ویرگول
ورودثبت نام
سجاد حقیقی
سجاد حقیقی
خواندن ۱ دقیقه·۵ ماه پیش

چند شعر از کتاب پرنده‌ها به‌ نام تو/ضیاءالدین خالقی

مجموعه شعر پرنده‌ها به‌ نام تو/ ضیاءالدین خالقی
مجموعه شعر پرنده‌ها به‌ نام تو/ ضیاءالدین خالقی



ضیاءالدین خالقی
ضیاءالدین خالقی



💠یک

پرنده‌ها به نام تو

سر دادم

آرزوها به نام تو

پَر

که پرواز

شکلِ دیگر آزادی بود

و شکلِ دیگرِ بند.


💠دو

فراموش نمی‌کنم

هرگز

نسیمی را

که از سمت گلی سرخ می‌وزید و

قایقِ مرا به پیش می‌برد.


💠سه

پراکنده باد برگ‌هایت

پراکنده باد

ای باد!

که می‌پَراکنی

برگ‌هایت را

در پاییز چونان برگ

در زمستان چونان برف.


💠چهار

در تو عشقی‌ست

که با فرورفتنِ من

در تو

زاده می‌شود

آن‌گونه که

بودا

فرو

رفته

باشد

در

نیروانا.

💠پنج

پرنده

که از دست‌های من

پَر زد

سال تحویل شد

اگرچه او

هنوز

پَرهایی از غم داشت

پرنده‌ای که کبوترانه

آسمانِ بالایِ سرم را

چرخید و

چرخ زد

پرنده که از دست‌های من...

پرنده که دست‌هایم را پرنده بود.


💠شش

این‌همه آسمان

این‌همه فضای خالی

چرا مرا در خاک پنهان می‌کنید؟!


💠 هفت

یاکریم از پشت بام

به مخلوقات ناقصی که پر نداشتند

می‌نگریست.


💠هشت

شیرین‌تر از انارهای شاهبار

سرخ‌تر از گل‌های سرخ

پیاله‌هایی که لاله‌هایند

لبالب و لبریز از لب‌های شرابی.

جادویِ من!

اَیاز را باز کنید

از آن نسیم‌های تازه به دنیا خواهد آمد.

شعر را بچرخانید

بچرخانید در میدان‌های شهر

از آن شهیدان و شاهدانی تازه

پا به زمین خواهند گذاشت.

شیطان را رها کرده‌ام تا در مراتعِ سرسبز

چرا کند

تو برای زمین

صبر را صنوبر کن!


ضیاءالدین خالقیمجموعه شعرپرنده‌ها به نام توکتابشعر
سجاد حقیقی شاعر و نویسنده
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید