ویرگول
ورودثبت نام
در مسیر روان
در مسیر روان
خواندن ۲ دقیقه·۱۴ روز پیش

بالاخره قراره چی‌کاره شم؟

یادمه از بچگی هروقت این سوال رو ازم می‌پرسیدن، هیچ جواب درست و درمونی براش نداشتم. همیشه فکر می‌کردم که خب، فعلا بچه‌ام و مونده تا بخوام بزرگ شم. وقتی به سال نهم رسیدم هم، هنوز دقیق نمی‌دونستم که قراره چی‌کاره بشم، می‌دونستم که باید برم انسانی چون درس‌هاش رو بیشتر دوست دارم. انتخاب رشته‌ی دبیرستان، برای من یه تصمیم واقعی نبود، بلکه یک شبه‌تصمیم بود که خیلی ساده و آسون گرفتمش و اومدم انسانی. سه سال دبیرستان ولی خیلی فکر کردم، با حذف گزینه رفتم جلو و رشته‌ها رو دونه به دونه خط زدم و موعد انتخاب رشته، تن به یک تصمیم واقعی و سخت دادم و روان‌شناسی رو انتخاب کردم. هنوز هم نمی‌دونم دقیقاً قراره چیکاره بشم. منتها فعلا دوست دارم یک دانشجوی واقعی روان‌شناسی باشم و لا‌به‌لای این همه محتوای زرد، از روان‌شناسیِ علمی بگم و یک‌جاهایی هم از اون فراتر برم. حالا، بعد از این‌همه دانشگاه رفتن، می‌خوام که پای روان‌شناسی بایستم. کاری که سر ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، فقه و کلام، علوم سیاسی و علوم اجتماعی نکردم. البته که قراره از این علوم بی‌انتها هم کمک بگیرم، بالاخره ریشه دارند در من. منتها، روان قراره پلی باشه بین این علوم که برای من گذشته محسوب می‌شن و پژوهشگری و علوم داده و تبلیغات و

یادمه از بچگی هروقت این سوال رو ازم می‌پرسیدن، هیچ جواب درست و درمونی براش نداشتم. همیشه فکر می‌کردم که خب، فعلا بچه‌ام و مونده تا بخوام بزرگ شم. وقتی به سال نهم رسیدم هم، هنوز دقیق نمی‌دونستم که قراره چی‌کاره بشم، می‌دونستم که باید برم انسانی چون درس‌هاش رو بیشتر دوست دارم. انتخاب رشته‌ی دبیرستان، برای من یه تصمیم واقعی نبود، بلکه یک شبه‌تصمیم بود که خیلی ساده و آسون گرفتمش و اومدم انسانی. سه سال دبیرستان ولی خیلی فکر کردم، با حذف گزینه رفتم جلو و رشته‌ها رو دونه به دونه خط زدم و موعد انتخاب رشته، تن به یک تصمیم واقعی و سخت دادم و روان‌شناسی رو انتخاب کردم. هنوز هم نمی‌دونم دقیقاً قراره چیکاره بشم. منتها فعلا دوست دارم یک دانشجوی واقعی روان‌شناسی باشم و لا‌به‌لای این همه محتوای زرد، از روان‌شناسیِ علمی بگم و یک‌جاهایی هم از اون فراتر برم. حالا، بعد از این‌همه دانشگاه رفتن، می‌خوام که پای روان‌شناسی بایستم. کاری که سر ادبیات فارسی و زبان انگلیسی، فقه و کلام، علوم اجتماعی و علوم سیاسی نکردم. روان‌شناسی قراره برای من، میون این علومِ گذشته پل بزنه و من رو به علم داده، آمار و احتمال، فیزیولوژی، علوم شناختی و علوم اعصاب، علوم ارتباطات و شبکه، کلان‌داده و تبلیغات، کوچینگ و کسب‌وکار برسونه. می‌خوام که ساحت مستقلی براش قائل باشم و ازش بسیار بنویسم و درش باسواد باشم. می‌خوام که پای لنگِ بذله‌گوهای این عرصه رو ببرم. می‌خوام که یاد بگیرم. یاد بگیرم فکر کنم، بخونم، بنویسم و عقلانی در مسیر کسب خوبی‌ها گام بردارم. من یک دانشجو هستم، دانشجویی در مسیر روان.

علوم اجتماعیروانشناسیعلوم شناختیشبه علمدانشگاه
دانشجویی که عاشق یاد دادن و یاد گرفتنه و می‌خواد که نویسنده بشه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید