ویرگول
ورودثبت نام
Saeed Ahmadi
Saeed Ahmadi
خواندن ۲ دقیقه·۷ سال پیش

ترفندچه: نحوه حذف رمز صفحه قفل گوشی های اندرویدی بدون از دست دادن اطلاعات

امروز یه اتفاق بد برام افتاد که به خوبی تموم شد.

سر کلاس درس مهندسی نرم افزار نشسته بودم، توی آنتراکت وسط کلاس خواستم با موبایلم به اینترنت وصل بشم. میدونید برای اتصال به اینترنت دانشگاه باید یه کانکشن vpn ساخته بشه، اما نمی دونم چرا برای ساخت vpn توی اندروید، دستگاه باید رمز داشته باشه.

چون جدیدا رام موبایل رو عوض کرده بودم، رمز نداشت. یه پین(رمز 4 رقمی) گذاشتم و به اینترنت وصل شدم و تمام.

بعد از کلاس توی حیاط دانشگاه مشغول لذت بردن از ویویِ خارِ بوته هایِ گلِ باغچه یِ وسطِ دانشگاه بودم :) که صدای پیام موبایلم اومد. گوشیمو درآوردم که پیام رو بخونم اما یه اتفاقی افتاده بود.

رمزی که گذاشته بودم رو یادم نمیومد. نیم ساعت رو صرف زدن انواع حالات رمزهایی که ممکن بود گذاشته باشم کردم اما هیچکدوم درست نبود.

اولین راهکاری که به ذهن هر کسی در این موقعیت میرسه، ریست فکتوری کردن( بازگشت به تنظیمات کارخانه) موبایل هست.

خب من این روش رو دوست نداشتم چون علاوه بر این که داده هایی رو دست می دادم، اون پیامی رو هم که اومده بود نمیتونستم بخونم.

وقتی برگشتم خونه اولین کارم شیرجه به سمت گوگل برای پیدا کردن راهی برای حذف رمز صفحه قفل موبایل بدون از دست دادن اطلاعات بود.

بعد از مدتی سرچ داشتم کم کم به روش ریست فکتوری فکر میکردم که به این صفحه رسیدم. دقیقا همون چیزی بود که میخواستم. یه فایلی که فلش میکنی و رمز صفحه قفل حذف میشه. :)

در واقع ایده ش اینه که دیتابیس صفحه قفل با یه دیتابیس خالی جایگزین بشه.

فایل رو دانلود کردم و به موبایل منتقل کردم و از طریق محیط ریکاوری فلش کردم.

بعد از روشن کردن موبایل خیلی خوشحال شدم چون دیگه رمزی روی صفحه قفل نبود.

کلید قفلم رو پیدا کردم :)
کلید قفلم رو پیدا کردم :)

بعد وارد پیام های گوشیم شدم و پیامی که اومده بود رو خوندم :|

" بسته‌های اینترنت جدید رایتل هیجان‌انگیزند.

از لینک زیر بسته‌های جدید رایتل را مشاهده و بسته دلخواهتان را خریداری کنید

" http://www.rightel.ir/offers


حس من توی اون لحظه :(
حس من توی اون لحظه :(




امیدوارم برای شما همچین اتفاقی نیفته اما اگه افتاد و به اطلاعات موبایل نیاز داشتین شما هم احتمالا بتونید این روش رو استفاده کنید.

برای استفاده از این روش باید یه سری کار انجام بدید که اون ها رو پایین لیست می کنم.

1-آنلاک کردن بوتلودر موبایل

2- نصب کاستوم ریکاوری

3- فلش کردن فایل حذف پسورد از طریق کاستوم ریکاوری

فایل حذف پسورد رو میتونید از اینجا دانلود کنید

این مراحلی هست معمولا برای موبایل های برند هواوی باید طی بشه. من چون مراحل 1 و 2 رو قبلا انجام داده بودم این روش خیلی برام خوب بود.

اگه خواستید این روش رو امتحان کنید برای یادگیری نحوه انجام مراحل 1 و 2 میتونید توی گوگل سرچ کنید 'انجمن ایران اندروید'یا 'انجمن موبایلستان' و پس از ثبت نام در اون ها به بخش آموزش های مخصوص مدل موبایل خودتون برید و اگه آموزشی در این مورد گذاشته شده بود انجام بدید.


در پایان لازم میدونم از اون دولوپری که اون فایل رو درست کرده بود تشکر ویژه بنمایم. :))

و امیدوارم از این روش سوء استفاده نشه.

فراموشی پسوردصفحه قفلاندرویدروزنوشته
فعلا چیزی ندارم بگم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید