ویرگول
ورودثبت نام
آفرینش
آفرینش
خواندن ۷ دقیقه·۲ سال پیش

داستان آفرینش، لانچ جاروب


فرض کنید که یک پروژه‌ی بزرگ را با کلی فشار و استرس توی مدت زمان کوتاهی برسانیم، در حالی که ۴۰۰۰۰ تا کاربر در حال استفاده از سامانه هستند کل بار را روی سیستم خودمان بیاوریم بدون این‌که آب در دل کسی تکان بخورد. با این شرایط، بعد از تمام شدن کار این پیام‌هایی باشد که در گروه رد و بدل شده. من دیگر چیزی نمی‌گویم و فقط می‌گذارم خودتان بخوانید پیام‌ها را و کیف کنید از این حس خوب.


محمد حسینی:

بچه ها کار بزرگی کردید .

یه پلتفورم درحال استفاده رو بدون اینکه ضرری براش ایجاد کنیم به مرحله کار رسوندین و نسخه ی جدید پابلیش کردین .

یه هواپیمایی که پر از سرنشین بود و درحال حرکت بود کل ساختار و شکل و اسکلتش رو تغییر دادید .

از کمتر تیمی بر میاد چنین کاری .

باعث افتخارمه باهاتون کار میکنم .

واقعا دم تک تکتون گرم .

سنگ تموم گذاشتید.

عیدتون هم مبارک.

????ا


فاضل سعیدی:

سلام بچه من تمام سرویس ها رو چک کردم حالشون خوبه و اماده هستن برای رقم زدن یکی از بزرگترین اتفاقات زندگیمون یعنی فاز نهایی لانچ جارووب.

نمیدونم چطوری ازتون تشکر کنم.واقعا نمیدونم. خدا انقدری دوستمون داشته که مارو تو این زمان کنار هم قرار داده تا بتونیم همچین کار بزرگی رو انجام بدیم.

پروژه ای رو بالا بزاریم که به معنای واقعی غوله، کسب و کاری رو زنده کنیم که کاملا به درامد رسیده و ما یک شبه بدون اینکه اب تو دل کسی تکون بخوره جابجاش کردیم.

این حرفامو واسه همچین شبی اماده کرده بودم که بهتون بزنم. و میخوام از تمامتون تشکر کنم که اجازه دادید تو این مسیر کنارتون باشم.

@حامد حمایتکار تشکر میکنم به خاطر اینکه به من یاد دادید کی، کجا و چطوری تصمیم بگیرم.

@محمد حسینی تشکر میکنم به خاطر اینکه بهم میدون دادی و کلی اتفاق خوب و باعثش شدی ک رقم بخوره.

@علیرضا آصفی تشکر میکنم به خاطر اینکه کلی اون اولا اذییتت کردم ولی با صبوری کامل همیشه بهم توجه کردی و در بدترین شرایط کنارمون بودی.

@سید حسین غفوری تشکر میکنم که معرفت و اخلاق رو بهم یاد دادی و با همین انرژیت تیم مبایل رو همراهی کردی

@علی برکوک تشکر میکنم که توی بحران ها وقتی که دیگ واسه هیچ کسی جونی نمونده بود پای کار ایستادی تا کار انجام بشه، با معرفت ?

@علیرضا اورسجی تشکر میکنم به خاطر اینکه بهم یاد دادی تا دقیق ببینم موضوعات رو و دقیق تمام مسائل رو برسی میکردی تا به کسی ضرر نرسه، متخصص?

@آرش ملک‌پور تشکر میکنم به این خاطر که خلاقانه و هوشمندانه فکر کردن و به تیممون اضافه کردی، رفیق ❤️

@آرین حقانی تشکر میکنم به این خاطر که تو هیچ کاری کم نمیاری و اگرم شکستی ببینی با تمام وجودت بهش حمله میکنی تا درستش کنی، با اراده ?

@بنیامین حاتمی تشکر میکنم به این خاطر که رفاقت و بهم یاد دادی و بهم ثابت کردی میشه تو یک کاری که خیلی وارد نیستی سریعا پیشرفت کنی، شکول ?

@احمدرضا حمیدی‌فر تشکر میکنم به این خاطر که هیچ وقت دست از یادگیری بر نمیداری و هر روز چیزای جدیدی و میری سراغش، خط شکن?

@شیدا حلت آبادی تشکر میکنم به خاطر اینکه کلی اذییتت میکردم اون اولا با سوالام ولی مثل یه معلم همه چیزو بهم یاد دادی تا را بیوفتم

@امیرمحمد طائفه تشکر میکنم به خاطر اینکه نشون دادی خواستن توانستنه، پسر خوب ?

@صالح موشح تشکر میکنم به این خاطر که ثابت کردی اگه ی وقتی کاری بوده ک روی زمین مونده بوده رو به بهترین شکلل انجامش دادی و کمک کردی.

@محمد حسین مختاری @مهسا @هادی کلاته تشکر میکنم از شما تیم مبایل که صبورانه مشکلات سرویسارو میگفتید و صبر میکردید تا اصلاحش کنیم.

@الهه طاهری و در اخر از شما هم تشکر میکنم که منو با این تیم خوب اشنا کردی.

به وجودتون افتخار میکنم❤️❤️

اگه تو این مدت من ناراحتتون کردم و اخلاق بدی از من دیدی صمیمانه عذرخواهی میکنم.

به امید دیدن کارای بزرگترمون ❤️❤️

شب بخیر


علیرضا آصفی:

سلام به همه

حالا که زمان قدردانی کردن فرا رسیده ? بذارید من هم بگم

اول از همه باید قدردان خدا باشیم که ما رو برای به ثمر رسیدن این کار کنار هم قرار داد و امید داشته باشیم که باز هم چنین اتفاقی رقم بخوره. بعد هم تک تک بچه هایی که تا اینجای مسیر تلاش کردن و قراره در آینده این راه رو ادامه بدن?

برای من که یه مقدار از این پروژه فاصله داشتم, از دور تماشا کردن تلاش بچه ها و رقم زدن کار تیمی واقعی با همه فراز و نشیبش بسیاااار تحسین برانگیز و قابل ستایش بوده و هست...

از دور که تماشا میکردم ? چیز دیگه ای که بنظر میرسید این بود که هر چند هر کسی بخش کوچک یا بزرگی رو عهده دار شده بود و از این حیث تفاوت وجود داشت ولی مورد مشترک در بین همه این بود که فراتر از توانشون وقت و انرژی گذاشتن, دغدغه موفقیت محصول رو داشتن و در این مسیر به هم کمک کردن که اینا از مورد اول تحسین برانگیز تر و قابل ستایش تره?

برای من مهمتر از نتیجه ای که رقم خورده در کنار شما بودنه و اینکه اگر چند وقت پیش فکر میکردم میتونیم با هم کارهای بزرگ انجام بدیم الان یقین دارم که این اتفاق امکان پذیره...

به امید روزی که انشاءالله تجربه این پروژه برای همتون به یکی از ساده ترین کارایی که انجام دادین تبدیل شده باشه...


علی برکوک:

خیلی دوست داشتم یه بلندگو بگیرم دستم و اتفاقاتی ک تو این یه هفته افتاد رو همه جا جار بزنم!!

ولی فعلا شرایطش نیست و همینجا میگم?(شایدم تو لینکدینم گذاشتم)

سه شنبه هفته پیش قرار بود تلاش های 10 ماهه ما (یه تیم 7 8 نفره) نتیجه بده و جاروب بره روی سرور اصلی تا مردم ازش استفاده کنن.

جاروبی ک در حال حاضر 36 هزار تا کاربر و روزی حدود 300 تا سفارش داره!??

پس سیستم ما خیلی دقیق و بدون هیچ نقصی باید با سیستم فعلی جایگزین میشد.

سه شنبه شب ک ما لانچ کردیم، فرداش فقط تونستن 18 تا سفارش از 200 تارو با سیستم ما جمع آوری کنن?‍♂️

این عدد یکشنبه به 200 رسید( چیزی حدود 80 درصد)?

و امروز تمام سفارشات رو جمع آوری کردن??

اگه بخوام اتفاقی ک تو این یه هفته افتاد رو تو یه کلمه توصیف کنم، کلمه ای جز "معجزه" ب ذهنم نمیرسه!

معجزه ای ک ب دست بچه های خودمون اتفاق افتاد، همین تیم ب ظاهر کوچیک و کم تعداد!

ب قول محمد: "یه هواپیمایی که پر از سرنشین بود و درحال حرکت بود کل ساختار و شکل و اسکلتش رو تغییر دادید"

از صمیم قلبم خوشحالم و ب خودم افتخار میکنم ک دارم با چنین تیم فوق حرفه ای کار میکنم??

ب امید پیشرفت های روز افزون تیم و تک تک بچه های تیم?

بریم برا بعدی؟? @حسینی @حمایتکار @صادق سالاری @F P @فاضل سعیدی



سارا کرمانی:

این مدت واقعن لذتبخش بود شاهد تلاش‌هاتون بودن

این چند روز آخر از شدت حال خوبتون، ذوق‌هاتون، برق توی چشم هاتون که با خستگی قاطی شده بود ذوق کردم و چشمام برق زد.

اینقدر که دوست دارم این حال و روز این روزا رو ذخیره کنیم و تا مدت‌ها هی ازش تغذیه کنیم.

این‌که یه تیمی هست که دلت گرم باشه بهش، اینکه کنار هم کلی از این خاطره‌های این مدلی بسازیم، اینکه این حال خوب این روزا رو بسازیم و تو نگاهمون هیچ محدودیتی در جهان و حومه! وجود نداشته باشه، و حس کنیم می‌تونیم کوه‌ها رو هم جابه‌جا کنیم و به بزرگ‌ترین کارها امیدوارانه فکر کنیم، اون دلیلیه که وقتی ازم می پرسن «چرا اینقدر کار می‌کنی؟!» می‌خوام بگم.

ولی معمولن نمی‌شه چنین چیزی رو به کسی گفت.

برای همین معمولن تو جواب این سوال لبخند می‌زنم و چیزی نمی‌گم

ولی فک کنم اون لحظه معلوم باشه که چشام برق می‌زنه!?


شیدا حلت:

واقعا خیلی خوشحالم که جاروب اینطوری انقدر کامل و خوب به ثمر نشست، من بخشی از این راه رو همراه تیم بودم که باعث افتخاره برام

یه خداقوتم به همه ی بچه ها میگم که واقعا شبانه روزی و با تمام قوا جنگیدن برای رسیدن جاروب،جاروبی که مسیرش واقعا پر از چالشای مختلف بود، به قول آقای اصفی چیزی که تو همه مشترک بود این بود که همه فراتر از توانشون انرژی گذاشتن و همینه که این موفقیت رو قشنگ ترش میکنه?


علیرضا اورسجی:

سلام

منم به این کمپین میپیوندم و یه سری تشکر متفاوت میکنم

یه تشکر ویژه از آرین حقانی که به نظر من ۱۰۰ درصدشو گذاشت و خیلی به جلو بردن کار کمک کرد و ازش بابت اینکه اذیتش کردم گاهی اوقات صمیمانه معذرت میخوام @آرین حقانی ?

یه تشکر هم از صالح و امیرمحمد عزیز که با این که تازه وارد پروژه شده بودن ولی خیلی خوب خودشونو نشون دادن و واقعا از پس کار براومدن و کلی به تیم کمک کردن @امیرمحمد طائفه @صالح موشح

و صمیمانه از بنیامین حاتمی بابت اینکه بخش زیادی از پروژه رو هندل کرد و حتی تو روزهای بیماریش نذاشت کار رو زمین بمونه تشکر میکنم و امیدوارم بازم با هم همکاری داشته باشیم،واقعا تجربه ی خوبی بود?

این تشکر ها از کسایی بچد که شاید نمیدونستن چقدر از همکاری باهاشون خوشحالم و به توانایی هاشون ایمان دارم

مخلص❤️




نویسنده: علی برکوک

لینک به یادداشت بعدی

لینک به یادداشت قبلی

اگر دوست دارید هم‌سفر ما باشید این پست را ببینید.

کسب و کارتیم فنیآفرینش دادوستد الکترونیککارآموزیمنابع انسانی
شرکت آفرینش یک شرکت فعال در حوزه‌ی آی‌تی است. شرکت آفرینش در قالب تیم فنی به عنوان سرویس به استارتاپ‌های گوناگونی خدمات ارائه می‌دهد و همچنین توسعه‌ی چند استارتاپ موفق را در کارنامه‌ی خود دارد
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید