ساله که سفالگرم. اینجا میخوام راحت و بی نقاب بنویسم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید