ویرگول
ورودثبت نام
ساحل مرتضوی
ساحل مرتضوی
خواندن ۳ دقیقه·۱ ماه پیش

84. علم‌خوانی: برنامه‌ام در ادامه چیه؟

بدبختانه یا خوشبختانه من نمی‌تونم توی کتابها وول نزنم و کتاب جدید نبینم😏 برای همین لیست خوانشم مدام تغییر می‌کنه😄

امروز از لیست جدیدم می‌گم در واقع می‌خوام همینجا با شما لیست جدید ببندم!😃

با توجه به آخرین لیستم در پست 62 اینا رو باید می‌خوندم:


این سه کتاب اول لیست بود:


در ادامه اینا رو دارم:

  • نظریه کوانتوم از مجموعه قدم اول ... اینو بذارم آخر بخونم
  • انفجار بزرگ ... دو فصل از این کتاب رو خوندم بهتره همین رو تموم کنم اول
  • فیزیکدانان بزرگ ... دوم اینو می‌خونم
  • کتاب پنج‌جلدی کوچیک خودم ... این کتاب باید خرد خرد خونده بشه می تونم بذارم یکی مونده به آخر
  • یه کتاب کوچیک انگلیسی به اسم تولد علم ... این کتاب مروریه بر اونچه خوندم و خوبه سوم باشه
  • یه کتاب مصور کوچیک انگلیسی به اسم داستان فیزیک... این رو هنوز ترجمه نکردم و بعد از تولد علم باشه
  • یه کتاب انگلیسی کوتاه از آکسفورد به نام تاریخچه‌ی فیزیک ... این کتاب رو نمی‌خونم چون فقط به نیوتون اشاره کرده و خیییلی هم حرف زده


گفتم که بدبختانه من کرم پیدا کردن کتابم سیر نمیشه پس یه سری کتاب جدید هم دارم:🥴

  • دانشمندان بزرگ جهان علم
  • سیری بر تاریخ اتم
  • سرگذشت کوانتوم
  • الفبای نسبیت
  • فیزیک ذرات از مجموعه قدم اول
  • خوابگردها هم هنوز توی لیستمه و دوست دارم بخونمیش

چون من تاریخم خیلی خوب نیست! یعنی همه چیز یادم میره تصمیم گرفتم یه سری کتابهای تاریخی هم بخونم که وقتی دارم از وقایع فیزیکی حرف می‌زنم از اوضاع سیاسی و اجتماعی اون دوران هم با خبر باشم

  • تاریخ عصر روشن‌اندیشی
  • دایره‌المعارف تاریخ جهان از سپیده‌دم تاریخ
  • دایره‌المعارف تاریخ جهان در قرن بیستم
  • تاریخ بی‌خردی ... این کتاب چندان مربوط نیست ولی دوست دارم به زور بذارمش اینجا تا بخونمش

پس لیست جدید و ترتیب خوانشم اینه:

دوباره برای خودم داستان تراشیدم🥴

قول نمیدم اینا رو به ترتیب بخونم ولی همه رو می‌خونم و ازشون می‌نویسم. از 120پست فقط 36 پست مونده و باید اینا رو توی این پستها جا بدم😉

تا بعد...

تاریخ جهانتاریخ علمفیزیککتابدانشمندان
هر چیزی که شوق نوشتن رو در من ایجاد کنه میاد اینجا بلکه برای یک نفر دیگه هم جذاب باشه.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید