ویرگول
ورودثبت نام
Poetic Ipek
Poetic Ipek
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

قسمت اول: اولویتتون کیه؟

به نام خدای پروانه ها?

سلام رفقا
اگر از من بپرسن طی یک سال اخیر، یکی از مهم ترین درسایی که از زندگی گرفتی چی بوده قطعا میگم "در اولویت قرار دادن خودم"
طی این مدت اتفاقات زیادی افتاد، تجربه های زیادی کسب کردم، افراد زیادی رو شناختم، با شخصیت های خیلی متفاوت، با طرز فکرهای متنوعی آشنا شدم. این بین خودم رو گم کردم، گیج شدم و متوجه مسیری که درش قدم میگذاشتم نبودم، طیف گستره ای از احساسات خوب و بد رو زندگی کردم؛ از جمله حس دوست داشتن، دوست داشته شدن، اضافی بودن، سردرگمی، ناراحتی و...
و اما چیزی که این تجربه هارو با ارزش میکنه گرفتن درس از اون‌هاست.( اگر بخوام رو راست باشم من کل عمرم رو صرف کسب تجربه هایی کردم که بیخیال از کنارشون گذشتم؛ ولی مدتیه که میخوام یاد بگیرم)

همونطور که یکم بالاتر گفتم یکی از اصلی ترین درس هایی که گرفتم" در اولویت قرار دادن خودم" بوده. بگذارین اینطوری براتون بگم که متوجه شدم توی خیلی از روابطم با افراد استرس میگیرم،استرسی که ناشی از ذهنیت کافی نبودنه(خیلی ها این حس رو به اسم "عدم عزت نفس و اعتماد به نفس میشناسن)، ولی همچنان سعی در حفظ اون رابطه داشتم(و یا دارم). حالا چطور؟
خیلی وقت‌ها سعی میکردم خودم رو جوری که مورد پسند طرف مقابله نشون بدم، ارزش ها و عقاید خودم رو نادیده بگیرم و رفتار‌هایی ازم سر بزنه که ته دلم از خودم به خاطر انجام اون رفتار دلخور باشم، به عبارتی خودم رو زیر پا میگذاشتم.
و اما این تمام ماجرا نیست.من گاها احساس خطر میکردم و چون گیج بودم و خودم نبودم، این احساس رو نادیده میگرفتم.
وقتی احساسات درونیم رو نادیده گرفتم انگار روحم شروع به فرسوده شدن کرد. اینکه برای خودم و احساسات درونی خودم ارزش قائل نبودم موجب شد ذهنیتی در من بوجود بیاد که من نه تنها کافی نیستم بلکه به طور کلی هویت با ارزشی هم ندارم.
موضوعات مورد علاقه ی من کمتر و کمرنگ‌تر شدند؛ انگار که گرد و غبار روی روح من نشسته باشه،دیگه نمیتونستم خودم را ببینم و بشناسم؛ در حدی که الان، تحت تاثیر این روند، دچار بیماری افسردگی شده‌ام.
الان که سعی در برداشتن قدم به سمت خودشناسی و درنتیجه داشتن حال بهتر دارم، متوجه شدم ریشه ی این اتفاقات این بوده که من ارزش کافی برای خودم قائل نبوده و خودم رو در اولویت قرار نداده‌ام؛ البته هنوز به طور کامل یاد نگرفتم چطور خودم در اولویت خودم باشم و بیشترین اهمیت رو به خودم اختصاص بدم؛ ولی در تلاشم...
حالا تو بگو دوست من؛ اولویت تو‌ خودتی یا نه؟:)


دوستدار شما: poetic ipek

اعتماد نفسبیماری افسردگیعزت نفس
".Let your words take flight with the beauty of a poetic butterfly"
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید