ویرگول
ورودثبت نام
راضیه وفایی نژاد
راضیه وفایی نژاد
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

صداقت یا سیاست !!

هر روز زندگی با خودش یه درس و پندی داره ؛
البته اگه حواسمون باشه !!
مثلا من حواسم بود و فهمیدم که با یه آدم با سیاست که همیشه یه چیزی رو پنهان و برای دل خودش نگه میداره ، آبم تو یه جوب نمیره !!
دیدم من تو اتمسفری که پشت حرفهای گفته و نگفته ی آدم هاش ، فکر و برنامه ایه سخت تر نفس میکشم !!
متوجه شدم نمیتونم یه کاغذ قلم بذارم جلوم و برای رفتار و برخوردم با بقیه استراتژی بچینم !! و این پلن و برنامه به من بگه که امروز به اسم صداش کن و فردا به فامیلی !! امروز تو فاصله ی یه متریشون باش ، فردا دو ، پس فردا سه و سال بعد غریبه !!
.
.
.
الان که دقت میکنم میبینم این میلِ به روشنی و صداقت و نفرت از ظلمت و سیاست ، تو وجود من خیلی ریشه داره !!
.
.
.
مثلا من تجربی بودم ولی ریاضی رو بیشتر دوست داشتم !!
اون موقع نمی فهمیدم چرا انقدر تست ریاضی زدن به وجدم میاره و همونقدر دست و بالم به تستای زیست نمیره !!
ولی الان خوب میدونم چرا !!
چون من از چیزهایی که مثل کف دست روئه ، روشنه ، تهش یه جواب واحد و سرراست بهت میده بیشتر خوشم میاد تا یه چیزی مثل زیست که مغز پیچیده ی طراح یه تحلیلو براش داره و مغز پیچیده تر من یه چیز دگ! ریاضی با من صادق تر بود تا زیست که پشت هر قید و فعلش یه دام و چاله بود :)))
.
.
.
و کنار هم گذاشتن همه ی اینها باعث شد که بخوام پای ریشه ی همه ی پونه های باسیاست ، بنزین بریزم تا دگ دم لونه ام درنیان !!
من انتخابمو کردم !!
من آرامش بی شیله پیله خودم بودن و واقعی بودن رو به توهم اینکه نکنه بقیه هم دارن مثل خودم باسیاست و برنامه ی خاصی باهام رفتار میکنن ، ترجیح میدم !!
من از آسیب احتمالی صداقت و صراحت تو کلام و رفتارم نمی ترسم !!
من به این راه و درستیش یقین دارم !!
چون باورم اینه که وقتی آدم قراره با سیاست و نقشه های خودش به جایی برسه ، نقاش مسیرش خودش بوده و وقتی قراره نون دلشو بخوره و با سادگی ، صداقت و البته با خرد و تدبیر قدم برداره ، این خداست که نگهدار اونه و اموراتش رو رقم میزنه !!
و چیزی که خدا بسازه ، قطعا قشنگ تره !!
آره خلاصه :)♡

سادگیصداقتسیاستریایکرنگی
دانشجوی پرستاری ام ، دوساله که می نویسم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید