ویرگول
ورودثبت نام
Y O U N E S
Y O U N E S
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

گزارشی از پاکسازی دیجیتالی بعد از حدودا 2 هفته


اینترو:

سلام سلام، امیدوارم ردیف باشید، من توی یوتیوب یه ویدئو آپلود کردم درباره کتاب خفن "مینیمالیسم دیجیتال" و از تمرین اولی که توی این کتاب بود صحبت کردم و گفتم که میخوام انجامش بدم.
الان اومدم که گزارشی از این تمرین تا به امروز بدم.
البته این گزارش توی روزای آینده به صورت ویدئو هم توی چنل یوتیوبم قرار میگیره. اگه دوست داشتید میتونید از همین لینک وارد چنل من بشید و ویدئو رو تماشا کنید.
خوشحال میشم چنلم رو هم سابسکرایب کنید و اگه نظری یا پیشنهادی هم داشتید واسم کامنت کنید.
من توی چنل یوتیوبم سعی میکنم درباره کتابایی که میخونم و چیزایی که تجربه می کنم ویدئو بسازم.

بخش اول تمرین این بود که 30 روز از تمام فضاهای مجازی که به صورت اختیاری توشون فعال هستم رو پاک کنم:


بریم واسه تجربه این بخش:

وقتی که اینستاگرامم رو پاک کردم، روزای اول خیلی احساس خاصی نداشتم و همه چی اوکی بود، اما چند روز که گذشت مثل اینکه به یه معتاد جنس نرسه بدن درد اومد سراغم.

وقتی که اپ اینستاگرام رو نصب کردم اصن تپش قلبم بالا رفت و حس خیلی جالبی نداشتم، بعد که وارد اکانتم شدم فهمیدم چه اشتباهی کردم و اگه یه خورده بیشتر دووم می آوردم اتفاق بهتری می افتاد.

این بار اکانت رو دی اکتیو کردم و اپش رو هم پاک کردم. اما این بار تلگرام ولم نمی کرد. تلگرام خوبیش اینه که آدم خودشو کمتر مقایسه می کنه با این و اون. چون بیشتر تو کانالا میچرخه خیلی این اتفاق واسش نمی افته.

این بار هم قسمتی از اکانت تلگرامم رو پاکسازی کردم که دیگه حالا حالاها سمتش نرم.سخته میدونم اما خب باید از پسش بربیام.

موند توییتر، اینجا هم که کویر بوده و خیلی با فضاش حال نمیکردم، البته خوبیای خودش رو داره اما من کلا خیلی الان باهاش حال نمیکنم.

اثر اینکه مدتیه کمتر تو فضای مجازی میچرخم حاصلش این حس خوبیه که درونم هست، فکرم کمتر مشغوله و هر وقت احساس کنم نیاز هست دوپامین تو مغزم ترشح بشه میدونم از طریق فضای مجازی نمیتونم این دوپامین رو تامین کنم و بخاطر همین مجبور یه فعالیت دیگه ای انجام بدم.

تجربه خوبی بوده تا الان و امیدوارم بتونم بیشتر از 30 روز ادامه ش بدم.

مینیمالیسم دیجیتالپاکسازیزندگی سالمتکنولوژیکتاب
دوست دارم به تجربه های زیستنم اضافه کنم و عاشق "ساختن" هستم. YounesP کانال تلگرام
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید